e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2013, οι μαθητές τού Γαλλικού τμήματος τής Γ΄γ τάξης τού Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης παρουσίασαν το διάσημο γαλλικό ζαχαροπλαστείο La Durée και τα προϊόντα του.

Στο πλαίσιο τής Παγκόσμιας Ημέρας τού Παιδιού, στις 20 Νοεμβρίου 2013 οι μαθητές τής Στ΄ τάξης τού Γ΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης που διδάσκονται τα Γαλλικά ως β΄ ξένη γλώσσα επεξεργάστηκαν εικονογραφημένο ντοσιέ τής Unicef με τα βασικά δικαιώματα τού παιδιού.

Στο πλαίσιο τής Παγκόσμιας Ημέρας τού Παιδιού (Journée Mondiale des droits de l’enfant), στις 20 Νοεμβρίου 2013 οι μαθητές τής Στ΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης που διδάσκονται τα Γαλλικά ως β΄ ξένη γλώσσα επεξεργάστηκαν ντοσιέ τής Unicef με πολύ όμορφη εικονογράφηση, που περιείχε τα βασικά δικαιώματα τού παιδιού.

Οι μαθητές τής Δ΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης που διδάσκονται τα Γαλλικά ως β΄ ξένη γλώσσα, στις 18 Νοεμβρίου 2013, διάβασαν μια όμορφη ιστορία στα Γαλλικά.

Την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2013, οι μαθητές τού Γαλλικού τμήματος τής Γ΄γ τάξης τού Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης παρουσίασαν το διάσημο γαλλικό ζαχαροπλαστείο La Durée και τα προϊόντα του.

Στο πλαίσιο τής Παγκόσμιας Ημέρας Ταινιών Κινούμενων Σχεδίων (Journée Mondiale du film d’animation), που έχει οριστεί στις 28 Οκτωβρίου, οι μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Γ΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης που διδάσκονται Γαλλικά ως β΄ ξένη γλώσσα παρακολούθησαν, στις 25 Οκτωβρίου 2013 την ταινία «Zarafa». Η ταινία βασίζεται σε αληθινή ιστορία και αφηγείται πώς έφτασε η πρώτη καμηλοπάρδαλη στην Ευρώπη από την Αφρική.

Την Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013, οι μαθητές τής Β΄ τάξης τού Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης που διδάσκονται τη γαλλική γλώσσα έπαιξαν το «παιχνίδι τού τυφλού», στο γήπεδο τού Γυμνασίου.

Συμβαδίζοντας με την ύλη τού βιβλίου τής Ιστορίας και έχοντας ως οδηγό τρία παλαιά γαλλικά βιβλία μαθήτριας τής τάξης (19ου και των αρχών 20ού αιώνα), τα οποία αναφέρονται σε τρεις μεγάλους Γάλλους Διαφωτιστές (Βολταίρο, Ρουσσώ και Μοντεσκιέ), οι μαθητές τής Στ΄2 τάξης τού Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού είχαν την ευκαρία να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν ενεργά σε ένα διαθεματικό μάθημα σχετικά με τον Διαφωτισμό και την εκπαίδευση.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, στις 4 Οκτωβρίου 2013 οι μαθητές των Γ΄ και Δ΄ τάξεων τού Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού που διδάσκονται Γαλλικά ως β΄ ξένη γλώσσα πραγματοποίησαν ποικίλες δραστηριότητες.

Συμβαδίζοντας με την ύλη τού βιβλίου τής Ιστορίας και έχοντας ως οδηγό τρία παλαιά γαλλικά βιβλία μαθήτριας τής τάξης (19ου και των αρχών 20ού αιώνα), τα οποία αναφέρονται σε τρεις μεγάλους Γάλλους Διαφωτιστές (Βολταίρο, Ρουσσώ και Μοντεσκιέ), οι μαθητές τής Στ΄2 τάξης τού Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού είχαν την ευκαρία να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν ενεργά σε ένα διαθεματικό μάθημα σχετικά με τον Διαφωτισμό και την εκπαίδευση.
Οι μαθητές, έχοντας μελετήσει στο μάθημα τής Ιστορίας τον Διαφωτισμό και το πόσο επηρέασε τον κόσμο, συμμετείχαν ενεργά σε παρουσίαση που έγινε στις 10 Οκτωβρίου 2013 μέσα στην τάξη από την καθηγήτρια Γαλλικών κ. Όλγα Δασκαλοπούλου.
Η παρουσίαση, σε μορφή power point, ξεκίνησε με τη χαρακτηριστική φράση τού Βολταίρου: «Οι καιροί άλλαξαν, φως έρχεται από παντού». Έτσι, μέσα από ερωτήσεις που τους τέθηκαν οι μαθητές έμαθαν για τα χαρακτηριστικά στοιχεία τής εποχής πριν από τον Διαφωτισμό, τις αλλαγές που σημειώθηκαν τον 16ο και στις αρχές τού 17ου αι. στον τομέα των επιστημών και τής κοινωνίας και για το πώς, με αφετηρία τους Εγκυκλοπαιδιστές (Ντιντερό, Ντ’ Αλαμπέρ), ξεκίνησε η διάδοση τής γνώσης και των νέων ιδεών στη Γαλλία. Έγινε ανάλυση των ιδεών και των σκέψεων των Διαφωτιστών (ελευθερία, ισότητα, πρόοδος, εκπαίδευση, ηθική) μέσα από τα έργα το «Κοινωνικό Συμβόλαιο» και ο «Αιμίλιος ή Περί Αγωγής» τού Ζαν Ζακ Ρουσσώ. Τέλος, έγινε επεξήγηση των βασικών σημείων τού έργου «Αιμίλιος».
Μετά την παρουσίαση ακολούθησε διαδραστικό παιχνίδι: οι μαθητές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και, δουλεύοντας συνεργατικά, κλήθηκαν να επιλέξουν ανάμεσα στις λέξεις-κλειδιά (στα Γαλλικά) που βρίσκονταν μπροστά τους, ποιες από αυτές αφορούσαν στην εποχή πριν από τον Διαφωτισμό, ποιες αφορούσαν στις ιδέες τής εποχής τού Διαφωτισμού και, τέλος, ποιες αφορούσαν στα βασικά σημεία τού έργου «Αιμίλιος». Εξήγησαν τις λέξεις-κλειδιά και το νόημα κάθε ιδέας που αντιπροσώπευαν.
Την παρουσίαση παρακολούθησε η Συντονίστρια τού Γαλλικού τμήματος κ. Χρύσα Παπουτσάκη, η οποία και συμμετείχε ενεργά στη δραστηριότητα.