Το έναυσμα για τη δημιουργία τής ερευνητικής αυτής εργασίας ήταν η φιλαναγνωσία αλλά και η επιθυμία των μαθητών να ανακαλύψουν στοιχεία για την προσωπικότητα και τη ζωή των συγγραφέων με τους οποίους ασχολήθηκαν και το πώς αυτά τα στοιχεία αντικατοπτρίζονται στα έργα τους αλλά και στις αντίστοιχες κινηματογραφικές επιτυχίες. Επίσης επιχειρήθηκε σύγκριση των έργων μεταξύ τους καθώς και έρευνα σχετικά με το κατά πόσο η εμπορική επιτυχία των συγκεκριμένων συγγραφέων, αλλά και των ταινιών που βασίστηκαν στα έργα τους, ταυτίζεται με την πραγματική αξία των λογοτεχνικών κειμένων.
Για τον σκοπό αυτό οι μαθητές χωρίστηκαν σε 4 ομάδες. Αφού έγινε η επιλογή των συγγραφέων, κάθε ομάδα αποφάσισε για τον ειδικό στόχο τής κάθε εργασίας, τον τρόπο με τον οποίο αυτός θα επιτευχθεί όπως επίσης και το πώς θα παρουσιαστούν αυτά τα αποτελέσματα.
Έτσι η ομάδα που ασχολήθηκε με τη ζωή και το έργο τής Jane Austen (1775-1817), αφού έκανε βιβλιογραφική έρευνα σχετικά με τη συγγραφέα, μελέτησε έργα τής συγγραφέως και στη συνέχεια παρακολούθησε κινηματογραφικές μεταφορές αυτών προσπαθώντας να αναγνωρίσουν τα στοιχεία τού έργου της μέσα σε αυτές αλλά και τις βασικές διαφορές τους.
Η ομάδα που ασχολήθηκε με την Agatha Christie (1890-1976) ερεύνησε εκτός από τα ενδιαφέροντα περιστατικά τής ζωής τής συγγραφέως και τους βασικούς χαρακτήρες των έργων της. Διάβασαν τη μεγάλη θεατρική επιτυχία The Mousetrap καθώς και άλλα έργα της, ενώ παρακολούθησαν στιγμιότυπα από την ταινία And Then There was None, βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο.
Η τρίτη ομάδα των μαθητών ασχολήθηκε με τον συγγραφέα J. R. R. Tolkien (1892-1973) και το ιδιόμορφο έργο του. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις πηγές του και τα στοιχεία που τον επηρέασαν. Οι μαθητές εστίασαν, από τη μία μεριά, στην επιρροή τής αγγλικής μυθολογίας στη γλώσσα και τις ιστορίες τού έργου του, ενώ από την άλλη στις βασικές διαφορές μεταξύ των δημοφιλέστερων βιβλίων του και των εμπορικά επιτυχημένων κινηματογραφικών μεταφορών τους.
Η τέταρτη και τελευταία ομάδα έθεσε ως κύριο στόχο της να ερευνήσει το κατά πόσο υπάρχει κάποιο βαθύτερο νόημα και αξία στο λογοτεχνικό έργο τής συγγραφέως J. K. Rowling (1965), το οποίο να δικαιολογεί τη μεγάλη εμπορική επιτυχία και των βιβλίων της αλλά και των κινηματογραφικών τους μεταφορών.
Οι μαθητές παρουσίασαν το μεγαλύτερο κομμάτι των εργασιών τους στις 13 Φεβρουαρίου 2012 στους μαθητές τής Α΄ τάξης τού Α΄ Λυκείου, στο θέατρο των Σχολείων.
Πέρα από την ερευνητική και τη γνωστική αξία τής ερευνητικής τους εργασίας, οι μαθητές έμαθαν πώς να σχεδιάζουν, να οργανώνουν και να πραγματοποιούν σχέδιο εργασίας. Η όλη ερευνητική διαδικασία έγινε στην αγγλική γλώσσα όπως και η παρουσίαση.