e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Ημερολόγιο Εκδηλώσεων ΦΕ

November 2024
Last month   Next month
S M T W T F S
week 44 1 2
week 45 3 4 5 6 7 8 9
week 46 10 11 12 13 14 15 16
week 47 17 18 19 20 21 22 23
week 48 24 25 26 27 28 29 30

Στις 14-16 Μαΐου θα διεξαχθούν διαδικτυακά οι Αρσάκειοι Ρητορικοί Αγώνες. Συγκεκριμένα, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Σχολείων μας θα διαγωνιστούν:

 

  • στους Διττούς Λόγους (Σάββατο 14 Μαΐου 08:30–18:00) και
  • στον Αυθόρμητο Λόγο (Κυριακή 15 Μαΐου 10:00–13:45).

Οι Τελικοί θα διεξαχθούν το πρωί τής Δευτέρας 16 Μαΐου, με ταυτόχρονη παρακολούθησή τους από τα τμήματα τής Γ΄ Γυμνασίου (10:45–13:15) σε όλα τα Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία.

Η συγκεκριμένη διοργάνωση αποτελεί την επανεκκίνηση των διαρσακειακών Αγώνων μετά από την επιβεβλημένη αναστολή τους, λόγω των έκτακτων υγειονομικών συνθηκών.

  • Σηματοδοτεί την επανεκκίνηση ενός σημαντικού θεσμού για την αρσακειακή κοινότητα, καθώς μέσω των διαρσακειακών ρητορικών Αγώνων δημιουργούνται διαχρονικά ισχυροί δεσμοί ενότητας και αλληλοεκτίμησης. Οι Αγώνες αυτοί λειτουργούν ως κοινό σημείο αναφοράς για τους αποφοίτους μας. Υποστηρίζονται, άλλωστε, οργανωτικά από έναν μεγάλο αριθμό αποφοίτων μας, οι οποίοι, παράλληλα με τους καθηγητές και τις καθηγήτριες των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων, συμβάλλουν καθοριστικά στην οργάνωσή τους.
  • Συνεχίζει τη μεγάλη παράδοση των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων (Αθηνών, Πατρών, Θεσσαλονίκης και Ιωαννίνων) στην καλλιέργεια και προώθηση τής ρητορικής τέχνης και τού προφορικού ελληνικού λόγου γενικότερα.

Στα Σχολεία μας, κατόπιν προτροπής τού Προέδρου τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, Καθηγητή Γεωργίου Μπαμπινιώτη, λειτουργούν Όμιλοι και Ομάδες ρητορικής τέχνης από το 2000–2001. Παράλληλα δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοποίηση στοιχείων ρητορικής κατά τη διδασκαλία όλων των μαθημάτων τού αναλυτικού προγράμματος.

Η συστηματική καλλιέργεια τού δημιουργικού προφορικού λόγου στα Αρσάκεια–Τοσίτσεια Σχολεία αποσκοπεί στη διαμόρφωση ομιλητών ασκημένων στον πολιτισμένο διάλογο και στην τεκμηριωμένη προσωπική έκφραση. Ο ασκημένος ομιλητής:

  • αναγνωρίζει τη γλώσσα ως αξία, ως τόπο συνάντησής του με τους άλλους και ως μέσο αποκάλυψης των προσωπικών του διανοημάτων και συναισθημάτων·
  • χειρίζεται τον λόγο ως μέσο δήλωσης τής μοναδικότητάς του, τής προσωπικής του ταυτότητας·
  • δεν περιορίζεται σε τυποποιημένες άχρωμες και απρόσωπες διατυπώσεις.

 ara 5 2

Με ικανοποίηση διαπιστώνουμε την πρόοδο που σημειώνουν οι μαθητές μας μέσω τής καθημερινής άσκησης στον προφορικό λόγο καθ’ όλη τη διάρκεια τής χρονιάς. Η πρόοδος αυτή:

  • καταδεικνύει ότι μπορούμε, με συνειδητή προσπάθεια και άσκηση να ομιλούμε ουσιαστικά, με καλλιεργημένο λόγο χωρίς να χάνουμε τον αυθορμητισμό μας·
  • φανερώνει τα οφέλη ενός δημιουργικού γλωσσικού πειραματισμού που αποκαλύπτει τη χαρά τής ομαδικής προσπάθειας δίχως ανταγωνιστικούς και χρησιμοθηρικούς περιορισμούς·
  • αποδεικνύει ότι ομιλούμε καλύτερα, όταν πραγματικά ακούμε τους συνομιλητές μας σεβόμενοι τη διαφορετική άποψη.

Για όλους τους παραπάνω λόγους θεωρούμε τη συμμετοχή στους Αρσάκειους Ρητορικούς Αγώνες μια γιορτή τού λόγου στην οποία καλούμε τους μαθητές μας να λάβουν μέρος με χαρά.