Ο κ. Αναγνωστόπουλος όπως μας είπε στην αρχή της ομιλίας του, θέλοντας κάποια στιγμή της καριέρας του να γεφυρώσει το κενό που υπάρχει ανάμεσα στους επιστήμονες και το ευρύ κοινό, αποφάσισε να εγκαταλείψει το εργαστήριο όπου έκανε έρευνα και προχώρησε σε καινοτόμες δράσεις όπως:
• Ίδρυσε τον εκπαιδευτικό οργανισμό «Scico» ( science communication) που στόχο έχει να κάνει την επιστήμη απλή και κατανοητή
• Kαθιέρωσε το Athens Science festival, ένα πολιτιστικό δρώμενο που αφορά στην Eπιστήμη, στην Τεχνολογία, στην Καινοτομία και στην Τέχνη, κατά τη διάρκεια του οποίου, οι κάτοικοι και τα σχολεία της Αθήνας κάθε άνοιξη για μία εβδομάδα εξερευνούν με τη βοήθεια διακεκριμένων επιστημόνων, εκπαιδευτικών και καλλιτεχνών την επιστήμη μέσα από διασκεδαστικούς, καινοτόμους και διαδραστικούς τρόπους.
• Μέσω του προγράμματος Generation next και του Stem (science, technology, engineering and mathematics), στόχευσε στην ενδυνάμωση εκπαιδευτικών και μαθητών σε απομακρυσμένες περιοχές. Ο κ. Αναγνωστόπουλος αναφέρθηκε στο παράδειγμα μιας σειράς μαθημάτων stem που έγιναν σε εφήβους από τα Πομακοχώρια που συνεργάστηκαν με μαθητές από την Ξάνθη με εντυπωσιακά αποτελέσματα, όπως και σε καινοτόμες ιδέες μαθητών, για παράδειγμα drones που μεταφέρουν φάρμακα σε απομονωμένες περιοχές ενός νησιού, γυαλιά που εντοπίζουν εμπόδια για τυφλούς, όλα δημιουργήματα νέων παιδιών με οικονομικά μέσα.
• Πήγε επίσης, στην Τανζανία με άλλους εθελοντές επιστήμονες, προκειμένου να εκπαιδεύσουν τους εκπαιδευτικούς των τοπικών κοινοτήτων, τονίζοντας ότι αυτό που του έκανε εντύπωση ήταν το πλήθος των παιδιών που ήθελαν να πάνε στο σχολείο και το γεγονός ότι αυτά τα παιδιά ήταν χαρούμενα με το τίποτα.
• Τέλος, ο κ. Αναγνωστόπουλος επιλέχθηκε να συμμετάσχει ως Explorerσε μία αποστολή με το εξερευνητικό πλοίο Nautilus του National Geographic στον Ειρηνικό Ωκεανό, προκειμένου να αξιολογήσουν τον πληθυσμό των καρχαριών και των μικροπλαστικών. Επικεφαλής ήταν ο 80χρονος ωκεανογράφος που είχε βρει το ναυάγιο τουΤιτανικού. Με αφορμή αυτήν την αποστολή, μας εξήγησε γιατί οι καρχαρίες είναι τόσο πολύτιμοι για το οικοσύστημα, μίλησε για τα μικροπλαστικά και τους κινδύνους που διατρέχουμε από αυτά, καθώς και τα αποτελέσματα των ερευνών του στη Μεσόγειο και στη Χαβάη. Mάλιστα κατά τη διάρκεια αυτής της αποστολής, χιλιάδες μαθητές από διαφορετικά σχολεία της Ελλάδας συνδέθηκαν μαζί του ζωντανά, προκειμένου να μελετήσουν την αλληλεπίδραση του ανθρώπου με το υδάτινο περιβάλλον.
Προς το τέλος της ομιλίας του, ο κ. Αναγνωστόπουλος αναφέρθηκε στην αξία της δημιουργικότητας. Οπως τόνισε, όλοι έχουμε γεννηθεί επιστήμονες.Το ζητούμενο είναι πώς να διατηρούμε την ευρηματικότητά μας, να ακούμε τους άλλους με σεβασμό και να λειτουργούμε ως ομάδα.Την εξαιρετική ομιλία του προς τους μαθητές μας την έκλεισε με την παρότρυνση:«Παραμείνετε εξερευνητές».
Την ομιλία του κ. Αναγνωστόπουλου παρακολούθησαν οι μαθητές της Α΄Γυμνασίου, οι μαθητές της Ζώνης Εθελοντισμού της Β΄Γυμνασίου με τους καθηγητές τους και τη Συντονίστρια Πληροφορικής της Φ.Ε. κ. Άννα Τζώρτζη, καθώς και οι μαθητές του Γ2 Ιατρικού τμήματος του Β΄Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού με τον Συντονιστή Φυσικών Επιστημών της Φ.Ε., κ. Γιάννη Πουλόπουλο.
Yπεύθυνες καθηγήτριες: η Διευθύντρια κ. Σοφία Γρατσία και η φιλόλογος κ. Σταματίνα Κουρή