e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για μαθητές να γνωρίσουν διαφορετικές κουλτούρες. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών που προάγει την αλληλοκατανόηση, τη φιλία και την προσωπική ανάπτυξη των συμμετεχόντων. Φέτος το Α΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης συμμετέχει σε ένα πρόγραμμα ανταλλαγής Erasmus+ με μαθητές από την πόλη Fuente del Maestre, στην περιοχή Extremadura τής Ισπανίας. Η ομάδα των εκπαιδευτικών τού Σχολείου μας που υλοποιεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελείται από τους καθηγητές: κ. Αγγελοπούλου Αντ., Βενάρδου Αλ., Γιαννάκη Μ., Θεοδωροπούλου Π., Καραγεωργίου Μ. (Υποδιευθύντρια), Μπούζη Π., Ξηρίδου Αδ., Πρεβενιού Κ., Σόφη Μ., Στούπα Μ., Συντονίστρια τού Προγράμματος, και Σωτηρόπουλο Γ.

Οι δέκα Ισπανοί μαθητές, κατά την εβδομάδα 17-24 Νοεμβρίου 2024, με δύο καθηγήτριες-συνοδούς, φιλοξενήθηκαν τόσο στο Σχολείο μας όσο και σε οικογένειες μαθητών μας.

Ανασκόπηση Εβδομάδας Erasmus+ (18-22 Νοεμβρίου 2024):

Η εβδομάδα Erasmus+ στο Σχολείο μας, γεμάτη εκπαιδευτικές, πολιτιστικές και δημιουργικές δραστηριότητες, αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες. Παρακάτω παρουσιάζεται μια αναλυτική ανασκόπηση των ημερών:

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024

Η πρώτη ημέρα τού προγράμματος ξεκίνησε με την άφιξη των Ισπανών μαθητών και των συνοδών καθηγητών τους. Με θερμές ευχές καλωσορίσματος έγινε παρουσίαση τού προγράμματος τής εβδομάδας, δίνοντας έμφαση στους στόχους και στη φιλοσοφία τού Erasmus+. Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφθηκαν τον χώρο τής Βιβλιοθήκης, όπου έκαναν μια σύντομη παρουσίαση τού εαυτού τους και των ενδιαφερόντων τους. Την επόμενη ώρα παρακολούθησαν βίντεο σχετικό με την Ακρόπολη και τα μνημεία της, η οποία ολοκληρώθηκε με ένα quiz ερωτήσεων. Έπειτα ανακάλυψαν κοινές γλωσσολογικές ρίζες μεταξύ Ελληνικών και Ισπανικών αφού τους δόθηκαν ακουστικά και γραπτά ερεθίσματα και στις δύο γλώσσες. Οι μαθητές τού προγράμματος είχαν, επίσης, την ευκαιρία να ασχοληθούν με τη μεσογειακή διατροφή, δοκιμάζοντας τις γνώσεις τους σε ένα online quiz, αλλά και δημιουργώντας το δικό τους Ελληνο-Ισπανικό εστιατόριο με fusion μενού... Στη συνέχεια προσφέρθηκε γεύμα στους μαθητές με βάση τη μεσογειακή διατροφή. Τέλος, στο εργαστήριο Τεχνολογίας έγινε παρουσίαση για τον τρόπο συγκομιδής τού καρπού τής ελιάς. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και εργάσθηκαν σε μια προσομοίωση χειρωνακτικής παραγωγής λαδιού, για να γνωρίσουν βιωματικά τα παραδοσιακά στάδια παραγωγής λαδιού, χρησιμοποιώντας απλά υλικά και εργαλεία.

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024

Η δεύτερη ημέρα ήταν αφιερωμένη στην εξερεύνηση τής Αθήνας και τής πλούσιας ιστορίας της. Μετά την πρωινή συγκέντρωση στο Σχολείο, η ομάδα ξεκίνησε για την καρδιά τής πόλης. Πρώτος σταθμός ήταν ο βράχος τής Ακρόπολης, όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν στα αρχαία μνημεία, θαυμάζοντας τη μοναδική αρχιτεκτονική και μαθαίνοντας για τη αξία τού Παρθενώνα και των άλλων κτισμάτων. Η εμπειρία ολοκληρώθηκε με μια επίσκεψη στο Μουσείο τής Ακρόπολης όπου εκτίθενται μερικά από τα πιο σημαντικά ευρήματα τής αρχαιότητας. Το μεσημέρι η ομάδα απόλαυσε γεύμα σε ένα παραδοσιακό εστιατόριο, δοκιμάζοντας ελληνικές γεύσεις. Η περιήγηση συνεχίστηκε πεζή με επισκέψεις σε σημαντικά μνημεία, όπως ο Ναός τού Ολυμπίου Διός, η Πύλη τού Αδριανού και το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη στο Σύνταγμα, όπου οι μαθητές παρακολούθησαν την αλλαγή φρουράς. Το απόγευμα περιπλανήθηκαν στα στενά τής Πλάκας και στο Μοναστηράκι, απολαμβάνοντας τη μοναδική ατμόσφαιρα τής παλιάς πόλης.

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024

Η ημέρα ξεκίνησε με μια περιήγηση στο Νηπιαγωγείο και τα Δημοτικά Σχολεία τού συγκροτήματος των Αρσακείων Σχολείων. Εκεί η χορωδία υποδέχθηκε τους επισκέπτες με μία μείξη τραγουδιών, δημιουργώντας μια ζεστή και φιλόξενη ατμόσφαιρα. Στη συνέχεια περιηγήθηκαν στους εξωτερικούς χώρους και τα γήπεδα, δοκιμάζοντας τις ικανότητές τους στο μπάσκετ και στο βόλεϊ. Μετά από μια δημιουργική παρουσίαση για την ιστορία και τη σημασία τής πόλης τού Ναυπλίου, που θα επισκέπτονταν την επομένη, οι μαθητές συμμετείχαν σε ένα καλλιτεχνικό εργαστήριο, σχεδιάζοντας την κάτοψη τού αρχαίου θεάτρου τής Επιδαύρου. Έπειτα, στο "cosmetics lab" δημιούργησαν τα δικά τους αρώματα, σαπούνια και κεριά, χρησιμοποιώντας οικολογικά υλικά. Η ημέρα έκλεισε με ένα ζωντανό μάθημα ελληνικών παραδοσιακών χορών, κατά τους οποίους οι μαθητές διασκέδασαν, έμαθαν τα βήματα και ήρθαν πιο κοντά στην ελληνική κουλτούρα.

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024

Η εκπαιδευτική επίσκεψη στην Επίδαυρο αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία. Η ημέρα ξεκίνησε με την ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο, αφιερωμένο στον θεό Ασκληπιό, όπου οι μαθητές έμαθαν για την αρχαία ιατρική, την ολιστική προσέγγιση στην υγεία και τη σημασία τού χώρου ως θεραπευτικού κέντρου. Στο μουσείο οι μαθητές θαύμασαν ιατρικά εργαλεία τής αρχαιότητας και αφιερώματα στον Ασκληπιό. Η εμπειρία ολοκληρώθηκε στο αρχαίο θέατρο, με το πείραμα τής ακουστικής να εντυπωσιάζει τους μαθητές. Η ημέρα συνεχίστηκε με επίσκεψη στο Ναύπλιο, όπου οι μαθητές περιηγήθηκαν στα γραφικά σοκάκια τής πόλης, απόλαυσαν τοπικά εδέσματα και αγόρασαν αναμνηστικά.

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Η Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024 ήταν η τελευταία ημέρα παραμονής των μαθητών Erasmus+ στο Σχολείο μας. Οι μαθητές ξεκίνησαν την ημέρα με μια ανασκόπηση τής εβδομάδας που προηγήθηκε, συμμετέχοντας σε μια εποικοδομητική συζήτηση. Μίλησαν για τις εμπειρίες τους, μοιράστηκαν τι τους άρεσε περισσότερο, τι έμαθαν κατά τη διάρκεια τής παραμονής τους, καθώς και τι θα επιθυμούσαν να ήταν διαφορετικό.

Στη συνέχεια κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα αναλυτικό ερωτηματολόγιο που αφορούσε στις δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν, τη συνεργασία με τους υπόλοιπους μαθητές και την επίτευξη των στόχων τού προγράμματος. Η πιο απρόσμενη έκπληξη για τους μαθητές ήρθε όταν προβλήθηκε ένα βίντεο γεμάτο ευχάριστες και αστείες στιγμές από την εβδομάδα που πέρασε. Μετά το διάλειμμα οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ζωντανά τη διαδικασία 3D εκτύπωσης αναμνηστικών μπρελόκ με την κάτοψη της Επιδαύρου, με βάση το σχέδιο που είχαν δημιουργήσει οι ίδιοι.

Η ημέρα ολοκληρώθηκε με την απονομή των πιστοποιητικών συμμετοχής στους μαθητές. Παράλληλα, τους δόθηκαν δώρα από το Σχολείο μας, ως ένδειξη ευγνωμοσύνης και αναγνώρισης για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Οι Ισπανοί μαθητές, με τη σειρά τους, μας χάρισαν μια σημαία τής πόλης τους, πάνω στην οποία είχαν γράψει ευχές και αφιερώσεις. Η τελευταία αυτή ημέρα δεν ήταν μόνο μια αποχαιρετιστήρια στιγμή, αλλά και μια γιορτή τής συνεργασίας, τής ανταλλαγής γνώσεων και τής φιλίας που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια τού προγράμματος.


Erasmus+ Week Review (18–22 November 2024)

The Erasmus+ week at our school, filled with educational, cultural, and creative activities, was an unforgettable experience for all participants. Below is a detailed review of each day’s events:

Monday, 18 November 2024


The first day of the program began with the arrival of the Spanish students and their accompanying teachers. Following warm words of welcome, a presentation was given to outline the week’s schedule, focusing on the objectives and philosophy of Erasmus+. The students then visited the library, where they introduced themselves and shared their interests. Later, they watched a video about the Acropolis and its monuments, which concluded with a quiz session.
 The day continued with linguistic explorations, as they discovered common linguistic roots between Greek and Spanish, using auditory and written stimuli in both languages. The students also explored the topic of the Mediterranean diet, testing their knowledge in an online quiz and designing their own Greek-Spanish fusion restaurant menus. Following this, a Mediterranean meal was served to the students. In the Technology workshop, a presentation was given on the olive harvesting process. Subsequently, students formed teams and participated in a hands-on simulation of traditional olive oil production using simple materials and tools.

Tuesday, 19 November 2024


The second day was dedicated to exploring Athens and its rich history. After gathering at the school in the morning, the group headed to the city center. The first stop was the Acropolis, where students toured the ancient monuments, marveling at the unique architecture and learning about the significance of the Parthenon and other structures. The experience continued with a visit to the New Acropolis Museum, home to some of antiquity’s most important artifacts. At midday, the group enjoyed a traditional Greek meal at a local restaurant. The walking tour resumed with visits to landmarks such as the Temple of Olympian Zeus, Hadrian’s Arch, and the Tomb of the Unknown Soldier at Syntagma, where students observed the changing of the guard. In the afternoon, they wandered through the streets of Plaka and Monastiraki, soaking in the old city’s vibrant atmosphere.

Wednesday, 20 November 2024


The day began with a campus tour, during which students visited the kindergarten and primary school. The choir welcomed the visitors with a medley of songs, creating a warm and friendly atmosphere. They then explored the outdoor facilities and sports courts, testing their skills in basketball and volleyball. Following a presentation about the history and significance of Nafplio, which they were to visit the next day, students participated in an artistic workshop to design the layout of the ancient theater of Epidaurus. Later, in the cosmetics lab, they created their own perfumes, soaps, and candles using eco-friendly materials. The day concluded with a live lesson in traditional Greek dances, during which students learned steps, had fun, and deepened their understanding of Greek culture.

Thursday, 21 November 2024


The educational visit to Epidaurus was the highlight of the week. The day began with a guided tour of the archaeological site dedicated to Asclepius, where students learned about ancient medicine, holistic approaches to health, and the site’s role as a healing center. At the museum, they admired ancient medical tools and votive offerings to Asclepius. The experience culminated at the ancient theater, where the acoustics experiment left the students amazed. The day continued with a visit to Nafplio, where students strolled through the picturesque alleys, enjoyed local delicacies, and purchased souvenirs.

Friday, 22 November 2024


Friday marked the final day of the Erasmus+ students’ stay at our school. The day began with a week-in-review session, during which students engaged in a constructive discussion. They shared their experiences, highlighted their favorite moments, discussed what they had learned, and offered feedback on what could have been different. Next, they completed a detailed questionnaire about the activities they participated in, their collaboration with other students, and the program’s objectives. The most unexpected moment for the students was the screening of a video filled with pleasant and funny moments from the past week. After a short break, students watched a live 3D printing demonstration, where souvenir keychains featuring the Epidaurus theater layout, designed by the students themselves, were created. The day ended with the awarding of participation certificates. Students also received gifts from our school as a token of gratitude and recognition for their participation. The Spanish students reciprocated by gifting us a flag of their city, adorned with their wishes and dedications. This final day was not only a farewell but also a celebration of collaboration, knowledge exchange, and the friendships that developed throughout the program.

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, οι μαθητές μας θα συνεργάζονται με τους Ισπανούς συνομηλίκους τους. Το θέμα του προγράμματος είναι η ενίσχυση της πολιτιστικής ευαισθητοποίησης μέσω της χρήσης ψηφιακών εργαλείων, επιτρέποντας στους μαθητές να εξερευνήσουν και να εκτιμήσουν τις κουλτούρες των δύο χωρών με καινοτόμους τρόπους. Αυτή η μοναδική ευκαιρία διευρύνει τους πολιτιστικούς τους ορίζοντες, ενώ παράλληλα τους βοηθάει να αναπτύξουν βασικές δεξιότητες, όπως η ομαδική εργασία, η επικοινωνία, η προσαρμοστικότητα και ο ψηφιακός εγγραμματισμός. Μέσα από τη διασυνοριακή συνεργασία, οι μαθητές χτίζουν διαρκείς σχέσεις και βελτιώνουν την ικανότητά τους να αντεπεξέλθουν σε έναν όλο και πιο συνδεδεμένο κόσμο.