Προλογίζοντας την ημερίδα ο θεολόγος τού Σχολείου κ. Θανάσης Νευροκοπλής καλωσόρισε τους προσκεκλημένους και παρουσίασε το θεολογικό πλαίσιο και τις παιδαγωγικές προσδοκίες από το εγχείρημα. [Απόσπασμα από το Πρόγραμμα δείτε εδώ και το προλόγισμα τού κ. Θ. Νευροκοπλή εδώ]
Ξεκινώντας τον πρώτο κύκλο μαθημάτων, η μαθήτρια Δάφνη Αργυράκη παρουσίασε τον κ. Μιλτιάδη Κωνσταντίνου, καθηγητή Παλαιάς Διαθήκης και Βιβλικής Εβραϊκής Γλώσσας στο Τμήμα Θεολογίας ΑΠΘ, ο οποίος μίλησε με θέμα «Από τον κήπο τής Εδέμ στον πύργο τής Βαβέλ. Ο γενέθλιος τόπος τού ανθρώπου και η περιπλάνησή του σε ένα θρυμματισμένο κόσμο». [Απόσπασμα από την εισήγηση τού κ. Μ. Κωνσταντίνου, πατήστε εδώ]
Στη συνέχεια, ο μαθητής Ανδρέας Ιωαννίδης παρουσίασε τον κ. Παναγιώτη Υφαντή, επίκουρο καθηγητή στον Τομέα Εκκλησιαστικής Ιστορίας, Χριστιανικής Γραμματείας, Αρχαιολογίας και Τέχνης τού Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ, ο οποίος παρουσίασε το θέμα «Αναζητώντας την πρώτη λάμψη των πραγμάτων μέσα από τη ζωή και τα παθήματα των αγίων». [Απόσπασμα από την εισήγηση τού κ. Π. Υφαντή βλέπε εδώ]
Ακολούθησε συζήτηση με ερωτήματα των μαθητών προς τους δύο καθηγητές
[Φωτογραφικά στιγμιότυπα και απόσπασμα από τη συζήτηση]
Ο πρώτος αυτός κύκλος μαθημάτων έκλεισε με τον μαθητή Περικλή Φαλιάγκα να παρουσιάζει τον π. Βαρνάβα Γιάγκου, υπεύθυνο τού Γραφείου Νεότητας στην Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, ο οποίος παίρνοντας αφορμή από τον στίχο «Και τι ζητάω, τι ζητάω; Μια ευκαιρία στον παράδεισο να πάω!», εισηγήθηκε, ξαφνιάζοντας ευχάριστα το ακροατήριό του, μια ακραία στην ειλικρίνεια και την αμεσότητά της θεώρηση τού εκκλησιαστικού τρόπου ζωής. Ακολούθησε συναρπαστική συζήτηση για τα ερωτήματα και τις αναζητήσεις των σημερινών εφήβων.
[Απόσπασμα από την εισήγηση τού π. Βαρνάβα]
Τον υπαίθριο χώρο όπου έγιναν τα μαθήματα, πλαισίωσε -χάρη στη γενναιόδωρη συμβολή και το μεράκι τού αρχιτέκτονα κ. Δημήτρη Μουσμουλίδη που ανέλαβε το στήσιμό του- «Ο κήπος με τα χρώματα και τα αγάλματα», κεκοσμημένος με έργα τριών μαθητών (των Νίκης Αγγελίδου, Τζωρτζίνας Πριοβόλου και Θάνου Μουσμουλίδη) από την Α΄ Λυκείου, καθώς και τής Βαλασίας Ντόντουλου από την Γ΄ Λυκείου.
[Φωτογραφίες από τον «Κήπο»]
Στη συνέχεια, ομάδα μαθητών τής Β΄ Λυκείου -με τη χαριτωμένη συμβολή τής μικρής Άννας Μαρίας- μετέγραψε την αφήγηση τού πρώτου κεφαλαίου τής Γένεσης σε χορογραφικό δρώμενο με τίτλο «Οι έξι μέρες τής Δημιουργίας». [Φωτογραφίες από το δρώμενο «Οι έξι μέρες τής Δημιουργίας»]
Ακολούθησε διάλειμμα με νηστίσιμο πρόγευμα, το οποίο είχαν ετοιμάσει οι γονείς των μαθητών, και παιχνίδια χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα (τζαμί, κρυφτό, τζίζ μπαμ μπουμ κ.ά.), που οργανώθηκαν με την επίβλεψη τού καθηγητή κ. Νίκου Γκριμπίζη, ενώ μουσικό συγκρότημα μαθητών έπαιζε τραγούδια σχετικά με τον παράδεισο.
[Φωτογραφίες από το διάλειμμα με τα παιχνίδια και το μουσικό συγκρότημα]
Η Μικρή Θεολογική Ακαδημία έκλεισε τις εργασίες της με διάχυτο αίσθημα πληρότητας σε όσους παρευρέθησαν και την υπόσχεση να επαναλάβει συν Θεώ το εγχείρημα και τη νέα σχολική χρονιά. Όσο για τον «Κήπο με τα αγάλματα και τα χρώματα» μεταφέρθηκε βρίσκοντας φιλόξενη στέγη για μία εβδομάδα στο Αρσάκειο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης. Εκεί οι μαθητές των Β΄ και Γ΄ τάξεων, με πρωτοβουλία τού καθηγητή τους κ. Λεωνίδα Κατσικαρίδη, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να συνομιλήσουν με τα έργα και τους δημιουργούς τους στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Λογοτεχνίας.