Αφού έδωσαν τον ορισμό τής λέξης «μετεωρολογία» άρχισαν να συζητούν για την ατμόσφαιρα και τη σύσταση τού ατμοσφαιρικού αέρα.
Το πρώτο πείραμα ξεκίνησε. Ένα κερί σε ένα δοχείο με νερό και ένα ποτήρι ζέσεως ήταν τα υλικά.
Οι μαθητές παρατήρησαν πως όταν κάλυπταν το κερί με το ποτήρι η φλόγα έσβηνε και η στάθμη τού νερού ανέβαινε.
Ακολούθησε άλλο ένα εντυπωσιακό πείραμα στο οποίο παρατήρησαν πώς επηρεαζόταν η ένταση και η κατεύθυνση τής φωτιάς από τις ριπές αέρα που δημιουργούσε η κίνηση ενός κάδου (μέσα στον οποίο καιγόταν ένα χαρτί).
Όταν έφτασε η ώρα για παιχνίδι οι μικροί "μετεωρολόγοι" έπαιξαν δύο παιχνίδια.
Στο ένα έπρεπε να αναγνωρίσουν τα είδη σύννεφων (στρώματα, σωρείτες κ.ά.) σε εικόνες.
Στο άλλο παιχνίδι απαντούσαν σε ερωτήσεις τοποθετώντας τη σωστή κάρτα. Οι ερωτήσεις ήταν σχετικές με τη θερμοκρασία και τα καιρικά φαινόμενα.
Έμαθαν ακόμα για τον Ιρλανδό ναύαρχο και υδρογράφο Φράνσις Μποφόρ και την κλίμακα που επινόησε για τη μέτρηση τής έντασης των ανέμων, η οποία πήρε και το όνομά του.
Ύστερα διδάχθηκαν τη μετατροπή τής αιολικής ενέργειας σε ηλεκτρισμό. Όσο πιο δυνατά φυσούσαν, τόσο πιο έντονο ήταν το φως στο λαμπάκι.
Τέλος, “έπεσαν” λίγοι κεραυνοί και συζητήθηκε ο τρόπος δημιουργίας τους.
Έτσι τελείωσε μια όμορφη ημέρα στο Μουσείο Πειραμάτων.
View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/en/latest/199-greek/schools/ekali/ekali-elementary-a/events-activities/33363-mouseio-peiramaton-d-taksi#sigProIdcfa1663d6a
https://arsakeio.gr/en/latest/199-greek/schools/ekali/ekali-elementary-a/events-activities/33363-mouseio-peiramaton-d-taksi#sigProIdcfa1663d6a