Η επιχείρηση και το προϊόν δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο τού προγράμματος επιχειρηματικότητας «Εικονική επιχείρηση» (http://senja.gr), που διοργανώνει το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ / Junior Achievement. J.A Greece), και το οποίο υλοποιούν οι μαθητές τού Β΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού για 9η χρονιά.
Στις εμπορικές εκθέσεις, στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, συμμετείχαν 67 συνολικά μαθητικές επιχειρήσεις δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, γυμνασίων και λυκείων και ΕΕΕΕΚ, από ολόκληρη την Ελλάδα.
Για το βίντεο από την Εμπορική Έκθεση στο The Mall Athens (1η Απριλίου 2016) πατήστε εδώ.
Το προϊόν τής εικονικής επιχείρησης τού Σχολείου ταξιδεύει τον ενδιαφερόμενο στον χρόνο και συγκεκριμένα στον ναό τού Επικούριου Απόλλωνα, στην Πελοπόννησο, το τελευταίο τέταρτο τού 5ου π.Χ. αιώνα, με το άγγιγμα ενός κουμπιού. Πρόκειται για έναν συνδυασμό «εφαρμογής κινητών τηλεφώνων» και μιας «συσκευής προβολής εικονικής πραγματικότητας», σχεδιασμένης από την Google, για τον επονομαζόμενο «Παρθενώνα τής Πελοποννήσου». Αυτή η εφαρμογή παρέχει οπτικοακουστική 3D ξενάγηση στην ελληνική, την αγγλική, τη γερμανική και ρωσική γλώσσα, αλλά σύντομα και στη γαλλική και την κινεζική. Η εφαρμογή είναι σε λογισμικό Android (εκδόσεις 4.4.1+) και για IOS, η οποία αξιοποιεί το SDK που παρέχεται από την Google για την ανάπτυξη εφαρμογών Virtual Reality, μέσω τού engine Unity3D και τη σύγχρονη τεχνολογία των smartphones κινητών τηλεφώνων.
Η εφαρμογή επικοινωνεί με το κινητό τηλέφωνο, μέσω ειδικών αισθητήρων ενσωματωμένων σε αυτό, οι οποίοι εντοπίζουν την ακριβή θέση τής περιστροφής τής κεφαλής τού χρήστη. Με τον τρόπο αυτό ο χρήστης αλληλεπιδρά με την εφαρμογή, αφού μπορεί να ελέγξει την κατεύθυνση προς την οποία μετακινείται και να «ανοίξει» τα υπάρχοντα «σημεία ενδιαφέροντος». Η εξελιγμένη τεχνολογία που αξιοποιείται είναι η τεχνογνωσία των συσκευών προβολής Cardboard API’s τής Google.
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά του είναι πολλαπλό: Αποτελεί το μοναδικό ελληνικό προϊόν Virtual Reality (VR) στην αγορά. Είναι καινοτόμο και πρωτοποριακό. Συνδυάζει γυαλιά και εφαρμογή κινητού τηλεφώνου. Παρουσιάζει τον ναό τού Επικούριου Απόλλωνα μέσω ακριβούς ψηφιακής μοντελοποίησης στην αρχική του μορφή. Προσφέρει οπτοκοακουστική ξενάγηση σε πολλές γλώσσες. Είναι εύκολο στη χρήση και πολύτιμο, ιδίως σε άτομα με ειδικές ανάγκες καθώς και σε άτομα που δεν θα είχαν τη δυνατότητα να επισκεφθούν τη χώρα μας. Παρέχει με άμεσο και διαδραστικό τρόπο πολιτιστική παιδεία σε όλους τους πολίτες τού κόσμου.. Επιπλέον, προδιαθέτει τον χρήστη να επισκεφθεί την Ελλάδα και το συγκεκριμένο μνημείο.
Η συνεργασία με το ευρωπαϊκό πρόγραμμα "Διάζωμα" (http://www.diazoma.gr), που έχει στόχο την υιοθεσία αρχαίων μνημείων, και με το πρόγραμμα επιχειρηματικότητας "Εικονική επιχείρηση" (http://senja.gr) έδωσε το έναυσμα για την παραγωγή τού συγκεκριμένου προϊόντος. Το πρωτοπόρο προϊόν ήταν ιδέα όλων των μελών τής εικονικής επιχείρησης, μαθητών και καθηγητών. Τη γενική εποπτεία τού έργου έχει ο καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας τού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Βασίλειος Λαμπρινουδάκης, μέλος τού Δ.Σ. τής Φ.Ε.
Η επιλογή τής προβολής και τής ανάδειξης τού ναού τού Επικούριου Απόλλωνα ως μνημείου, μέσω τού προϊόντος, δεν ήταν καθόλου τυχαία. Ο συγκεκριμένος ναός θεωρείται ο Παρθενώνας τής Πελοποννήσου, έχει κατασκευαστεί από τον μεγάλο αρχιτέκτονα Ικτίνο και είναι το πρώτο ελληνικό μνημείο που συμπεριελήφθη στον κατάλογο τής παγκόσμιας κληρονομιάς τής UNESCO (1986).
Το ΕΡΕΙΚΟΝ αποτελεί το πρώτο προϊόν τής συλλογής εφαρμογών Graeciae Miracula (Θαύματα τής Ελλάδας), η οποία προβάλλει τα θαυμαστά αρχαία μνημεία τής Ελλάδας.
Το όραμα τής πολιτιστικής επιχείρησης επικεντρώνεται σε τέσσερεις αξίες: 1. Προβολή και ανάδειξη των αρχαιοελληνικών μνημείων τής Ελλάδας και συγκεκριμένα του αρχαίου μνημείου του Επικούριου Απόλλωνα. 2. Προσέλκυση πολιτιστικού τουρισμού για την ενίσχυση τής οικονομίας τόσο τής χώρας μας όσο και ευρύτερα τής Ευρώπης. 3. Διευκόλυνση των ατόμων με ειδικές ανάγκες να επισκεφθούν τα πολιτιστικά μνημεία τής χώρας μας ώστε να τα γνωρίσουν με άμεσο και εύκολο τρόπο. 4. Μετάδοση πολιτιστικής παιδείας σε ένα ευρύτερο κοινό μέσω τού APPOLLO, που συνιστά ένα άριστο εκπαιδευτικό μέσο.
Το εγχείρημα ήταν δύσκολο, αλλά η επιμονή στον ποθητό στόχο οδήγησε τους μαθητές σε συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες αλλά και σε αναζήτηση χορηγών, που συνέδραμαν στο σημαντικό έργο τους.
Τα έσοδα θα διατεθούν στον Σύλλογο Φίλων Παιδιών με καρκίνο ΕΛΠΙΣ.
Στο μέλλον, η επιχείρηση θα σχεδιάζει εφαρμογές για άλλα αρχαιολογικά μνημεία, μουσεία καθώς και παιχνίδια-εφαρμογές πολιτιστικού περιεχομένου για παιδιά.
Για τα μέλη τής ομάδας η τεχνολογία συμβάλλει στη δημιουργία και τη διάδοση ενός νέου πολιτισμού μέσω τής αρμονικής σύζευξης με τα αρχαία μνημεία. Το μότο είναι: “Όλοι μαζί για έναν νέο πολιτισμό”, έναν πολιτισμό που δημιουργεί η σύγχρονη τεχνολογία.
Για να το δοκιμάσετε: www.epeikon.gr, epeikon@gmail.com., https://www.facebook.com
Για να δείτε το βίντεο πατήστε εδώ.
Βίντεο: Πώς ο κόσμος βίωσε την εμπειρία του
Ακολουθούν τα ονόματα των υπεύθυνων τού προγράμματος και των συντελεστών τής πολιτιστικής επιχείρησης
Υπεύθυνη: Δήμητρα Χατζηαγγελάκη, καθηγήτρια Πολιτικών και Νομικών Επιστημών στο Β΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού, υποψήφια διδάκτωρ
Σύμβουλοι εθελοντές: Γεώργιος Μαρινόπουλος, τμήμα Μουσείων, Φώτης Αλεβίζος, υπηρεσία Πληροφορικής και Ψηφιακών Εφαρμογών, Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (Π.Ι.Ο.Π.)
Πολιτιστικό πρόγραμμα "Διάζωμα": Υπεύθυνη δρ Σοφία Ραπτάκη, φιλόλογος, υποδιευθύντρια τού Β΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού. Από το "Διάζωμα": Ε. Φρέγκογλου, υπεύθυνος Πολυμεσικών Εφαρμογών.
Διοικητικό Συμβούλιο τής πολιτιστικής επιχείρησης:
Πρόεδρος: Ειρήνη Αναξαγόρου
Μέλη: Φίλιππος Γκοτσόπουλος, Ταξιάρχης Παΐσιος
Γενική Διευθύντρια: Δάφνη-Ευαγγελία Καπνίδου
Διευθύντρια Ανθρωπίνων Πόρων: Βασιλική-Ευφροσύνη Ταραντίλη
Διευθυντής Παραγωγής: Εμμανουήλ-Νικόλαος Σκούρης
Υποδιευθύντρια Παραγωγής / Υπεύθυνη Τεχνολογικών Εφαρμογών: Ασημίνα Γιαννακοπούλου
Υποδιευθύντρια Παραγωγής / Υπεύθυνη Αρχαιολογικής Μελέτης: Στέλλα Σταυρουλάκη
Διευθύντρια ΄Ερευνας και Πολιτιστικής Διαχείρισης: Μαρία Δρυμούση
Διευθύντρια Marketing: Ιωάννα Καρτάλη
Υποδιευθύντρια Marketing: Κλεοπάτρα Οικονομίδου
Βοηθός Marketing: Ιωάννα Μπουνάζου
Διευθύντρια Δημοσίων Σχέσεων: Καλλιόπη Πετρίδη
Υποδιευθύντρια Δημοσίων Σχέσεων: Σοφία-Λίλλη Σμιτ-Γογγάκη
Βοηθός Δημοσίων Σχέσεων: Αθανάσιος Γράψας
Διευθύντρια Πωλήσεων: Παναγιώτα Ποζιού
Υποδιευθυντής Πωλήσεων: Αλέξανδρος Αναστασιάδης
Βοηθοί Πωλήσεων: Θεοδώρα Λαγογιάννη, Χρυσούλα Κώστα
Διευθύντρια Οικονομικών: Αθανασία Κόντη
Υποδιευθύντρια Οικονομικών: Αικατερίνη Μαραγκού
Βοηθός Οικονομικών: Δημήτριος Παπαδιάς.
View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/en/diakriseis/28199-kainotomo-proion-2#sigProIde1ab086589
https://arsakeio.gr/en/diakriseis/28199-kainotomo-proion-2#sigProIde1ab086589