e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Συμβαδίζοντας με την ύλη τού βιβλίου τής Ιστορίας και έχοντας ως οδηγό τρία παλαιά γαλλικά βιβλία μαθήτριας τής τάξης (19ου και των αρχών 20ού αιώνα), τα οποία αναφέρονται σε τρεις μεγάλους Γάλλους Διαφωτιστές (Βολταίρο, Ρουσσώ και Μοντεσκιέ), οι μαθητές τής Στ΄2 τάξης τού Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού είχαν την ευκαρία να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν ενεργά σε ένα διαθεματικό μάθημα σχετικά με τον Διαφωτισμό και την εκπαίδευση.
Οι μαθητές, έχοντας μελετήσει στο μάθημα τής Ιστορίας τον Διαφωτισμό και το πόσο επηρέασε τον κόσμο, συμμετείχαν ενεργά σε παρουσίαση που έγινε στις 10 Οκτωβρίου 2013 μέσα στην τάξη από την καθηγήτρια Γαλλικών κ. Όλγα Δασκαλοπούλου.
Η παρουσίαση, σε μορφή power point, ξεκίνησε με τη χαρακτηριστική φράση τού Βολταίρου: «Οι καιροί άλλαξαν, φως έρχεται από παντού». Έτσι, μέσα από ερωτήσεις που τους τέθηκαν οι μαθητές έμαθαν για τα χαρακτηριστικά στοιχεία τής εποχής πριν από τον Διαφωτισμό, τις αλλαγές που σημειώθηκαν τον 16ο και στις αρχές τού 17ου αι. στον τομέα των επιστημών και τής κοινωνίας και για το πώς, με αφετηρία τους Εγκυκλοπαιδιστές (Ντιντερό, Ντ’ Αλαμπέρ), ξεκίνησε η διάδοση τής γνώσης και των νέων ιδεών στη Γαλλία. Έγινε ανάλυση των ιδεών και των σκέψεων των Διαφωτιστών (ελευθερία, ισότητα, πρόοδος, εκπαίδευση, ηθική) μέσα από τα έργα το «Κοινωνικό Συμβόλαιο» και ο «Αιμίλιος ή Περί Αγωγής» τού Ζαν Ζακ Ρουσσώ. Τέλος, έγινε επεξήγηση των βασικών σημείων τού έργου «Αιμίλιος».
Μετά την παρουσίαση ακολούθησε διαδραστικό παιχνίδι: οι μαθητές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και, δουλεύοντας συνεργατικά, κλήθηκαν να επιλέξουν ανάμεσα στις λέξεις-κλειδιά (στα Γαλλικά) που βρίσκονταν μπροστά τους, ποιες από αυτές αφορούσαν στην εποχή πριν από τον Διαφωτισμό, ποιες αφορούσαν στις ιδέες τής εποχής τού Διαφωτισμού και, τέλος, ποιες αφορούσαν στα βασικά σημεία τού έργου «Αιμίλιος». Εξήγησαν τις λέξεις-κλειδιά και το νόημα κάθε ιδέας που αντιπροσώπευαν.
Την παρουσίαση παρακολούθησε η Συντονίστρια τού Γαλλικού τμήματος κ. Χρύσα Παπουτσάκη, η οποία και συμμετείχε ενεργά στη δραστηριότητα.