e-arsakeio


Books' archway


ep en


harvard




Λογοτεχνία και περιβάλλον

Κατά τη διάρκεια τού α΄ τετραμήνου τού σχολικού έτους 2024-2025, στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Νεοελληνικής Γλώσσας, με υπεύθυνη καθηγήτρια τη φιλόλογο κ. Μαρία Σκούρτη, οι μαθητές και οι μαθήτριες τού τμήματος Α΄γ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού επεξεργάστηκαν σχετικό φύλλο εργασίας (πατήστε εδώ).

Φυσικές καταστροφές και Εθελοντισμός

Στo πλαίσιo τού προγράμματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Β΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ειρήνη Τσαντάκη, ασχολήθηκαν με το θέμα: «Φυσικές καταστροφές - εθελοντισμός».

Η Φιλαναγνωσία φτιάχνει μικρούς ζωγράφους και βιβλιοκριτικούς...

Στο πλαίσιο τού προγράμματος Φιλαναγνωσίας, τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο τού 2025, οι μαθητές τού τμήματος Γγ΄ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, μετά από πρόταση τής φιλολόγου τους κ. Αικατερίνης Κολεύρη, διάβασαν το λογοτεχνικό βιβλίο "Τιμακιστάν, Το σεντούκι τού χρόνου", τού συγγραφέα Anrdi-Snaer Magnason.

Φιλαναγνωσία και δημιουργικότητα

Στο πλαίσιο τής συστηματικής προσπάθειας που καταβάλλει το σχολείο μας για την καλλιέργεια τής Φιλαναγνωσίας στα παιδιά και αναγνωρίζοντας τη σημασία που αυτή έχει για τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας, οι μαθητές και μαθήτριες τού τμήματος Α΄γ τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, στη διάρκεια  τού α΄ τετραμήνου διδασκαλίας τού μαθήματος τής Νεοελληνικής Γραμματείας, και με την καθοδήγηση τής φιλολόγου κ. Μαρίας Σκούρτη, διάβασαν το βιβλίο τού αναγνωρισμένου Χιλιανού συγγραφέα και δημοσιογράφου Luis Sepulveda «Η ιστορία τού γάτου που έμαθε σε έναν γλάρο να πετάει».

Με χιούμορ αλλά και σοβαρότητα το βιβλίο (απόσπασμα τού οποίου περιλαμβάνεται στο σχολικό βιβλίο Λογοτεχνίας τής Α΄ τάξης) θίγει καίρια θέματα, όπως η μόλυνση τού περιβάλλοντος και η αποδοχή τής διαφορετικότητας, αλλά προβάλλει και διαχρονικές αξίες, όπως η αλληλεγγύη, η εντιμότητα, η ανιδιοτελής προσφορά, η αγάπη και η επιμονή για την επίτευξη ενός στόχου.

Μετά την ανάγνωση, και με αφορμή τις συζητήσεις που διεξήχθησαν στην τάξη, τα παιδιά επιδόθηκαν σε δημιουργικές δραστηριότητες: εμπνεύστηκαν από το βιβλίο και έγραψαν δικές τους ιστορίες και ποιήματα, άφησαν τη φαντασία τους ελεύθερη και ζωγράφισαν τούς ήρωες τού βιβλίου, δημιούργησαν κόμικ με σκηνές τού βιβλίου και έγραψαν γράμμα στον συγγραφέα, αποτυπώνοντας τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους γέννησε η ανάγνωση τού βιβλίου. Ένας, μάλιστα, μαθητής επιστράτευσε τον δικό του γάτο για να γυρίσει σε ταινία μία από τις πιο συγκινητικές στιγμές τού βιβλίου...

Κοντολογίς, με τα έργα τους τα παιδιά απέδειξαν πως:

«Κάθε φορά που ένα βιβλίο διαβάζεται, γεννιέται ένα διαφορετικό έργο. Γιατί το έργο που προκύπτει είναι αδιάλυτο μείγμα τού βιβλίου που έγραψε ο συγγραφέας και των φαντασιώσεων, των επιθυμιών, τού γούστου και όλου τού διανοητικού και συναισθηματικού υποστρώματος τού αναγνώστη. Ένα βιβλίο έχει πάντα δύο δημιουργούς: αυτόν που το γράφει και αυτόν που το διαβάζει.»
"Le livre et le texte", Michel Tournier

Βιωματική μάθηση και εφαρμογή τής επιστημονικής μεθόδου στο Μάθημα τής Τεχνολογίας

Στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Τεχνολογίας, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ελένη Γαλιάνδρα, τεχνολόγο ηλεκτρολόγο μηχανικό, οι μαθητές και μαθήτριες τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού θα εμβαθύνουν στην επιστημονική έρευνα μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων, εφαρμόζοντας τις αρχές τού STEM (Science Technology Engineering Mathematics). Θα αναπτύξουν δεξιότητες ανάλυσης, πειραματισμού και κριτικής σκέψης, εφαρμόζοντας την επιστημονική μέθοδο σε πραγματικές συνθήκες. Η έμφαση στην ομαδική εργασία και τη διαθεματικότητα θα ενισχύσει τη σύνδεση τής μάθησης με τον πραγματικό κόσμο.