Tο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και η Υπηρεσία Συνεργασίας και Μορφωτικής Δράσης τής Πρεσβείας τής Γαλλίας στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τις γαλλόφωνες πρεσβείες στην Ελλάδα, διοργάνωσαν διαγωνισμό ανοικτό προς όλα τα σχολικά Ιδρύματα (δημόσια και ιδιωτικά).
Ο φετινός διαγωνισμός τής Γαλλοφωνίας (Concours national de la Francophonie - Grèce" είχε ως θέμα, για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, την κατασκευή ενός παιχνιδιού 7 οικογενειών για την απεικόνιση μιας γαλλικής έκφρασης με ένα ζώο.
Οι μαθητές της Ε΄τάξης τού Β΄Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης, που διδάσκονται τα Γαλλικά ως β΄ ξένη γλώσσα, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Γεώργα Έφης, κατασκεύασαν, μέσα σε δέκα διδακτικές ώρες, ένα πρωτότυπο παιχνίδι 7 οικογενειών το οποίο περιείχε γαλλικές εκφράσεις και ιδιωματισμούς με ζώα.
Δημιούργησαν, συγκεκριμένα, 7 οικογένειες ζώων: πουλιά/πτηνά, κατοικίδια ζώα, ζώα τής φάρμας, ψάρια/θαλάσσια ζώα, άγρια ζώα, ερπετά και έντομα.
Στη συνέχεια σχεδίασαν 4 κάρτες ανά οικογένεια, με διαφορετικό ζώο ανά κάρτα, επέλεξαν μια γαλλική έκφραση που σχετιζόταν με το ζώο (σύγκριση, ιδιωματική έκφραση, παροιμία), την μετέφρασαν στα Ελληνικά και την εικονογράφησαν.
Οι μαθητές ήταν ελεύθεροι να χρησιμοποιήσουν τις τεχνικές πλαστικών τεχνών τής επιλογής τους και τοποθέτησαν τις 4 κάρτες κάθε οικογένειας ζώων σε ένα φύλλο Α4.
Σκοπός να φτιάξουν μια κοινή αφίσα για κάθε οικογένεια ζώων, ομαδοποιώντας όλες τις επιμέρους παραγωγές, να βγάλουν μια φωτογραφία για καθεμιά από αυτές τις 7 αφίσες, καθώς και να δημιουργήσουν μάσκες ζώων και, φορώντας τες, να φωτογραφηθούν για να παρουσιάσουν, με αυτό τον τρόπο, τις ομάδες των ζώων που δημιούργησαν.
Η τελική δημιουργία ήταν συλλογική και περιελάμβανε συνολικά 28 κάρτες παιχνιδιού διπλής όψης. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες, έψαξαν και βρήκαν πληροφορίες, σχεδίασαν και σκιτσογράφησαν, δημιούργησαν και έπαιξαν, έγραψαν και συνέταξαν μικρά κείμενα, έκαναν χρήση των νέων τεχνολογιών, έμαθαν διασκεδάζοντας, ευαισθητοποιήθηκαν στην προστασία τού περιβάλλοντος και συνέκριναν τα ζώα της δικής τους κληρονομιάς αναλογιζόμενοι, ως μελλοντικοί πολίτες, τους δεσμούς που μας ενώνουν με τα ζώα.
Το αποτέλεσμα ανέδειξε, μέσα από την καλλιτεχνική και γλωσσική δημιουργικότητα των μαθητών, τόσο την εφαρμογή, στην πράξη, των γνώσεών τους στη γαλλική γλώσσα, ακολουθώντας άλλες μεθόδους από εκείνες τής παραδοσιακής διδασκαλίας, όσο και την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά.
Το Ifg βραβεύει κάθε χρόνο τις καλύτερες δημιουργίες σε μια τελετή που πραγματοποιείται στα μέσα Μαρτίου. Πέρυσι 4.000 συμμετέχοντες από όλη την Ελλάδα, 6 διαφορετικών κατηγοριών, που αξιολογήθηκαν από μια κριτική επιτροπή εξεχουσών προσωπικοτήτων, συνέβαλαν στην επιτυχία αυτής τής εκδήλωσης.
Φέτος τη βράβευση θα υποστηρίξουν και ο Οργανισμός Τουρισμού και το Συνεδριακό Μέγαρο τού Παρισιού.
Η κριτική επιτροπή είναι εθνική και εδρεύει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος. Σε αυτήν προεδρεύει ο Διευθυντής τού Γαλλικού Ινστιτούτου στην Ελλάδα και συμμετέχουν περισσότερα από 20 μέλη.
Ανάμεσά τους συγκαταλέγονται οι ακόλουθοι συνεργασίας, εκπρόσωποι των παραρτημάτων τού Γαλλικού Ινστιτούτου Λάρισας, Πατρών και Θεσσαλονίκης, συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, εκπρόσωποι συνεργαζόμενων πρεσβειών, καθώς και Γάλλοι και Έλληνες εκπαιδευτικοί εταίροι.