e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Οι μαθητές τής Β΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, στο πλαίσιο τού εκπαιδευτικού προγράμματος τής Ζώνης Πολιτισμού στον τομέα τής Πληροφορικής, ύστερα από διαδικτυακή έρευνα, συνέλλεξαν κατάλληλο υλικό και ανέπτυξαν, με τη βοήθεια τής καθηγήτριάς τους κ. Ευαγγελίας Αλεβυζάκη, τετρασέλιδη αφίσα με τίτλο «Το Savoire Vivre τού Διαδικτύου», μεγέθους Α3, παρουσιάζοντας σημαντικούς κανόνες διαδικτυακής συμπεριφοράς

Οι μαθητές συνεργάστηκαν, διά ζώσης αλλά και διαδικτυακά, σε ομάδες, αξιοποιώντας τη δυνατότητα χρήσης κοινόχρηστων φακέλων τού OneDrive, στο οποίο έχουν πρόσβαση, μέσω τής σουίτας εφαρμογών και εργαλείων υπολογιστικού νέφους Microsoft Office 365 από τον ηλεκτρονικό ταχυδρομικό λογαριασμό (email) τους στο Outlook.

Συγκεκριμένα, ύστερα από αναζήτηση στο διαδίκτυο, συνέθεσαν κατάλληλο υλικό σχετικά με τους κανόνες αποδεκτής συμπεριφοράς μεταξύ δύο ή περισσότερων χρηστών τού διαδικτύου, κατά τη μεταξύ τους ηλεκτρονική επικοινωνία, ανακαλύπτοντας τον διεθνή κώδικα δεοντολογικής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο Netiquette.

Επιπλέον, για τη συλλογή και ανάπτυξη τού υλικού, χρησιμοποίησαν τα εργαλεία Τεχνητής νοημοσύνης: ChatGPTCopilot, Bing Image Creator για τη δημιουργία κειμένων και εικόνων, καθώς και την εφαρμογή WordArt για τη δημιουργία συννεφόλεξου με λέξεις καλής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο.

Η εν λόγω εργασία έχει ως σκοπό την προώθηση τής πνευματικής καλλιέργειας και τής κριτικής ικανότητας των μαθητών για διάκριση και εκδήλωση συμπεριφορών αλληλοσεβασμού και ευγένειας κατά τη διαδικτυακή αλληλεπίδραση, συμβάλλοντας σε μια αποδοτική επικοινωνία μεταξύ των χρηστών.

Καθώς η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης: email, chat rooms, forums κ.λπ., αυξάνεται ραγδαία, η ενεργός συμμετοχή των μαθητών τού Σχολείου μας σε εργασίες που αφορούν στην πρέπουσα συμπεριφορά και ασφάλεια χρηστών τού διαδικτύου, τους καθιστά περισσότερο ικανούς να αντεπεξέλθουν στις ψηφιακές προκλήσεις τού 21ου αιώνα.