Oι μαθητές/-τριες τού Γαλλικού Τμήματος τής Γ΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης, από τις 2 Οκτωβρίου 2023 έως τις 31 Μαΐου 2024, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Έφης Γεώργα, συμμετείχαν στην υλοποίηση εκπαιδευτικού έργου στο πλαίσιο τής ευρωπαϊκής δράσης eTwinning, σε συνεργασία με μαθητές/-τριες τού École Primaire Publique de Roz-Landrieux τής πόλης Roz-Landrieux, στη Bretagne τής Γαλλίας, που βρίσκεται ανάμεσα στο Saint Malo και στο Le Mont-Saint-Michel, καθώς και άλλων 10 συνολικά σχολείων τής Ιταλίας, τής Ισπανίας, τής Πορτογαλίας και τής Ρουμανίας. Ο τίτλος τού έργου ήταν «Le français ensemble et par nous-mêmes».
Στόχος τού προγράμματο ήταν να εμπλουτίσει τη διδακτική μέθοδο με δραστηριότητες και έργα που φαντάστηκαν οι μαθητές/-τριες και υλοποιήθηκαν από τους ίδιους, με τη διαμεσολάβηση και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών. Η πρόκληση ήταν η στοχοθεσία τού έργου η οποία απευθυνόταν σε εντελώς αρχάριους μαθητές και η διαμορφωτική αξιολόγηση καθόλη τη διάρκειά του σχετικά με το πώς και το πόσα πράγματα θα μάθει το ένα παιδί από το άλλο, ως μέλος μιας ευρωπαϊκής συνεργασίας και διαπολιτισμικής ανταλλαγής.
Οι δράσεις τού προγράμματος ήταν, ενδεικτικά, οι εξής :
Παρουσίαση των τάξεων με ένα μήνυμα καλωσορίσματος στους συνεργάτες και δραστηριότητες για την ανακάλυψη τής Γαλλικής γλώσσας.
Διαμοιρασμός στο Twinspace των σχολικών ημερολογίων των διαφορετικών σχολείων και των χρονοδιαγραμμάτων των συνεργαζόμενων τάξεων.
Δημιουργία padlets και βίντεο για την παρουσίαση των σχολείων, των μαθητών-/τριών και των εκπαιδευτικών κάθε σχολείου.
Δημιουργία ευχετήριων καρτών Χριστουγέννων και συνταγή ενός τυπικού παραδοσιακού χριστουγεννιάτικου πιάτου ή γλυκού από κάθε χώρα, μαζί με την περιγραφή του.
Σύμπραξη ή σε ομάδες, δημιουργία λογότυπου από τους μαθητές/-τριες για το έργο, ανάρτηση των λογότυπων στο Twinboard τού Twinspace και επιλογή από τους μαθητές τού λογότυπου που προτιμούν, μετά από έρευνα στο φόρουμ τού Twinspace.
Συνεργασία των μαθητών/-τριών σε διακρατικές ομάδες, συμφωνία για έναν χαρακτήρα που τους αρέσει και
παρουσίασή του, παρουσιάσεις των χαρακτήρων κάθε ομάδας στις υπόλοιπες ομάδες και διαδικτυακές συναντήσεις στο Twinspace
Λίστα ερωτήσεων και απαντήσεων από τους μαθητές/-τριες για τους αλληλογράφους τους σχετικά με την οικογένεια, τα αγαπημένα τους αθλήματα, τα ζωάκια και τα χόμπι.
Δημιουργία ψηφιακού βιβλίου και περίληψης τού έργου με ήχο στις γλώσσες των δημιουργών των εικόνων του και τεκμηρίωση των δραστηριοτήτων
Οι δράσεις τού προγράμματος ήταν, ενδεικτικά, οι εξής :
Παρουσίαση των τάξεων με ένα μήνυμα καλωσορίσματος στους συνεργάτες και δραστηριότητες για την ανακάλυψη τής Γαλλικής γλώσσας.
Διαμοιρασμός στο Twinspace των σχολικών ημερολογίων των διαφορετικών σχολείων και των χρονοδιαγραμμάτων των συνεργαζόμενων τάξεων.
Δημιουργία padlets και βίντεο για την παρουσίαση των σχολείων, των μαθητών-/τριών και των εκπαιδευτικών κάθε σχολείου.
Δημιουργία ευχετήριων καρτών Χριστουγέννων και συνταγή ενός τυπικού παραδοσιακού χριστουγεννιάτικου πιάτου ή γλυκού από κάθε χώρα, μαζί με την περιγραφή του.
Σύμπραξη ή σε ομάδες, δημιουργία λογότυπου από τους μαθητές/-τριες για το έργο, ανάρτηση των λογότυπων στο Twinboard τού Twinspace και επιλογή από τους μαθητές τού λογότυπου που προτιμούν, μετά από έρευνα στο φόρουμ τού Twinspace.
Συνεργασία των μαθητών/-τριών σε διακρατικές ομάδες, συμφωνία για έναν χαρακτήρα που τους αρέσει και
παρουσίασή του, παρουσιάσεις των χαρακτήρων κάθε ομάδας στις υπόλοιπες ομάδες και διαδικτυακές συναντήσεις στο Twinspace
Λίστα ερωτήσεων και απαντήσεων από τους μαθητές/-τριες για τους αλληλογράφους τους σχετικά με την οικογένεια, τα αγαπημένα τους αθλήματα, τα ζωάκια και τα χόμπι.
Δημιουργία ψηφιακού βιβλίου και περίληψης τού έργου με ήχο στις γλώσσες των δημιουργών των εικόνων του και τεκμηρίωση των δραστηριοτήτων