Οι μαθητές και οι μαθήτριες τού Γαλλικού τμήματος τής Δ΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης, από τις 2 Νοεμβρίου 2022 έως τις 15 Ιουνίου 2023, πήραν μέρος στην υλοποίηση ενός εκπαιδευτικού έργου στο πλαίσιο τής ευρωπαϊκής δράσης eTwinning (διαδικτυακή αδελφοποίηση και ανταλλαγή), το οποίο αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+, σε συνεργασία με μαθητές και μαθήτριες των δημοτικών σχολείων École du Βourg – St Didier Au Mont d’Or τής Γαλλίας και των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά τής Καλαμάτας.
Ο τίτλος τού έργου στο οποίο συμμετείχαν με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Έφη Γεώργα ήταν «Nous revoilà ! Bonjour, les copains !» (Να ‘μαστε ξανά! Γειά σας φίλοι!).
Στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη» και στο μάθημά τους με αφορμή τα βιβλία «Sésame 1» και «Lalagramm» συζήτησαν με την καθηγήτριά τους κ. Γεώργα για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη σημασία τής συμπερίληψης, τού αλληλοσεβασμού, τής διαφορετικότητας και τής συνεργατικότητας στο πλαίσιο τής σχολικής ζωής.
Στόχοι τού ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν η επικοινωνία και η ανταλλαγή με Ευρωπαίους εταίρους, η καλλιέργεια γνώσεων και δεξιοτήτων στους μαθητές, η υποκίνηση τής περιέργειας και των κινήτρων των μαθητών για τη συνεργασία μεταξύ διαφορετικών χωρών και πολιτισμών και η απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων για τη δημιουργία συνεργατικών έργων με την αξιοποίηση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων.
Επίσης, επέτρεψε στους μαθητές από την Ελλάδα και τη Γαλλία να μοιραστούν ένα κομμάτι από την καθημερινότητά τους, τις προτιμήσεις τους, τα έθιμά τους με διασκεδαστικό και παιγνιώδη τρόπο και απετέλεσε ευκαιρία για πολιτιστικό άνοιγμα και πρόοδο στην εκμάθηση τής Γαλλικής μέσω τού Τwinspace, όπου αναρτήθηκαν όλες οι δραστηριότητες τού έργου καθώς και ένα ψηφιακό βιβλίο με τις ενέργειες και τις εντυπώσεις των συμμετασχόντων όπως και με τα σημαντικά στάδια τού έργου τους.
Συγκεκριμένα, το έργο περιελάμβανε τη δημιουργία τού σχετικού χρονοδιαγράμματος, τη συνάντηση των εκπαιδευτικών, την ενημέρωση των μαθητών και των γονέων τους, την παρουσίαση τής Netiquette (πληροφορίες για την ασφαλή περιήγηση στο διαδίκτυο μέσω κοινόχρηστης αφίσας και κουίζ), την παρουσίαση των καθηγητριών και των μαθητών (κοινό μπλοκ ή ανά τάξη στο padlet), τη γνωριμία με τους αλληλογράφους των παιδιών μέσω ατομικών ή και ομαδικών δημιουργιών (όπως σκίτσα, μηνύματα, ηχογραφήσεις κ.ά.), τη σταδιακή ανάπτυξη προσωπικής αλληλογραφίας (κάθε παιδί αποκτά έναν/μία αλληλογράφο από τα παιδιά τής άλλης χώρας με τον/την οποίο/οποία επικοινωνεί και ανταλλάσσει πληροφορίες στο πλαίσιο των εργασιών τού προγράμματος), τις συζητήσεις και τις αναρτήσεις για την οικογένειά τους, το σχολείο τους, τις τάξεις τους και τα προγράμματά τους, τις ανταλλαγές και τις ευχετήριες κάρτες για τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, τα έθιμα και τις παραδόσεις, τα τραγούδια και τις τοπικές συνταγές μαγειρικής, τις φωτογραφίες, τις ψηφιακές καρτ ποστάλ και τα ψηφιακά παιχνίδια με ελληνογαλλικές λέξεις για τα τρόφιμα και τα μαθήματα τού σχολείου (κουίζ Kahoot), το αφιέρωμα στην ελληνική εθνική εορτή τής 25ης Μαρτίου (Τhinglink).
Ακόμη, μίλησαν για τις χώρες τους, τις πόλεις τους, τα κατοικίδιά τους, τα αγαπημένα τους ρούχα και αθλήματα, αντάλλαξαν ευχές για τις καλοκαιρινές διακοπές και, στο τέλος, έγιναν διαδικτυακές συνομιλίες και συζήτηση σχετικά με την αποτίμηση, τα αποτελέσματα και τα οφέλη τού προγράμματος.
Δείτε σχετικά εδώ: https://read.bookcreator.com/DJ7jhwddCBaptQXRfApXUTTlIT42/-vG7iouoTvCIHi6m7Z_Acg
και εδώ: https://padlet.com/mdreta/bonjour-les-copains-et-les-copines-9fezslck50kji6rl