Πιστεύοντας ότι «μαθαίνω τη γλώσσα ενός λαού σημαίνει γνωρίζω τον πολιτισμό του», ο συντονισμός των Γαλλικών των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων προσπαθεί να φέρει -μέσω τής τέχνης- τους μαθητές σε επαφή με τη γαλλική κουλτούρα.
Γι’ αυτό -και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων τού Παιδιού (20 Νοεμβρίου)-, την Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014 οι μαθητές των τριών τάξεων τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού που διδάσκονται Γαλλικά παρακολούθησαν στον κινηματογράφο “Αβάνα” (Λεωφ. Κηφισίας 234 και Λυκούργου 3), σε ειδική προβολή για τους μαθητές τού Γαλλικού τμήματος των Αρσακείων τη βραβευμένη με το βραβείο César γαλλική ταινία με ύφος ντοκιμαντέρ «Sur le chemin de l’ école / Στο δρόμο για το σχολείο».
Η ταινία ακολουθεί πέντε παιδιά από τις τέσσερεις γωνιές τής Γης, την Ινδία, την Κένυα, το Μαρόκο και την Αργεντινή, τα οποία υπομένουν πολλά για να μπορέσουν να πάνε στο σχολείο, πράγμα που γι’ αυτά θεωρείται εκ των προτέρων αδύνατο, προκειμένου να μπορέσουν να βελτιώσουν τις συνθήκες της ζωής τους, γιατί πιστεύουν ότι δεν υπάρχει μέλλον δίχως εκπαίδευση και μάθηση.
Ο σκηνοθέτης Pascal Plisson μιλάει για το γεγονός ότι τα παιδιά τού Δυτικού κόσμου θεωρούν την εκπαίδευσή τους ως κάτι δεδομένο και δεν αντιλαμβάνονται τη σημασία τής εκπαίδευσης με τον τρόπο που την αντιλαμβάνονται τα παιδιά από τον υπόλοιπο κόσμο.
Για την ολοκλήρωση τής ταινίας χρειάστηκαν περίπου τρία χρόνια. Πρωταγωνιστές στο έργο είναι τα ίδια τα παιδιά και όχι ηθοποιοί. Η ταινία είναι αυθεντική και απεικονίζει τις δυσκολίες αυτών των παιδιών στον δρόμο τους για το σχολείο, τα εμπόδια που συναντούν και ξεπερνούν με τη σκληρή τους θέληση, διασχίζοντας κάθε μέρα στην προσπάθειά τους αποστάσεις χιλιομέτρων. Η φιλοδοξία τους είναι μία: να μάθουν, να καταλάβουν, να κατανοήσουν, να αλλάξουν μόνα τους την τύχη τους!
Μάθημα ζωής λοιπόν και αφορμή για προβληματισμό για τους μαθητές η παρακολούθηση τής ταινίας.
Τα παιδιά συνόδευσαν η συντονίστρια τού Γαλλικού τμήματος κ. Χρ. Παπουτσάκη και οι καθηγήτριές τους κ. Όλ. Δασκαλοπούλου, Φ. Κατρανίδου, Β. Κοντού, Έρ. Λιάκου και Μ. Σερβετά.