Οι μισοί μαθητές τού τμήματος Α΄3 τού A΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης, στο πλαίσιο τού Εργαστηρίου Δεξιοτήτων τού β´ τετράμηνου, "Πλανήτης Γη, το κοινό μας σπίτι", έφτιαξαν, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Κυριακής Πρεβενιού, ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για το περιβάλλον, με στόχο την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση και την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης. Αρχικά διαβάστηκαν και συζητήθηκαν οι προτάσεις όλων των παιδιών για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι: Βιοκλιματική αρχιτεκτονική - μείωση τής ενέργειας στο σπίτι και στο Σχολείο, Τι είναι το οικολογικό μας αποτύπωμα και πώς μπορούμε να το μειώσουμε; Ανακύκλωση υλικών: πρώτη ύλη, Νερό, το πολύτιμο αγαθό. Μετά από ψηφοφορία, επιλέχθηκε προς υλοποίηση η ιδέα που έλαβε τις περισσότερες ψήφους. Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας και, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους, κατασκεύασαν το παιχνίδι στο Εργαστήριο Καλλιτεχνικών τού Σχολείου.
Οι άλλοι μισοί μαθητές τού τμήματος Α΄3 έφτιαξε το παιχνίδι «Προστασία τού περιβάλλοντος ♟️Σκάκι ♟️edition», για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και την ανακύκλωση.
Η "Προστασία τού περιβάλλοντος: Σκάκι Edition" αποτελεί μια πρωτότυπη εκπαιδευτική παραλλαγή τού κλασικού παιχνιδιού σκακιού, με στόχο την ευαισθητοποίηση των παικτών σε θέματα περιβαλλοντικής προστασίας. Η σκακιέρα ήταν κατασκευασμένη από ανακυκλωμένο χαρτί, ζωγραφισμένη από τα παιδιά και διακοσμημένη με σύμβολα, όπως δέντρα, η υδρόγειος και η ανακύκλωση, ενσωματώνοντας, έτσι, περιβαλλοντικές έννοιες στο ίδιο το πεδίο τού παιχνιδιού.
Το παιχνίδι λειτουργεί ως εξής:
Κατά τη διάρκεια τής παρτίδας σκακιού, όταν ένα πιόνι καταλήγει σε τετράγωνο με το "???? δέντρο" ή την "υδρόγειο ????", ο παίκτης καλείται να απαντήσει σε σειρά ερωτήσεων με θέμα το περιβάλλον μέσα σε χρονικό διάστημα ενός λεπτού. Αντίστοιχα, όταν το πιόνι καταλήξει σε τετράγωνο ανακύκλωσης, ο παίκτης πρέπει να συλλέξει όσο το δυνατόν περισσότερα "απορρίμματα" που βρίσκονται διασκορπισμένα στον χώρο. Νικητής αναδεικνύεται ο παίκτης που κερδίζει την παρτίδα σύμφωνα με τους κανόνες τού σκακιού, έχει απαντήσει τις περισσότερες σωστές περιβαλλοντικές ερωτήσεις και έχει συμβάλει περισσότερο στη "καθαριότητα" τού χώρου, συλλέγοντας τα περισσότερα σκουπίδια. Πρόκειται για ένα παιχνίδι, λοιπόν, που συνδυάζει στρατηγική, γνώση και περιβαλλοντική δράση και καλλιεργεί τη συνεργασία και την οικολογική συνείδηση μέσα από τη διασκέδαση. Οι εργασίες έγιναν ανά ομάδες στο Εργαστήριο Καλλιτεχνικών τού Σχολείου, με βάση την ιδέα τού μαθητή Σταύρου Σπυριδόπουλου.
Οι ομάδες που σχηματίστηκαν ήταν:
ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ: Σταύρος Σπυριδόπουλος
ΟΜΑΔΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ: Γρηγόρης Σταματίου, Λυδία Τσιαλογιάννη
ΟΜΑΔΑ ΤΑΜΠΛΟ: Χρήστος Τσιότσικας Ιωαννίδης, Βελισάριος Σπανός
ΟΜΑΔΑ ΚΑΡΤΩΝ - ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ: Μελιτίνη Σατζάκη, Ευάγγελος Σταθόπουλος, Δέσποινα Σκαρή, Βελισάριος Σπανός
ΟΜΑΔΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ: Ειρήνη Συκά, Ευάγγελος Σταθόπουλος, Μελιτίνη Σατζάκη, Δέσποινα Σκαρή
Η σειρά μαθημάτων με θέμα το περιβάλλον: "Πλανήτης Γη: Το κοινό μας σπίτι" έκλεισε με τους μαθητές να παίζουν με το πρωτότυπο, διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό παιχνίδι, που οι ίδιοι δημιούργησαν.