Σε μια προσπάθεια προσέγγισης τής γαλλικής γλώσσας με βιωματικό τρόπο, οι μαθητές τής Γ΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού δραστηριοποιήθηκαν συμμετέχοντας, στις 13 Φεβρουαρίου 2014, σε δράσεις οι οποίες τους βοηθούν να κατανοήσουν ευκολότερα τη γλώσσα και να εποικοινωνήσουν με άνεση μέσα από το παιχνίδι.
Έχοντας κατακτήσει το σχετικό με τα ζώα τής φάρμας λεξιλόγιο (ενότητα 2 τής μεθόδου Ζιg Ζαg 1), έπαιξαν διασκεδαστικά παιχνίδια.
Οι καθηγήτριες Γαλλικών κ. Όλγα Δασκαλοπούλου και Δέσποινα Χαζηιωάννου προσκάλεσαν τα παιδιά να μπουν σε δύο σειρές μπροστά στον πίνακα. Έτσι οι μαθητές έφτιαξαν δύο ομάδες. Κάθε παιδί έπαιξε με τη σειρά του. Με την προτροπή των καθηγητριών «Μίλα τη γλώσσα των ζώων!» κάθε μαθητής τής ομάδας Α μιμήθηκε τους ήχους τής γλώσσας ενός ζώου τής φάρμας και οι παίχτες τής ομάδας Β μάντεψαν ποιο ζώο είναι αυτό φτιάχνοντας μία ολοκληρωμένη και σωστή φράση. Στη συνέχεια οι μαθητές τής ομάδας Β μίλησαν τη γλώσσα των ζώων και το παιχνίδι συνεχίστηκε με αυτό τον τρόπο. Στο τέλος τού παιχνιδιού, κάθε ομάδα μέτρησε τους βαθμούς της. Η ομάδα που συγκέντρωσε τους περισσότερους βαθμούς κέρδισε.
Σε επόμενο μάθημα οι μαθητές βγήκαν στον κήπο τού Σχολείου, όπου έπρεπε να ανακαλύψουν τα κρυμένα ζωάκια και να τα ονομάσουν με το όνομά τους. Οι μαθητές διασκέδασαν πολύ παίζοντας το παιχνίδι τού «Χαμένου ζώου τής φάρμας» («La chasse aux animaux»).
Στόχος των βιωματικών δράσεων ήταν η ανάπτυξη επικοινωνιακών ικανοτήτων και δεξιοτήτων μέσα σε καταστάσεις της καθημερινής ζωής, το ομαδικό και συνεργατικό πνεύμα εκμάθησης. Οι δραστηριότητες αυτές ενεργοποιούν όλες τις αισθήσεις και επιτρέπουν μια διαφορετική προσέγγιση τής γλώσσας σε φωνητικό αλλά και γλωσσικό επίπεδο και βοηθούν στην πιο άνετη και εύκολη παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου.
Την επιμέλεια των βιωματικών δραστηριοτήτων έχει η καθηγήτρια κ. Όλγα Δασκαλοπούλου.