Οι μαθητές, αφού ενημερώθηκαν σε ένα δίωρο θεωρητικό μάθημα σχετικά με τη μεθοδολογία μιας ανασκαφής, συμμετείχαν ενεργά σε μια δειγματική ανασκαφή στον εξωτερικό χώρο των Σχολείων. Το πρόγραμμα περιλάμβανε ανασκαφική πράξη, μελέτη τής στρωματογραφίας, εντοπισμό ευρημάτων, κινητών (κεραμικής, ειδωλίων, νομισμάτων) και ακίνητων (τοίχων, βωμών, θεμελίων κτηρίων), μετρήσεις με χωροβάτη και σταδία, καταγραφή ευρημάτων, καθώς και απόπειρα χρονολόγησης και αποκατάστασής τους από τους μαθητές.
Στόχος του προγράμματος είναι η βιωματική προσέγγιση τού μαθήματος τής Ιστορίας, αλλά και η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ανάδειξης τἠς πολιτιστικής κληρονομιάς.
Το πρόγραμμα «Δειγματική ανασκαφή» οργανώνεται από την Υπηρεσία Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων των Σχολείων τής Φ. Ε. υπό την επίβλεψη τού καθηγητή Αρχαιολογίας Β. Λαμπρινουδάκη, μέλους τού Δ.Σ. τής Φ.Ε. Υπεύθυνη τής υλοποίησης τού προγράμματος είναι η φιλόλογος-αρχαιολόγος κ. Ειρήνη Φαραντούρη, καθηγήτρια τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου. Τη βοήθειά τους προσέφεραν η καθηγήτρια Τεχνολογίας στο Α΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιοκ. Μ. Σόφη και η αρχαιολόγος κ. Ερ. Παπαγεωργίου.
View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/en/epilogi-thematon/40071-deigmatikh-anaskafh-2#sigProId6f118d804c
https://arsakeio.gr/en/epilogi-thematon/40071-deigmatikh-anaskafh-2#sigProId6f118d804c