e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Ημερολόγιο Εκδηλώσεων ΦΕ

November 2024
Last month   Next month
S M T W T F S
week 44 1 2
week 45 3 4 5 6 7 8 9
week 46 10 11 12 13 14 15 16
week 47 17 18 19 20 21 22 23
week 48 24 25 26 27 28 29 30
Η ομάδα μαθητών τού Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης κατέκτησε την 1η θέση στους Αγώνες Επιχειρηματολογίας τής Κεντρικής Μακεδονίας, που πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2018.
Τέσσερα κορίτσια και ένα αγόρι, η Αφροδίτη Καράταγλη, η Χρυσαλίνα Γουλή και η Αναστασία Βαλτοπούλου, από τη Β΄ τάξη, μαζί με την Έλι Κουγιουμτζόγλου και τον Βασίλη Αλεξανδρή, από την Α΄ τάξη, ανέπτυξαν τα επιχειρήματά τους, υπερασπίστηκαν τη θέση τους και αντέκρουσαν τις απόψεις των συνομιλητών τους, με δημιουργικό και ευέλικτο λόγο, με ήθος ρητορικό. Τα παιδιά, μέλη τού ομίλου Ρητορικής τού Αρσακείου, στην προετοιμασία τους είχαν τη συμπαράσταση όχι μόνο των καθηγητών τους, των φιλολόγων κ. Βίνιας Δεμίρη και Βίκτωρα Βαβαρούτσου, αλλά και τού αποφοίτου, δικηγόρου πια, Ανδρέα Παπαστάθη, που από μαθητής ασκήθηκε στα ρητορικά αγωνίσματα.

Ανάμεσα σε ομάδες από 28 σχολεία τής Β. Ελλάδας, η ομάδα τού Αρσακείου κατέκτησε την 1η θέση μετά από ένα συγκλονιστικό τελικό με «αντιπάλους» μαθητές από τα εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη. Μετά από δύο προκριματικούς γύρους, στους οποίους οι μαθητές αντιμετώπισαν το ΓΕΛ Κονταριώτισσας Πιερίας, με θέμα «Το σχολείο και η πολιτεία έχουν αποκλειστικά την ευθύνη για την ανάπτυξη υπεύθυνης οδικής συμπεριφοράς», και το 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, με θέμα «Υπάρχουν πολιτισμοί ανώτεροι και κατώτεροι», η ομάδα τού Αρσακείου προκρίθηκε στον τελικό, έχοντας συγκεντρώσει τη δεύτερη υψηλότερη βαθμολογία, με 992 βαθμούς. Στον τελικό γύρο υποστήριξε τη θέση τού Αντιλόγου πάνω στο θέμα «Οι τηλεοπτικές εκπομπές ανάδειξης ταλέντων ανοίγουν τον δρόμο για την επαγγελματκή επιτυχία» και κατέλαβε την 1η θέση.

Οι Αγώνες, που διεξήχθησαν στους χώρους τού Λυκείου Αγίου Αθανασίου μεταξύ των Γενικών Λυκείων τής Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, οργανώθηκαν από το Tμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων τής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης υπό την εποπτεία τής Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και σε συνεργασία με την Ευαγγελία Ψυχογυιού, σχολική σύμβουλο Φιλολόγων Δυτικής Θεσσαλονίκης, το 1ο ΓΕΛ Αγίου Αθανασίου, το Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας και τα Εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη. Η εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα τού Συλλόγου Αποφοίτων τής Φιλοσοφικής Σχολής τού Α.Π.Θ. «Φιλόλογος».

Όπως σημειώνουν οι διοργανωτές στο Δελτίο Τύπου, τα εκπαιδευτικά προγράμματα «Επιχειρηματολογίας-Αντιλογίας» συντελούν στο να καλλιεργήσουν οι νέοι το ομαδικό πνεύμα, την ερευνητική στάση απέναντι στα πράγματα και την κριτική τους σκέψη και να εκφράσουν άποψη για θέματα επίκαιρα και διαχρονικά, αρθρώνοντας τεκμηριωμένο και αισθητικά άρτιο λόγο, στοχεύοντας στην προαγωγή τού δημοκρατικού διαλόγου και τη δημιουργία συνειδητοποιημένων, ενεργών πολιτών. Επιπρόσθετα, οι Αγώνες Επιχειρηματολογίας προωθούν τη δημιουργική συμμετοχή των μαθητών στο πλαίσιο τού ευ αγωνίζεσθαι ενώπιον κριτών και κοινού, επιβραβεύοντας την προσπάθειά τους και ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή τους.
Στους εφετινούς Αγώνες συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες από 28 δημόσια και ιδιωτικά Λύκεια τής Κεντρικής Μακεδονίας, συγκεκριμένα από τα: 2ο ΓΕΛ Έδεσσας, 1ο ΓΕΛ Γιαννιτσών, 3ο ΓΕΛ Γιαννιτσών, 2ο ΓΕΛ Κατερίνης, 4ο ΓΕΛ Κατερίνης, ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ευόσμου, Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας, ΓΕΛ Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής Θεσ/νίκης, Αρσάκειο ΓΕΛ Θεσ/νίκης, 3ο ΓΕΛ Βεροίας, ΓΕΛ Εχεδώρου, 1ο ΓΕΛ Νάουσας, 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος», 2ο ΓΕΛ Ωραιοκάστρου, 4ο ΓΕΛ Ευόσμου, 1ο ΓΕΛ Αγ. Αθανασίου, 1ο ΓΕΛ Ανατόλια, 2ο ΓΕΛ Ανατόλια, ΓΕΛ Χαλάστρας, ΓΕΛ Εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη, 1ο ΓΕΛ Ευόσμου, 15ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, 4ο ΓΕΛ Σταυρούπολης, 1ο ΓΕΛ Χαλκηδόνας, 1ο ΓΕΛ Ελευθερίου Κορδελιού, ΓΕΛ Αξιού, ΓΕΛ Ν. Καλλικράτειας, ΓΕΛ Κονταριώτισσας Πιερίας.

Κάθε επιτυχία των μαθητών τού Αρσακέιου Θεσσαλονίκης στους Αγώνες Επιχειρηματολογίας χαροποιεί ιδιαίτερα ολόκληρο το Σχολείο, καθώς επιβεβαιώνει την ουσιαστική εκπαίδευση που τα Αρσάκεια παρέχουν αναπτύσσοντας τη γλωσσική και τη νοητική δεξιότητα των νέων παιδιών και οπλίζοντάς τα με δεξιότητες χρήσιμες και ωφέλιμες για την πορεία τους.