e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Η φιλόλογος τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού κ. Μαρία Σκούρτη παρακολούθησε τις εργασίες επιμορφωτικού συνεδρίου με θέμα «Η Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: διδακτικές προτάσεις και προσεγγίσεις εν όψει τής καθιέρωσης των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και των νέων Σχολικών Εγχειριδίων».

Το συνέδριο είχε διάρκεια έξι ημερών (πενήντα πέντε ωρών) και πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα "Jacqueline de Romilly" τού Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στις 15, 16, 22 και 23 Φεβρουαρίου και στις 8 και 9 Μαρτίου 2025.

Η διοργάνωσή τού συνεδρίου έγινε από τους ακόλουθους φορείς: το Τμήμα Φιλολογίας τής Φιλοσοφικής Σχολής τού Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), το Τμήμα Φιλολογίας τής Φιλοσοφικής Σχολής τού Πανεπιστημίου Κρήτης, το Τμήμα Φιλολογίας τής Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών τού Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών (Ι.Ι.Ε.) τού Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (Ε.Ι.Ε.) και τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φιλολόγων Α΄ Αθήνας, κ. Ασπασία Παυλοπούλου.

Οι εισηγητές, μέλη των ομάδων σύνταξης των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και συγγραφής των νέων διδακτικών εγχειριδίων, μέλη ΔΕΠ ελληνικών πανεπιστημίων, διδάκτορες τού γνωστικού αντικειμένου, συγγραφείς, ποιητές, και κριτικοί λογοτεχνίας, παρουσίασαν προτάσεις διδασκαλίας για αντιπροσωπευτικές των νέων εγχειριδίων ενότητες, εντοπισμένες σε συγκεκριμένη κάθε φορά βαθμίδα εκπαίδευσης, βάσει των αρχών των νέων Προγραμμάτων Σπουδών, με στόχο να εντρυφήσουν στις σύγχρονες τάσεις διδασκαλίας τού γνωστικού αντικειμένου τής Λογοτεχνίας στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να αναδείξουν τις ισχύουσες πλέον μεθοδολογικές, διδακτικές και παιδαγωγικές αρχές που αυτές πρεσβεύουν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατεβλήθη προσπάθεια το συγκεκριμένο συνέδριο να αναπτυχθεί περαιτέρω σε ένα δεύτερο επίπεδο με μία μορφή διαπολιτισμική-διακαλλιτεχνική, αφού κεντρικό στόχο και άξονα σχεδιασμού του αποτέλεσε η ανάδειξη μίας πραγματικότητας, η οποία ορίζεται από το νέο Πρόγραμμα Σπουδών ως βασικό στοιχείο που πρέπει να κατανοήσει και να ενστερνιστεί ο μαθητής στο πλαίσιο των εγκύκλιων σπουδών του: τη βαθιά επίγνωση και συνείδηση τής συνέχειας και ενότητας τής ελληνικής γλώσσας.