Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές των Αρσακείων Σχολείων ΙωαννίνωνΕυθύμιο Λάμπρου (Ε’ δημοτικού), Αλκιβιάδη-Αθανάσιο Μπάκα (Γ’ γυμνασίου) και στη μαθήτρια Αρίστη Πέτρου (Β’ λυκείου) που πρώτευσαν στον 2ο Αρσάκειο Διαγωνισμό Ορθογραφίας (ΑΔΟ).
001

Οι τρεις νικητές παραβρέθηκαν στις 29 Ιανουαρίου 2025 μαζί με τους υπόλοιπους 21 νικητές από τα υπόλοιπα σχολεία των Αρσακείων (Ψυχικού, Εκάλης, Θεσσαλονίκης, Πατρών) στην τελετή βράβευσης στο Θέατρο των Αρσακείων Ψυχικού. Ο Διαγωνισμός διεξήχθη σε δύο φάσεις, προκριματική και τελική. Νικητής κάθε σχολείου αναδείχθηκε ο μαθητής/η μαθήτρια που συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία.
005


Σε κλίμα γιορτής της ελληνικής γλώσσας, κατά τη διάρκεια τής εκδήλωσης, ο Πρόεδρος των Αρσακείων καθηγητής κ. Γ. Μπαμπινιώτης, εμπνευστής του Διαγωνισμού, συνεχάρη τους 1.400 μαθητές από όλα τα Αρσάκεια που διαγωνίστηκαν και τους 210 εξ αυτών που προκρίθηκαν στην τελική φάση, καθώς και τους εκπαιδευτικούς τους και όσους συνετέλεσαν στην επιτυχία του Διαγωνισμού. Ακολούθως μίλησε για την αξία της ορθογραφίας, για τη συμβολή του γραπτού λόγου στη διαμόρφωση του ελληνικού πολιτισμού και σχολίασε ποικιλοτρόπως τη γραφή λέξεων που δόθηκαν στους διαγωνιζόμενους στον 2ο Αρσάκειο Διαγωνισμό Ορθογραφίας. Κατά την επίδοση των βραβείων ο κ. Μπαμπινιώτης εξηγούσε από γλωσσικής πλευράς και ενίοτε με χιούμορ τα ονόματα όλων των βραβευομένων, κάτι που εξέπληξε ευχάριστα το κοινό που το εξέλαβε σαν ένα μικρό ονοματολογικό σεμινάριο.
Σκοπός του συγκεκριμένου Διαγωνισμού είναι η ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών για την ορθογραφία τής ελληνικής γλώσσας, την ιδιαιτερότητά της λόγω της μακραίωνης συνεχούς γραπτής της παράδοσης και για την αντιμετώπιση των ορθογραφικών προβλημάτων που διαπιστώνονται από την καθημερινή εμπειρία της σχολικής τάξης από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο και το Πανεπιστήμιο. Μέσω του Διαγωνισμού, μαθητές και μαθήτριες μπορούν να ενδιαφερθούν για λιγότερο προβεβλημένους τομείς της διδασκαλίας της μητρικής τους γλώσσας στο ελληνικό σχολείο, όπως είναι η διαχρονία, η ετυμολογία, και η πλούσια παραγωγικότητά της, και να κατανοήσουν το «πώς» και το «γιατί» της ιστορικής ορθογραφίας που ισχύει στα Ελληνικά.
Πολλά συγχαρητήρια και σε όλες τις μαθήτριες και τους μαθητές των Αρσακείων Ιωαννίνων που συμμετείχαν στον Διαγωνισμό, μια μαθητική δοκιμασία γνώσης και, ταυτόχρονα, μια σχολική εμπειρία απόλαυσης της γοητείας της ορθογραφίας και της ελληνικής γλώσσας.