Η καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Σχολείου Εκάλης κ. Γεώργα Ευφροσύνη, την Τετάρτη 10/07/2024, παρακολούθησε την διαδικτυακή επιμόρφωση, διάρκειας 2 ωρών, με τίτλο “Γιατί είναι τόσο δύσκολο να πω ‘όχι’ : ο ρόλος της διεκδικητικότητας στην αποτελεσματική επικοινωνία” που διοργάνωσε το Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης (ΚεΣυΨΥ) του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.
Οι άξονες ανάλυσης και συζήτησης της διαδικτυακής επιμόρφωσης ήταν οι εξής :
Τρία βασικά επικοινωνιακά μοτίβα : παθητικότητα, διεκδικητικότητα, επιθετικότητα
Ο ρόλος της αυτοεκτίμησης στην αποτελεσματική επικονωνία -Πώς διαμορφώνεται η αυτοεκτίμηση ;
Πώς με εμποδίζω στο να λέω «όχι» όταν το αισθάνομαι ; - Γιατί είναι σημαντικό να μπορώ να λέω «όχι» ; - Γρήγορος οδηγός «όχι»
Έκφραση των αρνητικών συνιασθημάτων - Όριοθέτηση - Η απόκριση στην κριτική/πίεση - Τελικά, πότε επικοινωνώ αποτελεσματικά ;
Εμπόδια στη διεκδικητική συμπεριφορά - Πώς διεκδικώ ; σε τρία βήματα…
Αυτοτιμωρία - Άκαμπτες προϋποθέσεις
Προϋποθέσεις για την υιοθέτηση της διεκδικητικής συμπεριφοράς - Χρήσιμες ενέργειες διεκδικητικής συμπεριφοράς
Παθητικοεπιθετική συμπεριφορά - Όταν επιλέγω συνειδητά να μην είμαι διεκδικητικός/ή
Πώς μπορώ να γίνω πιο διεκδικητικός/ή ; - Αλλαγή μη διεκδικητικών προτύπων
Αρνητική ετικετοκόλληση - Αναγνώριση και τοποθέτηση των προσωπικών ορίων