Μαθητές και μαθήτριες τής Στ΄ τάξης των Αρσακείων Δημοτικών Σχολείων συμμετείχαν στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Αποταμίευσης. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία τού Πανεπιστημίου Πειραιώς και, συγκεκριμένα, τού Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού, με ιδρυτή τον καθηγητή κ. Νικόλαο Φίλιππα και τής Τράπεζας της Ελλάδος. Υπό την αιγίδα των δύο φορέων υλοποιήθηκε ο διαγωνισμός ο οποίος εγκρίθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Η ευκαιρία που δόθηκε στους μαθητές μας ήταν ουσιαστική, καθώς ζουν σε μια εποχή, στην οποία η πολυπλοκότητα τού χρηματοοικονομικού συστήματος καθιστά την οικονομική εκπαίδευση απολύτως αναγκαία προϋπόθεση, αλλά και βασική δεξιότητα για τον 21ο αιώνα. Ο οικονομικός αλφαβητισμός, εξάλλου, είναι μια διά βίου διαδικασία που πρέπει να ξεκινά από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Οι μαθητές μας, αφού ήρθαν σε επαφή με το «αλφαβητάρι τής οικονομίας», διερευνώντας το σημασιολογικό πεδίο των όρων, όπως «αγαθά», «ανάγκες», «αποταμίευση», «ασφάλεια», «έξυπνος καταναλωτής», «ευημερία», «επένδυση χρημάτων» κ.λπ., συζήτησαν για τα οφέλη τής αποταμίευσης, ιδιαίτερα στη σύγχρονη εποχή, στην οποία τα πάντα είναι ρευστά. Όπως επισήμαναν μαθητές μας «το αύριο είναι πάντα άγνωστο και η αποταμίευση θεωρείται απαραίτητη για την αντιμετώπιση δύσκολων μελλοντικών στιγμών». Μάλιστα, την αποκάλεσαν «μαγικό κλειδί, που μπορεί να μας χαμογελάσει στις δύσκολες στιγμές, να σκορπίσει τη γλυκιά ελπίδα, να λάμψει τον ήλιο τής παρηγοριάς και να τραγουδήσει το αισιόδοξο μήνυμά της, όταν η δυσκολία χτυπήσει την πόρτα μας».
Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων των Σχολείων μας η αποταμίευση προσεγγίστηκε και ως προς τον παιδαγωγικό της ρόλο αφού, όπως συμπέραναν οι μαθητές μας, ενισχύει την αυτοπειθαρχία, εμπνέει την υπευθυνότητα, καλλιεργεί την υπομονή, στηρίζει τον προγραμματισμό και, άρα έμπρακτα, ενθαρρύνει πολύτιμες δεξιότητες που από την παιδική ηλικία δύνανται να προσφέρουν πολύτιμη αρωγή στη διαμόρφωση υγιούς οικονομικής συμπεριφοράς, ιδιαίτερα αναγκαίας και στην ενήλικη ζωή τους.
Η τελική αποτίμηση τής συμμετοχής των μαθητών στον διαγωνισμό αποταμίευσης εκτιμάται πολύτιμη. Οι μαθητές απόλαυσαν και την προετοιμασία αλλά και τον ίδιο τον διαγωνισμό, στον οποίο κλήθηκαν να απαντήσουν, στις αίθουσες Πληροφορικής των Σχολείων μας, σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και να καταθέσουν τις σκέψεις τους σε παραγωγή λόγου με θέμα τα οφέλη τής αποταμίευσης. Οι μαθητές μας βίωσαν, έτσι, μια ξεχωριστή εμπειρία, όπως οι ίδιοι υποστήριξαν, την οποία θα επιθυμούσαν να επαναλάβουν.
View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/en/epilogi-thematon/53317-1os-panellinios-mathitikos-diagonismos-apotamiefsis#sigProId33b3b718fb
https://arsakeio.gr/en/epilogi-thematon/53317-1os-panellinios-mathitikos-diagonismos-apotamiefsis#sigProId33b3b718fb