e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Ημερολόγιο Εκδηλώσεων ΦΕ

November 2024
Last month   Next month
S M T W T F S
week 44 1 2
week 45 3 4 5 6 7 8 9
week 46 10 11 12 13 14 15 16
week 47 17 18 19 20 21 22 23
week 48 24 25 26 27 28 29 30
Με αφορμή την 6η Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά τού Σχολικού Εκφοβισμού, οι μαθητές τής Δ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης, με την καθοδήγηση των δασκάλων τους κ. Ε. Κουτσογιάννη και Μ. Δήμηζα, σε όλη τη διάρκεια τής εβδομάδας από 4 έως 8 Μαρτίου 2019 ασχολήθηκαν με το συγκεκριμένο ζήτημα. Συγκεκριμένα, μέσα από τη μελέτη τού βιβλίου «Μίλα μη φοβάσαι», των εκδόσεων Ε.Ψ.Υ.Π.Ε., που έχει επιλεγεί για το μάθημα τής Φιλαναγνωσίας, τα παιδιά ήταν ήδη εξοικειωμένα με το ζήτημα τού σχολικού εκφοβισμού και των συνέπειών του και εύκολα μπόρεσαν να τοποθετηθούν με επιχειρήματα και να ξεδιπλώσουν τις σκέψεις τους για τις αιτίες και τα αποτελέσματά του.
Ύστερα, μέσα από συζήτηση και διάλογο μπόρεσαν να κατανοήσουν και να διακρίνουν τα διαφορετικά είδη σχολικού εκφοβισμού (σωματικός, λεκτικός εκφοβισμός, εκφοβισμός με εκβιασμό, ηλεκτρονικός, ρατσισμός και κοινωνικός εκφοβισμός) και να σκεφτούν τρόπους αντίδρασης και καταπολέμησής του. Στα παραπάνω βοήθησαν βίντεο που είχαν δημιουργηθεί από μαθητές άλλων σχολείων και έδειχναν μια πιο ρεαλιστική και πραγματική αποτύπωση αυτού που ονομάζουμε σχολικό εκφοβισμό και άγγιξε τα παιδιά.
Όλα αυτά, σε συνδυασμό με μαρτυρίες των ίδιων των παιδιών, οδήγησαν στην υπόσχεση πως ο εκφοβισμός παντός τύπου δεν χωράει στο Σχολείο τους και δίνει τη θέση του στον σεβασμό και την αγάπη για τους συμμαθητές.
Στο πλαίσιο όλων αυτών των δράσεων τα παιδιά δημιούργησαν δύο αφίσες: μια πιο χαρούμενη και θετική, που ανά δύο παιδιά έγραψαν μέσα σε μια καρδιά κάτι που ήθελαν να πουν σε όποιο παιδί δέχεται εκφοβισμό, και μια πιο σκοτεινής, όπου μέσα από ζωγραφιές τα παιδιά αποτύπωσαν τα διαφορετικά είδη σχολικού εκφοβισμού ώστε κανένα να μην ξεχνιέται ή υποτιμάται. Με ομαδική εργασία και μεράκι δημιουργήθηκαν αυτές οι δύο αφίσες που διακοσμούν πλέον την είσοδο τής τάξης.