Στο πλαίσιο τής Ζώνης Πολιτισμού και τού εκπαιδευτικού προγράμματος “Manipulation – ein alter Trick. Der Rattenfänger von Hameln” («Χειραγώγηση – ένα παλιό κόλπο. Ο αυλητής τού Χάμελν»), κατά το σχολικό έτος 2019-2020 μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης που διδάσκονται τη γερμανική γλώσσα εμπνεύσθηκαν από τον μύθο «Ο αυλητής τού Χάμελν».
Πρόκειται για έναν μεσαιωνικό γερμανικό μύθο (προστατευόμενο μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την UNESCO), που σύμφωνα με τους αδελφούς Γκριμ διαδραματίζεται το 1284 στο Χάμελν τής Γερμανίας.
Κύριος στόχος τού προγράμματος ήταν οι μαθητές να προβληματιστούν για την ερμηνεία τού μύθου στη σύγχρονη εποχή και παράλληλα να έρθουν σε επαφή με τον γερμανικό πολιτισμό.
Κατά τη διάρκεια τού διδακτικού έτους οι μαθητές, μεταξύ άλλων, συνέλεξαν και επεξεργάστηκαν στοιχεία από τη χρονική περίοδο τού ώριμου Μεσαίωνα και άκουσαν μουσικές συνθέσεις βασισμένες σε μελωδίες τής συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου.
Παράλληλα, εμπνεόμενοι από τον συγκεκριμένο μύθο εκφράστηκαν μέσα από τις ακόλουθες δράσεις:
1. Δημιούργησαν αφίσα με τίτλο «Η Ευρώπη τον Μεσαίωνα» και έγραψαν κείμενο στην ελληνική και τη γερμανική γλώσσα.
2. Φιλοτέχνησαν σελιδοδείκτη με στόχο να μεταφέρουν το δικό τους μήνυμα ενάντια στο φαινόμενο τής χειραγώγησης.
3. Συμμετείχαν σε θεατρικό παιχνίδι ως εργαλείο μάθησης, ώστε να καλλιεργήσουν όχι μόνο τη δεξιότητα τής αναπαράστασης και τη συνεργατικότητα αλλά και τον προφορικό λόγο στη γερμανική γλώσσα.
4. Δημιούργησαν τρισδιάστατη απεικόνιση τού αυλητή από πολυεστέρα, προκειμένου με συμβολισμούς να τονίσουν τη σημερινή ερμηνεία τού μύθου. Μέσω ηλεκτρονικής παρουσίασης παρακολούθησαν βήμα-βήμα την κατασκευή τού αγαλματιδίου, το οποίο αποτελεί ιδέα των παιδιών.
5. Επικοινώνησαν με τον Γερμανό μουσικό και συνθέτη Norbert Rodenkirchen μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας
6. Ήρθαν σε επαφή με το Μουσείο τού Hameln στη Γερμανία, το οποίο με χαρά φιλοξένησε στο blog του την εργασία των μαθητών.
Επίσης το Μουσείο θα εκθέσει και θα συμπεριλάβει το αγαλματίδιο στη συλλογή του ‘‘Pied Piper International‘‘, γεγονός που αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για το Σχολείο.
Υπεύθυνη τού προγράμματος ήταν η καθηγήτρια Γερμανικών κ. Μαρία Μπούσκου.