Με αφορμή τη διαθεματική εργασία με τίτλο «Τα μυστικά τής μάσκας», οι μαθητές τής Δ΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού που διδάσκονται Γαλλικά, μαζί με τις καθηγήτριές τους κ. Όλγα Δασκαλοπούλου και Δέσποινα Χατζηϊωάννου, ασχολήθηκαν με τη μάσκα σε συνδυασμό με την ποίηση.
Συγκεκριμένα οι μαθητές, αφού αναφέρθηκαν στις ελληνικές μάσκες και στην έννοια τού προσώπου-μάσκας και μάσκας-προσωπείου, εργάστηκαν αναλύοντας δέκα διαφορετικές μάσκες που προέρχονται από διαφορετικούς λαούς, μαθαίνοντας για την ιστορία και τον πολιτισμό τους. Το μάθημα επικεντρώθηκε σε δραστηριότητες σχετικές τόσο με την παραγωγή προφορικού λόγου (εξωτερική περιγραφή-χαρακτήρας-συναισθήματα) όσο και με την κατανόηση γραπτού και προφορικού λόγου. Οι μαθητές διερεύνησαν περαιτέρω τις μάσκες μέσα από δέκα ποιήματα (ένα για κάθε μάσκα) τού ποιητή Michel Butor, συγκρίνοντας την εικόνα τής μάσκας με το νόημα κάθε ποιήματος και δίνοντας τελικά έναν τίτλο σε κάθε μάσκα. Τέλος οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να απαγγείλουν και να δραματοποιήσουν κάποια από αυτά τα ποιήματα, τόσο στην παρουσίαση που έκανε ο κ. Φώτης Καγγελάρης στις 7 Μαρτίου 2014 στη Βιβλιοθήκη των Σχολείων όσο και στην εκδήλωση με τίτλο «Ιχνηλατώντας τον δρόμο τής μάσκας» που πραγματοποιήθηκε στο Θέατρο των Σχολείων στις 10 Απριλίου 2014.
Στόχος τής διαθεματικής προσέγγισης ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε ένα αντικείμενο με τρόπο διαφορετικό από τη διακτική μέθοδο εκμάθησης, δραστηριοποιώντας τα παιδιά σε θέματα πολιτισμού (φωτογραφία-ποίηση-ιστορία-πολιτισμός άλλων χωρών) σε συνδυασμό πάντα με τη χρήση τής γαλλικής γλώσσας σε δραστηριότητες που έχουν σχέση με τον προφορικό αλλά και τον γραπτό λόγο.
Η συμμετοχή των μαθητών τόσο στη διάρκεια τής διαθεματικής δραστηριότητας στην τάξη όσο και στις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν ήταν ουσιαστική και αποδείχθηκε εποικοδομητική, ενώ τα παιδιά απόλαυσαν όλες τις δράσεις, συμμετέχοντας με ενθουσιασμό και χαρά.