Σεμινάρια αστρονομίας και αστροβιολογίας, ελληνογαλλική ολυμπιακή εβδομάδα εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι το 2024, πρόγραμμα για την εμπέδωση των θεμελιωδών ευρωπαϊκών αξιών μέσω της ενσυναίσθησης και συμμετοχή σε πανευρωπαϊκή δράση για τον σχεδιασμό της ιδανικής πόλης!
Διαδικτυακά εκπαιδευτικά σεμινάρια Αστρονομίας και Αστροβιολογίας
Η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία (Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία), συνεχίζοντας την παράδοση προσφοράς καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, σε συνεργασία με την Εθνική Αστρονομική Επιτροπή, την Ελληνική Αστρονομική Εταιρεία, το Ινστιτούτο Αστροφυσικής (ΙΤΕ), το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης (ΕΑΑ) θέτουν υπό την αιγίδα τους διαδικτυακά εκπαιδευτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς με αντικείμενο τη διδασκαλία της Αστρονομίας και της Αστροβιολογίας.
Τα σεμινάρια διοργανώνονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του 5ου στρατηγικού στόχου της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης (IAU) για το 2020-2030, με στόχο την εφαρμογή της Αστρονομίας στη διδασκαλία και την εκπαίδευση, σε σχολικό επίπεδο, από την Ομάδα Εργασίας της NASE (Network for Astronomy School Education).
Δύο διήμερα εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν στις 25 και 26 Φεβρουαρίου 2021 και στις 11 και 12 Μαρτίου 2021.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα στον σύνδεσμο: https://astronomy.arsakeio.gr
1η Διαδικτυακή Γαλλοελληνική Ολυμπιακή Εβδομάδα
Στο πλαίσιο τής 1ης Διαδικτυακής Ελληνογαλλικής Ολυμπιακής Εβδομάδας, στις 4 Φεβρουαρίου 2021, οι μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Γυμνασίου και τής Α΄ τάξης τού Λυκείου των Αρσακείων Σχολείων Πατρών συμμετείχαν στη διαδικτυακή συνάντηση που διοργάνωσε το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία μαζί με άλλα σχολεία τής Ελλάδας και τής Γαλλίας, και συγκεκριμένα τής Νορμανδίας, να ακούσουν και να συνομιλήσουν με την αθλήτρια των 3.000μ. steeple Flavie Renouard.
Η 1η Διαδικτυακή Γαλλοελληνική Ολυμπιακή Εβδομάδα (1-6 Φεβρουαρίου 2021) διοργανώθηκε από το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, τη Γαλλική Πρεσβεία, την Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία (EΘΝΟΑ) και την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή και έχει σκοπό την προώθηση των πρωτοβουλιών σχολείων τής Ελλάδας και τής Γαλλίας, συγκεκριμένα τής Νορμανδίας (Calvados), όπου αναπτύσσεται το πιλοτικό πρόγραμμα «Ας μοιραστούμε όλοι μαζί το πάθος των Αγώνων» με σκοπό να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές τής πρωτοβάθμιας και τής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις αξίες τού Ολυμπισμού και τής Γαλλοφωνίας εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων τού Παρισιού 2024. Οι συναντήσεις είναι δίγλωσσες, στα Ελληνικά και τα Γαλλικά.
Keycode: διαφύλαξη θεμελιωδών ευρωπαϊκών αξιών και δικαιωμάτων μέσω της ενσυναίσθησης των νέων
Το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών συμμετέχει στο διετές πρόγραμμα Erasmus+ Keycode (2020-2022) το οποίο στοχεύει στην επέκταση του προγράμματος σπουδών των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε αυτά να εντάξουν εκπαιδευτικές εμπειρίες που προάγουν την ιδιότητα του ενεργού πολίτη και τις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω δεξιοτήτων, όπως η ενσυναίσθηση και η αυτογνωσία. Ως ένας από τους 8 εταίρους του προγράμματος, το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών έχει αναλάβει να συνεισφέρει με συγκεκριμένες εκπαιδευτικές προτάσεις και βίντεο στη βάση δεδομένων που θα διαμορφωθεί κατά τη διάρκεια του προγράμματος, η οποία θα περιλαμβάνει πηγές διδασκαλίας προς χρήση των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να προάγουν τις λεγόμενες «ήπιες δεξιότητες» (soft skills) των μαθητών σχετικά με την ενεργό ιθαγένεια και τις ευρωπαϊκές αξίες. Επίσης, θα συμβάλλει ενεργά στη διαμόρφωση κατευθυντήριων γραμμών που αποσκοπούν στην αύξηση της αποτελεσματικότητας των στρατηγικών και των δραστηριοτήτων για την προώθηση της ανάπτυξης αυτών των βασικών ικανοτήτων. Τέλος, το Αρσάκειο Λύκειο θα αναλάβει την προώθηση του προγράμματος και τη διάδοσή του μέσω, εκτός των άλλων, της συνεργασίας του με ακόμα πέντε σχολεία της Ελλάδας και του εξωτερικού, με τα οποία θα συνεργαστεί στενά για την εφαρμογή των δραστηριοτήτων του προγράμματος και τη διάχυση των πηγών διδασκαλίας και των στρατηγικών μάθησης που αυτό θα προτείνει.
Πρόγραμμα PULCHRA: Διαμορφώνοντας την ταυτότητα της πόλης
Το Α΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού συμμετέχει στο πρόγραμμα PULCHRA (Επιστήμη μαζί με την κοινωνία, Building Participatory Urban Learning Community Hubs through Research and Activation), με το project: «Η σφραγίδα του σχολείου μας στην ταυτότητα της πόλης», με ομάδα 15 μαθητών της Α΄ Λυκείου. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν πενήντα (50) σχολεία από δέκα (10) Ευρωπαϊκές χώρες (5 σχολεία ανά χώρα) που μαζί με ενδιαφερόμενους τοπικούς φορείς συγκροτούν το Ανοιχτό Σχολικό Δίκτυο.
Σκοπός του προγράμματος
«Η σφραγίδα του σχολείου μας στην ταυτότητα της πόλης», αφορά στην πόλη των Αθηνών. Σκοπός του προγράμματος είναι να καταδειχθεί ότι η ισορροπία μεταξύ της ανάπτυξης, της ποιότητας ζωής, του κλίματος και των ανθρώπινων αξιών θα οδηγήσει στην κατάκτηση του οράματος της ιδανικής πόλης, με έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα (ως άτομο και ως κοινωνικό σύνολο). Οι πολίτες να ευαισθητοποιούνται και να συμμετέχουν ενεργά, έτσι ώστε να διαμορφώνουν απόψεις, να σχεδιάζουν και να αποφασίζουν για το μέλλον της πόλης τους και να υλοποιούν δράσεις που θα βελτιώσουν την σημερινή πραγματικότητα, με κέντρο την αστική βιώσιμη ανάπτυξη και την προαγωγή της ποιότητας ζωής.
Τα οφέλη για το σχολείο
Με τις συνεργασίες που θα αναπτυχθούν ενδοσχολικά, με άλλα σχολεία αλλά και με διάφορους κοινωνικούς και επιστημονικούς φορείς, οι μαθητές θα αναπτύξουν δεξιότητες, θα αποτελέσουν μέλη ομάδων, θα διαμορφώσουν απόψεις και πρωτοβουλίες και -διά μέσου των σύγχρονων και διαρκώς αναπτυσσόμενων τεχνολογιών- θα αποκτήσουν γνώσεις και δύναμη, έτσι ώστε να εξελιχθούν σε υπεύθυνους πολίτες. Τα θέματα με τα οποία θα ασχοληθούν είναι μεταξύ άλλων: η εξοικονόμηση ενέργειας, η αστική κλιματική αλλαγή, οι έξυπνες πόλεις και το Πράσινο Σχολείο.