Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το ευρωπαϊκό eTwinning έργο "Exploring AI in the classroom" (στα Ελληνικά: «Εξερευνώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη στην τάξη»), το οποίο υλοποίησε το Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού σε συνεργασία με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία κατά το σχολικό έτος 2023-2024.
Στο έργο συμμετείχαν οι μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Λυκείου του Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού στο πλαίσιο της Ζώνης Τεχνών και Επιστημών "Τεχνητή νοημοσύνη στο σύγχρονο σχολείο" με υπεύθυνη καθηγήτρια τη δρ Κατερίνα Γλέζου, καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών.
Το eTwinning έργο "Exploring AI in the classroom" ίδρυσε και συντόνισε η δρ Κατερίνα Γλέζου. Συνιδρυτής και συνδιαχειριστής του έργου ήταν ο δρ Αλέξανδρος Κοφτερός, εκπαιδευτικός Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο Δασούπολης της Λευκωσίας στην Κύπρο. Στο έργο συμμετείχαν μαθητές και εκπαιδευτικοί 12 σχολείων από Ελλάδα, Κύπρο, Γερμανία, Γεωργία, Ιταλία, Κροατία, Πολωνία, Πορτογαλία, Τουρκία. Σημειώνεται ότι μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων συμμετείχε και το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Μαίρη Μαρίν, καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας.
Σκοπός του eTwinning έργου "Exploring AI in the classroom" ήταν να προωθήσει τη γνώση, τις δεξιότητες και τις στάσεις σχετικά με την ορθή χρήση της ΤΝ και να ανταλλάξει καλές εκπαιδευτικές πρακτικές στην εκπαίδευση STEAM, προετοιμάζοντας τη νέα γενιά μαθητών, εκπαιδευτικών, σημερινών και αυριανών πολιτών εξοικειωμένων με την ΤΝ. Η επίσημη γλώσσα του έργου ήταν η Αγγλική.
Στο πλαίσιο τού έργου, οι μαθητές εξερεύνησαν συστήματα τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ), εργάστηκαν σε συνεργατικά έργα με μαθητές από άλλες χώρες, ανέπτυξαν υπολογιστική σκέψη και στρατηγικές για την επίλυση προβλημάτων και δημιούργησαν τα δικά τους ψηφιακά τεχνουργήματα. Οι μαθητές συμμετείχαν σε διεθνείς και παγκόσμιες πρωτοβουλίες, δραστηριότητες και εκδηλώσεις όπως CodeWeek, ESA Challenges, World Space Week, Hour of Code, Computer Science Education Week, Internet Safety Day, STEM Discovery Campaign. Οι μαθητές, μέσα από διάφορες δραστηριότητες, πειραματίστηκαν με σύγχρονα περιβάλλοντα ΤΝ και συνεργάστηκαν με τους μαθητές από τα σχολεία-εταίρους για την εξεύρεση λύσεων σε πραγματικά προβλήματα με τη χρήση τής τεχνολογίας.
Το έργο συνέβαλε καθοριστικά ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν τον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο και να αναπτύξουν υπολογιστική σκέψη και τις απαραίτητες δεξιότητες 4Cs (Communication, Collaboration, Critical thinking, Creativity) για τους πολίτες του 21ου αιώνα. Μαθαίνοντας και αναλογιζόμενοι τις προκλήσεις, τις δυνατότητες αλλά και τους κινδύνους της τεχνολογίας καθώς και κανόνες για την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου οι μαθητές επεξεργάστηκαν νέες ιδέες για το πώς η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το κοινό καλό και την επίτευξη των παγκόσμιων στόχων. Μέσα από αυτήν τη δημιουργική σύμπραξη, παράλληλα με την καλλιέργεια των υπολογιστικών δεξιοτήτων και τής υπολογιστικής σκέψης, αναδείχθηκε η σημασία τής συνεργασίας των λαών, τής ανάπτυξης τής επικοινωνίας και τής συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών από διαφορετικά σχολεία.
Θερμά συγχαρητήρια στους συνεργαζόμενους μαθητές και εκπαιδευτικούς για την ενεργό συμμετοχή και τη δημιουργική εμπλοκή τους σε ποικίλες δραστηριότητες αξιοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο έργο, τις δραστηριότητες και τα έργα των μαθητών μπορείτε να αναζητήσετε εδώ:
Στον σύνδεσμο https://wakelet.com/wake/xSivz_daXQ1NoA5HofZVJ μπορείτε να περιηγηθείτε στα συνεργατικά τεχνουργήματα του έργου.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα συνεργατικό βίντεο με ενδεικτικές δραστηριότητες των συνεργαζόμενων μαθητών και εκπαιδευτικών πατώντας εδώ. Στο βίντεο ακούγεται η μουσική σύνθεση με τίτλο «Class of AI» (πατήστε εδώ), κατασκευής μέσω ψηφιακής εφαρμογής τεχνητής νοημοσύνης.