Σημαντικές διακρίσεις στον Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας 2019 απέσπασαν οι μαθητές των Αρσακείων Σχολείων που διδάσκονται Γαλλικά.
Τον Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας διοργανώνει κάθε χρόνο το Γαλλικό Ινστιτούτο και η Υπηρεσία Συνεργασίας και Μορφωτικής Δράσης τής Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τις γαλλόφωνες πρεσβείες στην Ελλάδα.
Το 1ο βραβείο στην κατηγορία Ulysse/Οδυσσέας απέσπασαν οι μαθητές τής Β΄ τάξης τού Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης Άσπα Κάππα, Μαριλένα Κατσαρού, Εβελίνα Μπογιάρη, Δήμος Μυλωνάς και Μαριλού Πρατσίδου για την πρωτότυπη εργασία τους. Πρόκειται για μια μικρή εξ ολοκλήρου χειρόγραφη ποιητική συλλογή (ένα μικρό βιβλίο 5 σελίδων) στα Γαλλικά αφιερωμένη στην ελιά τής Ελλάδας, το σύμβολο τής ειρήνης.
Οι μαθητές εμπνεύστηκαν από το ποίημα τού Guillaume Apollinaire "La Colombe Poignardée et le jet d'eau" καθώς και από την επίσκεψη τριών γαλλόφωνων Θεσσαλονικέων Εβραίων στο Σχολείο, οι οποίοι διηγήθηκαν την ιστορία των οικογενειών τους που ζούσαν στη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Η τελετή βράβευσης των μαθητών πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 17 Μαΐου 2019, στις 11.00, στην αίθουσα Allatini-Dassault τού Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης.
Ο υποδιευθυντής τού Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης κ. Philippe Marsé συνεχάρη τους μαθητές για τα ποιήματα που έγραψαν, καθώς και για την εξαιρετική εικονογράφηση τής ποιητικής τους συλλογής, την οποία παρομοίασε με την εικονογράφηση τού βιβλίου τού Antoine de Saint Exupéry "Ο μικρός πρίγκιπας".
Οι μαθητές παρουσίασαν την εργασία τους στο κοινό και παρέλαβαν το βραβείο και τα δώρα τους από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Γαλλικής Γλώσσας Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας κ. Αγγελική Κοφίδου.
Την εκδήλωση έκλεισε η υπεύθυνη Εκπαιδευτικής Συνεργασίας τού Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης κ. Athena Missios, η οποία ανανέωσε το ραντεβού με τους μαθητές για τον Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας 2020.
Το 3ο βραβείο στην κατηγορία Télémaque απέσπασαν οι μαθητές τού προχωρημένου τμήματος Γαλλικών τής Α΄ τάξης τού Αρσακείου Γυμνασίου Πάτρας.
Οι μαθητές, ευχαριστημένοι, παρέλαβαν τα βραβεία και τα δώρα τους κατά την τελετή βράβευσης που διοργανώθηκε από το Γαλλικό Ινστιτούτο Πάτρας τη Δευτέρα 20 Μαΐου 2019.
Στην εκδήλωση παρέστησαν η Διευθύντρια τού Γαλλικού Ινστιτούτου Πάτρας κ. Γεωργία Πετροπούλου, ο ακόλουθος τής Εκπαιδευτικής Συνεργασίας τού Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδας κ. Pierre-Yves Turellier και η Σύμβουλος Γαλλικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Αδαμαντία Γκουρνέλου.
Τους μαθητές συνόδευσε στην εκδήλωση η καθηγήτριά τους κ. Ε. Χαραλαμποπούλου, η οποία είχε και την επιμέλεια τής εργασίας τους.
Το 1ο βραβείο Grand Prix AMOPA (Τάγμα τού Ακαδημαϊκού Φοίνικα υπό την αιγίδα τού Προέδρου τής Γαλλικής Δημοκρατίας και τού Υπουργού Εθνικής Παιδείας τής Γαλλίας) επίπεδο γλώσσας C κέρδισαν οι μαθητές τής Β΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού που, με την επίβλεψη τής καθηγήτριάς τους και Συντονίστριας Γαλλικών κ. Χρύσας Παπουτσάκη, συμμετείχαν στον διαγωνισμό με θέμα «Le coffre des merveilles/Το θησαυροφυλάκιο των θαυμάτων».
Θέμα τού Διαγωνισμού ήταν η συνάντηση με τους μεγάλους Έλληνες φιλοσόφους τού χρυσού αιώνα Πλάτωνα - Αριστοτέλη στην Ακαδημία τού Πλάτωνος.
Οι μαθητές πραγματοποίησαν ένα ταξίδι στο παρελθόν, στην εποχή των Ελλήνων φιλοσόφων δασκάλων. Στηρίχτηκαν στην ελληνική μυθολογία-παράδοση για να επινοήσουν τον τρόπο μετάβασής τους στο παρελθόν. Με τη μορφή λογοτεχνικής αφήγησης διηγήθηκαν έναν ''φιλοσοφικό περίπατο'' στην Αθήνα, στα ίχνη τής Ακαδημίας τού Πλάτωνα, στο πλευρό τού μεγάλου φιλοσόφου και τού μαθητή του Αριστοτέλη. Περιέγραψαν τα συναισθήματα, τις εντυπώσεις τους καθώς και τους διαλόγους που είχαν με τους μεγάλους δασκάλους γύρω από θέματα όπως τον τρόπο καθημερινής ζωής και ένδυσης, τα ήθη, την αθηναϊκή δημοκρατία, τη ρητορική, την παιδεία, την ψυχή, τον νου, την αισθητική και την τέχνη, τον ρόλο τού φυσικού περιβάλλοντος και τού συμπαντικού κόσμου.
Ο διαγωνισμός απαιτούσε την κατάδειξη των διαφορών των απόψεων-θέσεων των δύο φιλοσόφων στις θεματικές στις οποίες αναφέρθηκαν οι μαθητές. Επίσης απαιτούμενο ήταν και η ένταξη ρητών των δύο δασκάλων στα διαλογικά και τα περιγραφικά μέρη τής εργασίας.
Τέλος οι μαθητές να απαντήσουν στο ερώτημα: ''Η κοινωνία στην οποία ζείτε σήμερα διαφέρει άραγε ριζικά από εκείνην που ανακαλύψατε μέσα από το ταξίδι σας στον χρόνο και στην ιστορία τής αρχαίας Ελλάδας;''.
Για την εκπόνηση εργασίας οι μαθητές εργάστηκαν συλλογικά σε 14 διδακτικές ώρες με την καθοδήγηση τής καθηγήτριας τους, δημιουργώντας ένα άρτιο κείμενο.
Το μεγαλύτερο κομμάτι τής εργασίας έγινε μέσα στην τάξη και είχε χαρακτήρα καθαρά εκπαιδευτικό και επιμέρους στόχους επικοινωνιακού, γλωσσικού και πολιτισμικού χαρακτήρα, με γνώμονα το επίπεδο γλώσσας των μαθητών (C). Αρχικά η καθηγήτρια ευαισθητοποίησε τους μαθητές μιλώντας τους για τον διαγωνισμό, το θέμα, τους οργανωτές αλλά κυρίως τον στόχο. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την πρώτη στιγμή και το ενδιαφέρον τους σε ό,τι έκαναν ήταν έκδηλο και έντονο.
Οι μαθητές που συνεργάστηκαν και κέρδισαν το Grand Prix είναι οι: Βέττα Αικατερίνη, Γκοτσόπουλος Αλέξης, Γκατζώνη Σίσσυ, Γυφτοπούλου Ελπίδα, Γυφτόπουλος Φραγκίσκος, Χατζατουριάν Ναϊρή.
Το 2ο βραβείο, ανάμεσα σε 4.500 μαθητές, κέρδισαν οι μαθητές τής Ε΄ τάξης τού τμήματος Γαλλικών τού Α΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης με το μικρό βιβλίο που ετοίμασαν με τίτλο “Τα θαυμαστά έργα τής φαντασίας μας”.
Οι μαθητές δούλεψαν σε ομάδες και επινόησαν τέσσερα φανταστικά ζώα τα οποία εικονογράφησαν στο φανταστικό τους περιβάλλον. Έγραψαν μια φράση σχετικά με το πού ζει κάθε ζώο και το χαρακτηριστικό που το κάνει μοναδικό και ιδιαίτερο. Χρησιμοποίησαν διάφορες τεχνικές (κολλάζ, ζωγραφική) και δημιούργησαν ένα έργο εξαιρετικής καλλιτεχνικής και γλωσσικής ποιότητας με την επίβλεψη τής καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Μαρίνας Κοράκη και τής καθηγήτριάς τους των Γαλλικών κ. Αγγελικής Γεωργακοπούλου.
Το έργο των μαθητών θα παρουσιαστεί σε διάφορες εκθέσεις στην Αθήνα και την επαρχία.
Το 2ο βραβείο στην κατηγορία «Οδυσσέας» στον Διαγωνισμό «Le coffre des merveilles de la francophonie…» κέρδισαν oι μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού με καθηγήτρια την κ. Όλγα Δασκαλοπούλου.
Οι μαθητές εργάστηκαν συλλογικά από τον Φεβρουάριο ώς τον Απρίλιο 2019 με την καθοδήγηση τής καθηγήτριας τους, δημιουργώντας μια ποιητική συλλογή με τίτλο "L’olivier en vers" ("Η ελιά σε στίχους").
Το μεγαλύτερο μέρος τής εργασίας εκπονήθηκε μέσα στην τάξη και είχε χαρακτήρα καθαρά εκπαιδευτικό και επιμέρους στόχους επικοινωνιακού, γλωσσικού και πολιτισμικού χαρακτήρα, ανάλογα με το επίπεδο γνώσης τής γλώσσας (Β1).Τα παιδιά δημιούργησαν μια ποιητική συλλογή από τρία ποιήματα από δέκα έως πενήντα λέξεις με θέμα την ελιά. Έντυσαν τα ποιήματα αυτά με αντίστοιχες εικόνες οι οποίες απεικόνιζαν το περιεχόμενο των στίχων. Την επίβλεψη των εικαστικών δημιουργιών είχε η καθηγήτρια Καλλιτεχνικών κ. Ελένη Τσοτσορού, η οποία εμψύχωσε και καθηδήγησε τους μαθητές. Ολόκληρη η ποιητική συλλογή ήταν χειροποίητη δημιουργία.
Οι μαθητές που συνεργάστηκαν είναι οι: Αναστασόπουλος Αντώνης, Αυγουστάκη Νάγια, Βλαχάκης Κωνσταντίνος, Ευαγγελίδη Σταματίνα, Ζερβός Σπύρος, Καζακόπουλος Ηλίας, Λιναρδάκη Ευαγγελία, Μαλλιάγκα Αριάδνη, Μπόμπολα Ελευθερία, Μποσινάκης Νικήτας, Παπαβασιλείου Κωνσταντίνα, Τοΐλου Ελένη, Τέλιου Χριστίνα, Χατζηνίκου Αναστασία, Χαραλαμπίδου Ευαγγελία.
Ήταν μια μοναδική εμπειρία για όλους και η συνεργασία μεταξύ μαθητών και καθηγητριών εξαιρετική.
Τα ποιήματα των μαθητών απήγγειλε στην τελετή βράβευσης ο Γάλλος ηθοποιός Éric Cénat. Την τελετή παρακολούθησε η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κ. Δήμητρα Μακρή.
Το έργο των μαθητών θα παρουσιαστεί σε διάφορες εκθέσεις σε Αθήνα και επαρχία.
Η τελετή βράβευσης για τους μαθητές των Σχολείων των Αθηνών πραγματοποιήθηκε την ημέρα τής Παγκόσμιας Ημέρας Γαλλοφωνίας, 16 Μαΐου 2019, στο Γαλλικό Ινστιτούτο τής Ελλάδας. Η βράβευση θα προβληθεί από το γαλλικό κανάλι TV5 Monde στις 21 και 22 Ιουνίου 2019 στην εκπομπή «Destination Francophonie».
https://arsakeio.gr/en/diakriseis/457-greek/more/foreign-languages/french/students-activities/39708-diakriseis-ston-diagwnismo-gallofwnias-2019-6#sigProId58c93cbad6