Με αφορμή τη διαθεματική προσέγγιση και τη μελέτη των αρχών τού Διαφωτισμού, οι μαθητές τής Στ΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού που διδάσκονται τη Γαλλική ως Β΄ ξένη γλώσσα είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν τις αρχές και τις παιδαγωγικές αντιλήψεις δύο διαφορετικών εποχών μέσα από λογοτεχνικά κείμενα στη γαλλική και ελληνική γλώσσα, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Όλγας Δασκαλοπούλου.
Το πρώτο λογοτεχνικό κείμενο ήταν από το δεύτερο βιβλίο τού έργου τού Jean Jacques Rousseau «Emile» και είχε τον τίτλο «L’âge de nature: de 2 à 12 ans». Η παρουσίαση τού κειμένου έγινε με ακουστικό τρόπο, ανάγνωση τού αποσπάσματος από την καθηγήτρια. Στη συνέχεια οι μαθητές εντόπισαν λέξεις-κλειδιά ανακαλύπτοντας έτσι την κύρια ιδέα και τον λόγο για τον οποίο ο συγγραφέας έγραψε το συγκεκριμένο απόσπασμα. Οι μαθητές άκουσαν στη συνέχεια το απόσπασμα να το αποδίδει με ποιητικό τρόπο καθηγήτρια Πανεπιστημίου και αμέσως μετά απάντησαν σε σειρά ερωτήσεων.
Το δεύτερο λογοτενικό κείμενο ήταν απόσπασμα από το πέμπτο κεφάλαιο τού πεζογραφήματος «Αναφορά στον Γκρέκο» (1961), βιβλίου τού Νίκου Καζαντζάκη, και είχε τον τίτλο «Νέα Παιδαγωγική». Τo κείμενο είναι αυτοβιογραφία τού συγγραφέα και αναφέρεται στις συχνά επώδυνες εμπειρίες τού νεαρού Καζαντζάκη από το δημοτικό σχολείο (τέλη τού 19ου αιώνα). Οι μαθητές αναζήτησαν τις παιδαγωγικές αντιλήψεις τής εποχής και μέσα από σειρά ερωτήσεων κατέληξαν στο ποιες πρέπει να είναι τελικά οι αρχές τής Νέας Παιδαγωγικής.
Στο τρίτο και τελευταίο μέρος τού μαθήματος οι μαθητές, μέσα από ένα παιχνίδι με κάρτες λέξεις-κλειδιά στα Γαλλικά, ξεχώρισαν τις αρχές και τις κύριες ιδέες κάθε κειμένου. Συγκρίνοντας τις αρχές και των δύο λογοτεχνικών αποσπασμάτων κατέληξαν ότι ο δάσκαλος πρέπει να σέβεται και να αγαπά τους μαθητές του.
Το διαθεματικό μάθημα παρακολούθησαν η Διευθύντρια τού Σχολείου κ. Αικατερίνη Κούλη-Καβουκλή και η Συντονίστρια τού Γαλλικού τμήματος των Αρσακείων Σχολείων κ. Χρύσα Παπουτσάκη. Το μάθημα τίμησε επίσης με την παρουσία της η Επόπτρια των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων κ. Βασιλική Παπαπέτρου-Μουρσελά, η οποία συνεχάρη τους μαθητές για την προσοχή και τη συμμετοχή τους στη διαδικασία τού μαθήματος και την καθηγήτρια για την επιλογή τού συγκεκριμένου θέματος-μαθήματος και την επιτυχή έκβασή του.
Η ζωή τού παιδιού-μαθητή μέσα από λογοτεχνικά κείμενα
admin-itdept2023-03-02T14:48:14+02:0010 Φεβρουαρίου 2014|Categories: Γαλλικά|Tags: «Αναφορά στον Γκρέκο» (1961)τού Νίκου Καζαντζάκη, Jean Jacques Rousseau «Emile» με τίτλο «L’âge de nature: de 2 à 12 ans», Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού, Γαλλική ως β΄ ξένη γλώσσα, μελέτη των αρχών τού Διαφωτισμού, ο δάσκαλος πρέπει να σέβεται και να αγαπά τους μαθητές του, παιδαγωγικές αντιλήψεις τής εποχής|