Μια από αυτές αφορά στις τρεις αμυγδαλιές που υπάρχουν στον κήπο τού Σχολείου στην Εκάλη. Εντυπωσιασμένοι από τις ανθισμένες σαν νυφούλες αμυγδαλιές τις παρατήρησαν καταγράφοντας τα διάφορα στοιχεία τού δέντρου, άνθη, φύλλα, κορμό κ.λπ., τα σχεδίασαν και τα παρουσίασαν στην τάξη.
Αναφέρθηκαν παράλληλα στη μυθολογική προσέγγιση τής αμυγδαλιάς.
Επεξεργάστηκαν, επίσης, από το βιβλίο τής Γλώσσας το ποίημα τού Γ. Σεφέρη, το άκουσαν μελοποιημένο από τον Μ. Θεοδωράκη και τραγούδησαν χαρούμενοι το κλασικό τραγούδι τού Γ. Δροσίνη «Ανθισμένη Αμυγδαλιά», που το εμπνεύστηκε, όπως λέγεται, από μια μαθήτρια τού Αρσακείου.
Συνδυάζοντας τη μαγειρική, τη γλώσσα και τα μαθηματικά έφτιαξαν αμυγδαλωτά Μυτιλήνης, παραδοσιακό γλύκισμα σε γάμους και σε γιορτές σε πολλά μέρη τής Ελλάδας. Κατέγραψαν τη συνταγή, τα υλικά και την εκτέλεσή της με τη μορφή οδηγιών στο τετράδιο χρησιμοποιώντας τον σωστό τύπο ρημάτων. Ζύγισαν τα υλικά και έμαθαν για το βάρος και τις μονάδες μέτρησής του μέσα από την ενότητα των Μαθηματικών «Μετρώ το βάρος». Στη συνέχεια απόλαυσαν τα μοναδικά αμυγδαλωτά που δημιούργησαν και πήραν αρκετά από αυτά στο σπίτι τους για να αποδείξουν τις ζαχαροπλαστικές τους ικανότητες!
Ασχολήθηκαν,όμως, και με τα συναισθήματα που ξυπνά η αμυγδαλιά στην ψυχή μας, και κυρίως το αίσθημα τής ελπίδας, που δε χάνεται ούτε στις πιο δύσκολες συνθήκες.
Ο καθένας ζωγραφίζοντας έδωσε χρώμα και σχήμα στην ελπίδα και το όνειρό του και όλοι μαζί συνέθεσαν σε κολλάζ τις «ελπιδοζωγραφιές» τους, δίνοντας στη σύνθεση τη μορφή ενός παιδιού το οποίο ονόμασαν «Η ελπίδα τού Β΄1».
Τέλος, στόλισαν από ένα ξερό κλαδί, που βρήκε ο καθένας στον κήπο, με ποπ κορν, τού προσέθεσαν βάση για να στέκεται σαν δεντράκι και μ' αυτό διακόσμησαν το δωμάτιό τους.
View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/en/199-greek/schools/ekali/ekali-elementary-a/events-activities/26880-oi-anthismenes-smygdalies#sigProId8d851484ab
https://arsakeio.gr/en/199-greek/schools/ekali/ekali-elementary-a/events-activities/26880-oi-anthismenes-smygdalies#sigProId8d851484ab