e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Πρόγραμμα "Myth2Space": Αστερισμοί, Μυθολογία και Τέχνη

Στο μάθημα των Καλλιτεχνικών, με την υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Ελένη Βλάχου-Τσοτσορού, στο πλαίσιο τής Ζώνης Πολιτισμού τα παιδιά τής Β΄ και Γ΄ τάξης τού  Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, κατά το σχολικό έτος 2024-2025, θα ασχοληθούν στο πρόγραμμα "Myth2Space" με τις ονομασίες των αστερισμών, τη μυθολογία που αφορά στις ονομασίες τους, καθώς και την απεικόνισή τους στην τέχνη κατά τις διάφορες εποχές.

Πρόγραμμα Διαχείρισης Χρόνου και Οργάνωσης Μελέτης

Κατά τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο 2024 πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τους μαθητές και τις μαθήτριες τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, στο πλαίσιο τού Προγράμματος Διαχείρισης Χρόνου και Οργάνωσης Μελέτης. Το πρόγραμμα αυτό, που πραγματοποιείται στο Σχολείο μας για 14 χρόνια, σχεδιάζεται και υλοποιείται σε συνεργασία με τη Συμβουλευτική-Ψυχολογική Υπηρεσία. Στόχος του είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών ως προς την αποδοτικότερη αξιοποίηση τού χρόνου τους, προκειμένου να ανταποκρίνονται καλύτερα στις σχολικές τους υποχρεώσεις, να περνούν καλύτερα στον ελεύθερό τους χρόνο και στις εξωσχολικές τους δραστηριότητες, καθώς και να εξοικονομούν χρόνο για ξεκούραση.

Global Schools Program για την εκπαίδευση στη βιώσιμη ανάπτυξη

Η ευαισθητοποίηση τής νέας γενιάς για έναν πλανήτη βιώσιμο αποτελεί προτεραιότητα τής σύγχρονης εκπαίδευσης, καθώς η ανάγκη επαναπροσδιορισμού τής ανθρώπινης δραστηριότητας σε σχέση με το περιβάλλον αναδύεται όλο και περισσότερο ως αναγκαία. Το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, με την φιλόλογο κ. Ευ. Λουτριανάκη, που επελέγη ως Advocate/Πρέσβειρα για την Ελλάδα τού Global Schools Program, θα συμμετάσχει εφέτος σε επιλεγμένες δραστηριότητες ενός παγκόσμιου δικτύου σχολείων. Το πρόγραμμα υλοποιείται υπό την επίβλεψη τού ΟΗΕ και τού δικτύου Sustainable Development Solutions Network.

Γνωριμία με τα απειλούμενα ζώα στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας τής ΦΕ

Μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα τού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας των Αρσακείων Σχολείων«Ζώα τής Ελλάδας που κινδυνεύουν», στο πλαίσιο τού Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα: «Περιβάλλον και απειλούμενα είδη στην Ελλάδα», με υπεύθυνη την κ. Ελένη Τσοτσορού, καθηγήτρια Εικαστικών, υποψήφια διδάκτορα.

eTwinning “SUSTAINABLE"
Το σχολικό έτος 2024-2025 το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού θα συμμετάσχει στο ευρωπαϊκό έργο eTwinning SUSTAINABLE "Sparking Understanding of SDGs Through AI and Novel Approaches in Balanced Learning Environments”, σε συνεργασία με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία.

Στο έργο συμμετέχουν οι μαθητές τής Ζώνης Ρομποτικής τής Β΄ τάξης, με υπεύθυνη καθηγήτρια τη δρα Κατερίνα Γλέζου, Scientix Ambassador, eTwinning Ambassador, CodeWeek Leading Teacher, καθηγήτρια Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών. Επίσημη γλώσσα τού έργου είναι τα Αγγλικά.

Σε μια εποχή στην οποία κυριαρχεί η τεχνητή νοημοσύνη, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να υιοθετήσουν καινοτόμες εκπαιδευτικές στρατηγικές για να διδάξουν τη χρήση και την ηθική τής τεχνητής νοημοσύνης μέσα από προκλήσεις τού πραγματικού κόσμου. Αυτό το έργο στοχεύει να ενδυναμώσει τους εκπαιδευτικούς με αυτές τις στρατηγικές και τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να ενισχύσουν τις ψηφιακές ικανότητες των μαθητών τους, διερευνώντας τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs). Κάθε μήνα, με βάση μια νέα μεθοδολογία διδασκαλίας (PBL, IBL, Personalized Learning, Experiential Learning, Collaborative Learning, Flipped Classroom, Game-Based Learning, Storytelling και Socratic Seminars), οι μαθητές θα υλοποιούν δραστηριότητες χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία και εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που σχετίζονται με έναν από τα τους 17 Παγκόσμιους Στόχους και τη σχετική διεθνή παγκόσμια ημέρα.

Έτσι, το έργο θα βασίζεται σε 3 άξονες: Αειφορία, Καινοτόμο Μάθηση και Αναδυόμενες Τεχνολογίες. Με την ενσωμάτωση των αναδυόμενων τεχνολογιών στην τάξη, οι δάσκαλοι θα δημιουργήσουν ελκυστικές, διαδραστικές δραστηριότητες που όχι μόνο ενισχύουν τον ψηφιακό γραμματισμό, αλλά και εμβαθύνουν στην κατανόηση των παγκόσμιων προκλήσεων από τους μαθητές. Μέσα από πλατφόρμες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη και με συνεργατικά  ψηφιακά εργαλεία, οι μαθητές θα αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες κριτικής σκέψης, επίλυσης προβλημάτων και επικοινωνίας, ενώ  θα εφαρμόζουν ουσιαστικές δράσεις για τη βιωσιμότητα και την παγκόσμια πολιτειότητα.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ και εδώ.