e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Στο πλαίσιο τής Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, που καθιερώθηκε να εορτάζεται από το 2001 με πρωτοβουλία τής Ευρωπαϊκής Ένωσης και τού Συμβούλιου τής Ευρώπης, οι μαθητές τού Γαλλικού τμήματος των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων ανέπτυξαν διάφορες δράσεις. Οι μαθητές τού Γαλλικού τμήματος των Αρσακείων-Τοσιτσείων Δημοτικών Εκάλης, με την καθοδήγηση των καθηγητριών τους κ. Ε. Βιολάρη, Ε. Γεώργα, Αγγ. Γεωργακοπούλου, Β. Γούναρη, Ξ. Κωττάκη, Ν. Παπαδοπούλου, τίμησαν την ημέρα αυτή συμμετέχοντας στις παρακάτω εκδηλώσεις:
Oι μαθητές τής Γ΄ τάξης χρωμάτισαν γαλλικές σημαίες, έμαθαν τις ονομασίες των χωρών και τραγούδησαν παραδοσιακό παιδικό τραγούδι στα Γαλλικά ("Frère Jacques") στο μεγάλο χολ τού Σχολείου.
Οι μαθητές τής Δ΄ τάξης δημιούργησαν ταμπλό με ενδυμασίες ευρωπαϊκών χωρών με τα αντίστοιχα έθιμα κάθε χώρας στα Γαλλικά.
Στην Ε΄ τάξη οι μαθητές επεξεργάστηκαν γαλλικές παροιμίες υπό μορφή παντομίμας.
Οι μαθητές τής Στ΄ τάξης επεξεργάστηκαν ένα κουίζ με θέμα τις χώρες τής Ευρώπης.

Στο Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης οι μαθητές οι διδάσκονται Γαλλικά πραγματοποίησαν τις εξής δραστηριότητες:
- Στην Στ΄ τάξη οι μαθητές πραγματοποίησαν έναν εικονικό περίπατο στο Παρίσι και επισκέφθηκαν τα μουσεία και τα αξιοθέατα τής πόλης τού φωτός.
- Οι μαθητές τής Δ΄ τάξης έγραψαν και ζωγράφισαν, με τον δικό τους μοναδικό τρόπο, λέξεις και εκφράσεις στα Γαλλικά.
- Οι μαθητές τής Ε΄ τάξης συνέλεξαν πληροφορίες για τη γαλλική γαστρονομία και τις διατροφικές συνήθειες στη Γαλλία και, μαζί με τις καθηγήτριες τους κ. Β. Γερασοπούλου και Σ. Καρασάββα, προσέφεραν στους υπόλοιπους μαθητές τού Σχολείου γαλλικά γλυκά και εδέσματα.
Την ίδια ημέρα αντάλλαξαν φαγητά με τους μαθητές των Αγγλικών και των Γερμανικών τμημάτων και επικοινώνησαν μεταξύ τους στις αντίστοιχες γλώσσες.

Με την ευκαιρία τού εορτασμού τής Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, οι μαθητές τής Α΄ τάξης όλων των ξενόγλωσσων τμημάτων (Αγγλικού, Γαλλικού και Γερμανικού) τού Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης διοργάνωσαν σχετική εκδήλωση.
Αρχικά οι μαθητές παρακολούθησαν το ενημερωτικό βίντεο τής επίσημης ιστοσελίδας τού Συμβουλίου τής Ευρώπης, στο οποίο ομιλητές από διάφορες χώρες τού κόσμου χαιρέτισαν στη μητρική τους γλώσσα το κοινό. Στη συνέχεια μαθητές τού Αγγλικού τμήματος παρουσίασαν σε μορφή power point την εργασία-αφιέρωμα στην Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών που είχαν ετοιμάσει. Ακολούθησαν τρία κωμικά δρώμενα με θέμα «γλωσσικές παρεξηγήσεις» που μπορεί να προκύψουν ανάμεσα σε ομιλητές διαφορετικών γλωσσών, που παρουσίασαν οι μαθητές τού Γαλλικού και τού Γερμανικού τμήματος, με την καθοδήγηση των καθηγητριών τους κ. Ι. Γάτσου και Σ. Καρασάββα. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την ενθουσιώδη συμμετοχή όλων των μαθητών στο τρίγλωσσο παιχνίδι ερωτήσεων (κουίζ) που δημιουργήθηκε σε μορφή power point από μαθητές και των τριών ξενόγλωσσων τμημάτων.

Οι μαθητές των Αρσακείων Σχολείων Ιωαννίνων γιόρτασαν εφέτος την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών τρώγοντας. Τα παιδιά των Γ΄, Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεων τού Δημοτικού και των Α΄ και Β΄ τάξεων Γυμνασίου πραγματοποίησαν ένα γαστρονομικό ταξίδι στη Γαλλία, μαθαίνοντας απλά και διάσημα πιάτα τής γαλλικής κουζίνας.
Έμαθαν όχι μόνο ποια είναι, αλλά και πώς οι ονομασίες τους σχετίζονται με την ελληνική γλώσσα (μαρμελάδα, ζαμπόν κ.λπ.). Ακόμη, διαπίστωσαν το πόσες πολλές λέξεις χρησιμοποιούμε καθημερινά στη Ελληνική που είναι δάνεια από τη Γαλλική (εκλέρ, μιλ-φέιγ, σουβέρ, κρέπα κ.λπ.).
Ειδικότερα οι μαθητές τού Δημοτιού έφτιαξαν γλωσσάρι με κοινές λέξεις και στις τέσσερεις διδασκόμενες γλώσσες (Ελληνικά, Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά). Βρήκαν και παρουσίασαν κοινές φράσεις που χρησιμοποιούν οι λαοί που μιλούν αυτές τις γλώσσες.
Οι μαθητές τού Γυμνασίου έπαιξαν ένα θεατρικό έργο παριστάνοντας Γάλλους τουρίστες στην Ελλάδα και κατάφεραν να παραγγείλουν σε μια ελληνική ταβέρνα χωρίς να ξέρουν καθόλου Ελληνικά! Τέλος, όλοι απόλαυσαν λιχουδιές από το γαλλικό μπουφέ που έστησαν στο Σχολείο.
Για την υλοποίηση των δράσεων στις οποίες συμμετείχαν οι μαθητές καθώς και η συγγραφή τού θεατρικού έργου -από την καθηγήτρια κ. Δώρα Ζιαμπίρη- οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές βασίστηκαν στο «Ετυμολογικό Λεξικό» του καθηγητή Γλωσσολογίας και Προέδρου τής Φ.Ε. κ. Γεωργίου Μπαμπινιώτη.

Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, οι μαθητές τού Αρσακείου Δημοτικού Πατρών που διδάσκονται Γαλλικά ως β΄ ξένη γλώσσα συζήτησαν, με την καθηγήτριά τους κ. Αγγελική Παπαδημητροπούλου, για τα οφέλη τής εκμάθησης ξένων γλωσσών. Οι μαθητές κάθε τάξης αξιοποίησαν με διαφορετικό τρόπο τη γλωσσική πολυμορφία.
Συγκεκριμένα, οι μαθητές τής Γ΄ τάξης κατασκεύασαν και ζωγράφισαν σημαίες ευρωπαϊκών κρατών και έμαθαν το τραγούδι «Bonjour, comment ça va?».
Οι μαθητές τής Δ΄ τάξης έφτιαξαν αφίσα με τον χαιρετισμό "Γεια σου – Salut – Hello…" πάνω σε παλάμες χεριών.
Τέλος, στην Στ΄ τάξη οι μαθητές φιλοτέχνησαν αφίσα με κολλάζ από αξιοθέατα τού Παρισιού και πρόσωπα που εύχονταν "καλώς ήρθατε –  bienvenue…"  σε διάφορες ευρωπαϊκές γλώσσες.

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων γι’ αυτή την ημέρα, οι μαθητές τής Α΄ τάξης τού τμήματος Αρχαρίων τού Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών που διδάσκονται Γαλλικά ως β΄ ξένη γλώσσα (Τμήμα), με τη βοήθεια τής καθηγήτριάς τους Α. Παπαδημητροπούλου, να ευαισθητοποιήθηκαν στη σημασία τής πολυγλωσσίας και αξιοποίησαν τη γλωσσική πολυμορφία. Συγκεκριμένα, παρακολούθησαν το γαλλικό βίντεο "Oui, je parle français", στο οποίο Έλληνες διαφόρων επαγγελμάτων εξηγούν γιατί έμαθαν Γαλλικά και πώς τους βοήθησε η εκμάθηση τής γαλλικής γλώσσας στην επαγγελματική τους καριέρα, συζήτησαν πάνω στα οφέλη τής γλωσσομάθειας στην καθημερινή ζωή, τους λόγους για τους οποίους μαθαίνουμε ξένες γλώσσες και διάβασαν γαλλικές παροιμίες κάνοντας ένα συσχετισμό με ελληνικές.

Στις 26 Σεπτεμβρίου 2014 στο Α΄ Αρσάκειο Δημοτικό Ψυχικού, στο πλαίσιο τού εορτασμού τής Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, οι μαθητές των Γ΄, Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεων που διδάσκονται Γαλλικά ως β΄ ξένη γλώσσα ασχολήθηκαν με ποικίλες δραστηριότητες στις τάξεις τους.
Συγκεκριμένα οι μαθητές τής Γ΄ τάξης έφτιαξαν από χαρτόνι τη γαλλική σημαία, μαθαίνοντας τα τρία χρώματα (bleu, blanc, rouge). Επίσης έμαθαν και τραγούδησαν το παραδοσιακό τραγούδι "Frère Jacques".
Οι μαθητές τής Δ΄ τάξης φιλοτέχνησαν ταμπλό με γαλλικές λέξεις που αποτελούν τις πρώτες λέξεις επικοινωνίας τους σε αυτές τις γλώσσες (bonjour, école, ami, français, grec).
Τέλος, οι μαθητές των Ε΄ και Στ΄ τάξεων μελέτησαν στοιχεία σχετικά με τις γλώσσες που ομιλούνται στην Ευρώπη και ενημερώθηκαν σχετικά με αυτές από την αντίστοιχη παρουσίαση που έχει αναρτηθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα τού Σχολείου. Κατόπιν, συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο που αφορούσε σε ό,τι συζητήθηκε στην τάξη και επιβραβεύτηκαν για τη συμμετοχή τους και το ενδιαφέρον τους.
Σε όλες αυτές τις δραστηριότητες τονίστηκε στους μαθητές η αξία τής πολυγλωσσίας και τής πολυπολιτισμικότητας στις μέρες μας.

Οι μαθητές τού Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού που διδάσκονται Γαλλικά ως β΄ ξένη γλώσσα ευαισθητοποιήθηκαν για τη σημασία τής πολυγλωσσίας στον σύγχρονο κόσμο, μέσα από σειρά πρωτότυπων εργασιών και δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν στις τάξεις.
Στην Γ΄ τάξη οι μαθητές δημιούργησαν από χαρτόνι τη γαλλική σημαία, μαθαίνοντας και τα τρία χρώματα (bleu, blanc, rouge). Επίσης έμαθαν και τραγούδησαν το παραδοσιακό τραγούδι "Frère Jacques".
Οι μαθητές τής Δ΄ τάξης έφτιαξαν από χαρτόνι τις λέξεις «bonjour» («καλημέρα»), «école» («σχολείο»), «ami» («φίλος»), «français» («Γαλλικά»), «grec» («Ελληνικά»), σε συνεργασία με τους συμμαθητές τους που διδάσκονται Γερμανικά, και διακόσμησαν ταμπλό στον χώρο τού Σχολείου.
Οι μαθητές των Ε΄ και Στ΄ τάξεων ενημερώθηκαν για την επέτειο τής Ευρωπαϊκής Ημέρας Ξένων Γλωσσών μέσα από πληροφορίες τής ηλεκτρονικής πλατφόρμας τού Σχολείου και συμπλήρωσαν ένα κουίζ στη γαλλική γλώσσα.
Ακόμη οι μαθητές τής Ε΄ τάξης διδάχθηκαν τις εθνικότητες και τις γλώσσες κρατών τής Ευρωπαϊκής Ένωσης με διαδραστικό τρόπο. Με μια γραπτή δραστηριότητα αναζήτησαν τις διαφορές και τις ομοιότητες στις διάφορες εθνικότητες και τις γλώσσες σε επίπεδο φωνητικό και γραμματικό και ζωγράφισαν τις σημαίες των διαφορετικών χωρών.

Με αφορμή τον εορτασμό τής Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, οι μαθητές τού Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού που διδάσκονται Γαλλικά ως β΄ ξένη γλώσσα ανέπτυξαν τις εξής δραστηριότητες.
Οι μαθητές τής Γ΄ τάξης διδάχθηκαν το τραγούδι "Frère Jacques" και ζωγράφισαν γαλλικές και ελληνικές σημαίες.
Στην Δ΄ τάξη οι μαθητές έγραψαν σε κάρτες τις λέξεις "bonjour!", "ami", "école", "français" και "grec" στα Γαλλικά και στα Ελληνικά και διδάχθηκαν το τραγούδι "Frère Jacques".
Οι μαθητές των Ε΄ και Στ΄ τάξεων ενημερώθηκαν στην τάξη για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών μέσω τής πλατφόρμας e-arsakeio. Άντλησαν πληροφορίες για τις διάφορες γλώσσες και συμπλήρωσαν σχετικό ερωτηματολόγιο. Ασχολήθηκαν με λεξιλόγιο συναφές με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών (γλώσσες, εθνικότητες, χώρες). Επίσης επεξεργάστηκαν παροιμίες και στις δύο γλώσσες.
Το υλικό που δημιούργησαν οι μαθητές παρουσιάστηκε σε ταμπλό στον χώρο τού Σχολείου.
Για τον ρόλο τής πολυγλωσσίας και τής πολυπολιτισμικότητας στην ζωή οι μαθητές όλων των τάξεων συζήτησαν με τις καθηγήτριές τους κ. Ο. Δασκαλοπούλου, Α. Καλλιβρούση και Δ. Χατζηιωάννου.

Οι μαθητές των Β΄ και Γ΄ τάξεων τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού και των τριών τάξεων τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού απάντησαν σε ερωτήσεις φυλλαδίου, που ετοίμασε η καθηγήτριά τους κ. Β. Κοντού, αντλώντας πληροφορίες από το ταμπλό που ανήρτησε η καθηγήτρια στον χώρο τού Β΄ Γυμνασίου και από την επίσημη ιστοσελίδα τής Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών. Οι ερωτήσεις είχαν σχέση με γενικότερες γνώσεις για τις οικογένειες των γλωσσών, τη νοηματική γλώσσα, τη συγγένεια των ομιλούμενων και νοηματικών γλωσσών τής ίδιας οικογένειας, τους ιδιωματισμούς και τον τρόπο που απεικονίζουν την κουλτούρα κάθε λαού, τους λόγους για τους οποίους οι γλώσσες είναι απαραίτητες ως πλεονέκτημα στον χώρο εργασίας και ως μέσο γνωριμίας και κατανόησης άλλων ανθρώπων και πολιτισμών.

Στο Β΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού οι μαθητές των Α´, Β´ και Γ´ τάξεων (μεσαίο τμήμα Α´ και Β´ τάξεων, προχωρημένο Γ´ τάξης), με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Έρης Λιάκου, μελέτησαν σε φύλλα εργασίας τις διακλαδώσεις τού Ινδοευρωπαϊκού δέντρου γλωσσών και διάβασαν κείμενα στα Γαλλικά σχετικά με την προέλευση των διαφόρων γλωσσών, τον βαθμό συγγένειάς τους και τους λόγους για τους οποίους οι ινδοευρωπαϊκές γλώσσες μοιάζουν περισσότερο ή λιγότερο μεταξύ τους.
Οι συζητήσεις που έγιναν στην τάξη έδωσαν στους μαθητές το έναυσμα για γραπτή παραγωγή λόγου, με θέμα τους λόγους για τους οποίους μαθαίνουν Γαλλικά. Οι εργασίες τους αναρτήθηκαν σε ταμπλό τού Σχολείου με τίτλο «Pourquoi apprendre le français». Τέλος, προβλήθηκε στην τάξη αποσπάσμα εκπομπής τής ευρωπαϊκής τηλεόρασης με μαρτυρίες υπηκόων τής Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η καθιέρωση τού εορτασμού τής ημέρας αυτής έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές στη σημασία που έχει η πολυγλωσσία στην Ευρώπη, να αξιοποιήσει την πολιτισμική και τη γλωσσική πολυμορφία και να ενθαρρύνει την εκμάθηση ξένων γλωσσών από όλους, τόσο εντός όσο και εκτός σχολικού πλαισίου.