Εκτύπωση

Το ευρωπαϊκό eTwinning έργο με τίτλο “Let's Explore the World of Technology" (πατήστε εδώ) απέσπασε το βραβείο στην κατηγορία STEM στον 17ο Εθνικό Διαγωνισμό eTwinning.

Στο ευρωπαϊκό eTwinning έργο «Let’s explore the World of Technology” το οποίο υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2021-2022 (διάρκεια έργου: Σεπτέμβριος 2021 - Ιούνιος 2022) το Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού συμμετείχε ως εταίρος, με υπεύθυνη καθηγήτρια τη δρα Κατερίνα Γλέζου, καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών. Στις δράσεις τού έργου συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες τής Α΄ τάξης σε συνεργασία με τις καθηγήτριες Αγγλικών κ. Μαρία Δημητροπούλου και Μαρία Κοψαχείλη.

Πριν από τη βράβευση του ευρωπαϊκού eTwinning έργου «Let’s explore the World of Technology” με το βραβείο στην κατηγορία STEM στον 17ο Εθνικό Διαγωνισμό eTwinning, είχαν προηγηθεί:

• η βράβευση τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας (National Quality Label) από την Ελληνική Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης, στις 2 Σεπτεμβρίου 2022.

• η βράβευση τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας (European Quality Label) από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning, στις 12 Ιουνίου 2023.

Συγχαρητήρια θερμά στους συνεργάτες τού έργου, μαθητές και εκπαιδευτικούς, καθώς και σε όλους τους συνεργάτες, μαθητές και εκπαιδευτικούς όλων των ευρωπαϊκών σχολείων για την άψογη συνεργασία, τη σκληρή δουλειά και τα άρτια αποτελέσματα!

Θερμά συγχαρητήρια ιδιαιτέρως στις ιδρύτριες τού έργου κ. Γεωργία Λάσκαρη, καθηγήτρια Πληροφορικής στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ερυθραίας, Ελλάδα, και στην κ. Iva Naranđa, καθηγήτρια Πληροφορικής στο II. osnovna škola Čakovec, Κροατία, για τη σύλληψη της ιδέας, την οργάνωση και τον συντονισμό ενός καινοτόμου και απαιτητικού project!!!!

Ονόματα συνεργαζόμενων εκπαιδευτικών και σχολείων:
Κατερίνα Γλέζου, Α΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού, Ελλάδα
Αθανασία Ζαφειροπούλου, 11ο Γυμνάσιο Ιλίου, Ελλάδα
Ελένη Κοκκίνου, Αριστοτέλειο Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, Ελλάδα
Μαρία Τζούμα, 2ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Ελλάδα
Σταυρούλα Σκιαδά, 8ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Φιλαδέλφειας, Ελλάδα
Bilge Varel, Mustafa Kiriş Ortaokulu, Τουρκία
Fazilet ARIKAN, Hilaliye Kız Anadolu İmam hatip lisesi, Τουρκία
Halef Sakallı, Mustafa Kemal Ortaokulu, Τουρκία
Iva Naranđa, II. osnovna škola Čakovec, Κροατία
Justyna Plota, Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Sokołowicach, Πολωνία
Selda TOPAL, Dumlupınar Bilim ve Sanat Merkezi, Τουρκία
Yakup Yuca, Özel Antalya Final Ortaokulu, Τουρκία

Στόχοι τού έργου
● Προώθηση τής ενεργητικής και βιωματικής μάθησης μέσω συνεργατικών δραστηριοτήτων.
● Καλλιέργεια τής δημιουργικότητας και τής καινοτομίας με την εμπλοκή των μαθητών σε δραστηριότητες επίλυσης πραγματικών προβλημάτων με τη χρήση νέων τεχνολογιών.
● Ανάπτυξη τής υπολογιστικής σκέψης και των δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων των μαθητών.
● Ευαισθητοποίηση των μαθητών σε κοινωνικά ζητήματα, όπως η ισότητα των φύλων στην επιστήμη.
● Ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων και τού ψηφιακού γραμματισμού των μαθητών.
● Ενίσχυση των επικοινωνιακών και συνεργατικών δεξιοτήτων των μαθητών.

Περιγραφή τού έργου:
Στο eTwinning έργο "Let's Explore the World of Technology" συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από Ελλάδα, Κροατία, Τουρκία και Πολωνία και μαθητές ηλικίας 11-16 ετών. Η γλώσσα συνεργασίας ήταν τα Αγγλικά. Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών ήταν εκπαιδευτικοί Πληροφορικής με εμπειρία στην υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων, προγραμματισμού, ρομποτικής και νέων τεχνολογιών.
Ο βασικός στόχος τού έργου ήταν να εξοικειωθούν οι μαθητές με τις θεμελιώδεις έννοιες τής Πληροφορικής, καθώς και να κατανοήσουν τους τρόπους με τους οποίους οι Νέες Τεχνολογίες, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, η Μηχανική Μάθηση και το Διαδίκτυο των Πραγμάτων μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση παγκόσμιων προβλημάτων. Κάθε δράση προσαρμόστηκε στην ηλικία των μαθητών, στο αναλυτικό πρόγραμμα και στον τεχνολογικό εξοπλισμό του κάθε σχολείου. Οι μαθητές οργανώθηκαν σε διεθνείς ομάδες και, μέσω ανταλλαγής προκλήσεων, επέλεξαν να εκπληρώσουν διάφορες αποστολές. Οι αποστολές αυτές είχαν ως στόχο τη δημιουργία βιώσιμων προτάσεων ως λύση σε πραγματικά προβλήματα, συνδυάζοντας τις δραστηριότητες με την επίτευξη των 17 Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης και των αρχών τής "Τεχνολογίας για το Καλό."
Ως εναρκτήρια δραστηριότητα οι μαθητές δημιούργησαν ένα συνεργατικό, πολύγλωσσο λεξικό “Multilingual Dictionary about Technology” με ορολογίες και έννοιες σχετικές με την τεχνολογία και στη συνέχεια προγραμμάτισαν μια παρουσίαση στο Scratch για τη θετική συμβολή τής τεχνολογίας σε πραγματικά προβλήματα. Διερεύνησαν, επίσης, τη συμβολή των γυναικών στην επιστήμη, αναζήτησαν σημαντικά πρόσωπα στην ιστορία των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και δημιούργησαν παρουσιάσεις, κινούμενα σχέδια και ChatBot στο Scratch, καθώς επίσης και διάφορα κουίζ σε συνεργασία με τις διεθνείς ομάδες.
Στη συνέχεια οι μαθητές συμμετείχαν σε παιγνιώδεις, ανακαλυπτικές και συνεργατικές δράσεις, εξερευνώντας τα προγραμματιστικά περιβάλλοντα Scratch, Microsoft MakeCode, Teachable Machine και Pictoblox. Παράλληλα, ανέπτυξαν δεξιότητες STEM και δεξιότητες τού 21ου αιώνα μέσα από τη δημιουργία μιας "έξυπνης πόλης". Χρησιμοποιώντας τους BBC Micro:bit μικροελεγκτές, προγραμμάτισαν έξυπνες πόρτες για άτομα με προβλήματα όρασης, θερμόμετρα προειδοποίησης πάγου, συναγερμούς υγρασίας εδάφους, φωτεινά δίχτυα αλιείας για την προστασία τής θαλάσσιας ζωής, έξυπνα φώτα πόλης, καθώς και νυχτερινά φώτα ασφαλείας για πεζούς και ποδηλάτες.
Επιπλέον, προγραμμάτισαν έξυπνα ρομποτικά οχήματα (Edison Robot, Micro:Bit) να κινούνται αυτόνομα, να αποφεύγουν εμπόδια, να ακολουθούν μια μαύρη γραμμή και να σταματούν αυτόματα για να πάρουν επιβάτες.
Εισήχθησαν, επίσης, στις βασικές έννοιες τής Τεχνητής Νοημοσύνης και τής Μηχανικής Μάθησης με παιγνιώδη τρόπο μέσα από τα εργαλεία "AI 4 Oceans", "Minecraft AI," "QuickDraw και το AutoDraw".
Στη συνέχεια, με τη βοήθεια τής μηχανής "Google Teachable Machines" και τού περιβάλλοντος προγραμματισμού Pictoblox, δημιούργησαν και εκπαίδευσαν ένα μοντέλο Μηχανικής Μάθησης για την αναγνώριση ανακυκλωμένων υλικών και ηλεκτρονικών αποβλήτων. Όλα τα σχολεία συνεργάστηκαν για τη δημιουργία και συλλογή των δεδομένων εκπαίδευσης. Οι μαθητές αναγνώρισαν τη θετική επίδρασή των νέων τεχνολογιών στη δημιουργία μιας συμπεριληπτικής και βιώσιμης κοινωνίας και κατανόησαν τις προκλήσεις που παρουσιάζονται με τη χρήση αυτών των τεχνολογιών.
Παράλληλα, οι μαθητές συνεργάστηκαν στη δημιουργία αφισών, παιχνιδιών και κουίζ αναφορικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, πήραν μέρος σε συζητήσεις στο φόρουμ με θέματα όπως «Εκφοβισμός στον κυβερνοχώρο», «Πώς διασφαλίζουμε την ψηφιακή μας ασφάλεια;», «A.I & IoT και ανθρώπινα/ψηφιακά δικαιώματα», δημιούργησαν προγράμματα με θέμα την ειρήνη στην Ουκρανία, συμμετείχαν σε ζωντανές συναντήσεις.
Τέλος, οι μαθητές συμμετείχαν σε εκδηλώσεις εορτασμού Παγκόσμιων και Ευρωπαϊκών Ημερών, όπως στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, στην Ώρα του Κώδικα, στην Παγκόσμια Ημέρα Επιστήμης για την Ειρήνη και την Ανάπτυξη και στην Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
Σε όλη τη διάρκεια τού έργου οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν ενεργά στη διαμόρφωση των κοινών δράσεων, παρέχοντας μεταξύ τους υποστήριξη, καθοδήγηση, συμβουλές και εκπαιδευτικό υλικό.

Αποτελέσματα και πλεονεκτήματα τού έργου
Από την καταγραφή, εκ μέρους των εκπαιδευτικών, τής εξέλιξης της προόδου των παιδιών και τα αποτελέσματα τής μαθησιακής διαδικασίας (εκθέσεις, αξιολόγηση συμπεριφορών και έργων) διαπιστώθηκε η εξαιρετική βελτίωση των γνώσεών τους σε όλους τους τομείς. Οι ποικίλες, βιωματικές και παιγνιώδες συνεργατικές δραστηριότητες εξόπλισαν τους μαθητές με τις κατάλληλες γνώσεις, στάσεις και δεξιότητες ώστε να τοποθετούνται κριτικά ως προς την τεχνολογία, να αναγνωρίζουν τις δυνατότητες και τους πιθανούς κινδύνους της και να είναι σε θέση να τη χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά για τη λύση πραγματικών προβλημάτων.

Διάχυση τού έργου
Η διάχυση πραγματοποιήθηκε μέσω των ιστοσελίδων των σχολείων, των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των ιστολογίων εκπαιδευτικών, σελίδων μέσων κοινωνικής δικτύωσης και δημοσιεύσεων σε ηλεκτρονικές εφημερίδες, μέσα από εκπαιδευτικές πύλες, με άρθρα στο EU Codeweek blog και στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, μέσα από Webinar στην Τουρκία και Κροατία και σε εκδήλωση στο Πανεπιστήμιο Düzce University τής Τουρκίας.

Εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν
AvatarMaker, Padlet, Canva, MindMup, Coggle.it, Scratch, Google Teachable Machine, Pictoblox, MakeCode, EdScratch, Whiteboard, Photocollage, YouTube, Wakelet, Genially, Prezi, Google Docs, Google Slides, Google Forms, Mural, Learning apps, Kahoot, Video Editor.

Για το TwinSpace τού έργου πατήστε εδώ

Διακρίσεις τού έργου:
Δεκατρείς Εθνικές Ετικέτες Ποιότητας και βραβείο στη δράση STEM στον 17ο Εθνικό διαγωνισμό eΤwinning 2021-22 στην Ελλάδα.

Λίγα λόγια για τον 17ο Εθνικό Διαγωνισμό eTwinning
Ο Ελληνικός Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης (ΕΟΥ) της δράσης eTwinning προκήρυξε τον 17ο Εθνικό Διαγωνισμό eTwinning, με στόχο την αναγνώριση των καλύτερων eTwinning έργων που πραγματοποιήθηκαν από πλευράς σχολικών μονάδων κατά το σχολικό έτος 2021-2022. Η υποβολή των υποψηφιοτήτων έλαβε χώρα στο διάστημα από 9 έως 16 Οκτωβρίου 2023 με συνολικά 94 υποβληθείσες αιτήσεις σε όλες τις κατηγορίες.
Η αξιολόγηση των έργων έγινε βάσει των γενικότερων κριτηρίων που έχουν καθοριστεί για την απόδοση Ετικέτας Ποιότητας από την ΚΥΥ τής δράσης eTwinning. Τα κριτήρια αυτά περιλαμβάνουν πληροφορίες που υποβλήθηκαν από τον/την υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό μέσω τής φόρμας συμμετοχής, αλλά, κυρίως, τα αποτελέσματα του έργου στην κοινή πλατφόρμα συνεργασίας, το Twinspace.
Η διαδικασία της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκε από μέλη της Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης τής δράσης eTwinning και στις 16 Νοεμβρίου 2023 ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα τού 17ου Εθνικού Διαγωνισμού eTwinning (πατήστε εδώ).