«Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται!». Ακολουθώντας τη γνωστή παροιμία, και με αφορμή το Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο «Ζω καλύτερα-Ευ ζην: Υγεία – Διατροφή», οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Δ΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Εκάλης, που διδάσκονται τη Γαλλική ως β’ ξένη γλώσσα, από τις 2 Μαΐου έως τις 15 Ιουνίου 2023, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Έφης Γεώργα, συμμετείχαν στην υλοποίηση ενός εκπαιδευτικού έργου στο πλαίσιο τής ευρωπαϊκής δράσης eTwinning (διαδικτυακή αδελφοποίηση και ανταλλαγή) σε συνεργασία με μαθητές και μαθήτριες τού École Primaire «Jules Romains» τής πόλης Brive la Gaillarde, Limousin, τής Γαλλίας και τού Liceul Teoretic “Eugen Lovinescu” τού Βουκουρεστίου τής Ρουμανίας.

Ο τίτλος τού έργου ήταν «Notre bon petit déjeuner!» (To καλό πρωινό μας!) και οι δραστηριότητες τού προγράμματος πραγματοποιήθηκαν παράλληλα με την ύλη τού μαθήματός τους από τα βιβλία “Sésame 1” και “Lalagramm” τα οποία διδάσκονται.

Στόχος τού προγράμματος eΤwinning, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Erasmus+, το ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την Εκπαίδευση, την Κατάρτιση, τη Νεολαία και τον Αθλητισμό, ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές τις διατροφικές συνήθειες διαφορετικών χωρών μέσω τού πρωινού, και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τη σημασία μιας ισορροπημένης διατροφής.

Έμαθαν πώς μπορούν να τρέφονται σωστά και πώς μπορούν να ακολουθήσουν έναν ισορροπημένο τρόπο διατροφής και υγιεινής ζωής προτείνοντας ένα ελληνικό παραδοσιακό πρωινό με γνήσια, γευστικά και αγνά τοπικά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, προβάλλοντας με αυτό τον τρόπο τη γαστρονομική κουλτούρα και την ιδιαίτερη φυσιογνωμία τής χώρας μας.

Οι μαθητές μας έδωσαν έμφαση στο γεγονός ότι το παραδοσιακό ελληνικό πρωινό δεν είναι απλώς ένα νόστιμο ξεκίνημα τής ημέρας γεμάτο ενέργεια, αλλά αποτελεί και τρόπο ζωής, καθώς είναι θρεπτικό και βιώσιμο και περιλαμβάνει όλα τα συστατικά τής Μεσογειακή Διατροφής.

Ακολουθούν η περιγραφή και το χρονοδιάγραμμα τού ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος eTwinning:  

1η εβδομάδα: Συνάντηση εκπαιδευτικών, καθορισμός χρονοδιαγράμματος, ενημέρωση μαθητών/-τριών και γονέων, δημιουργία Τwinspace, ενημέρωση μαθητών/-τριών για ασφαλή πλοήγηση μέσω τής Netiquette.

2η εβδομάδαΚαταιγισμός ιδεών, συζήτηση και προτάσεις για τη δημιουργία τού πρωινού μας, σχηματισμός ομάδων εργασίαςοργάνωση των δραστηριοτήτων τής δράσης.

3η εβδομάδα: Εκμάθηση λεξιλογίου για τον εξοπλισμό ενός πρωινού (μπολ, κουταλάκι τού γλυκού, κουτί γάλακτος κ.λπ.), καθώς για τα προϊόντα και φαγητά που περιλαμβάνει το πρωινό (γάλα, βούτυρο, μαρμελάδα, σοκολάτα, καφές, ζάχαρη, φρούτα, κρουασάν, ψωμί κ.λπ.).

4η εβδομάδα: Χρήση ρημάτων δράσης (ανακατεύω, ρίχνω, απλώνω, γεύομαι, τρώω, πίνω, παίρνω κ.λπ.) και προτίμησης (μου αρέσει, λατρεύω, προτιμώ κ.λπ.)

5η εβδομάδα: Δημιουργία εικονογραφημένου βιβλίου, παιχνίδι μέσω τής ψηφιακής εφαρμογής μάθησης Kahoοt, νοητικός χάρτης εννοιών, προβολή βίντεο, διαφανειών powerpoint και άλλων ψηφιακών δημιουργιών από τους μαθητές/-τριες, τελική μορφή και η παρουσίαση τού πρωινού τους.

6η εβδομάδαΒιντεοσκόπηση/ηχογράφηση τού πρωινού μας και παρακολούθηση των πρωινών από τις άλλες χώρες.

7η εβδομάδαΟμαδική αξιολόγηση και αποτίμηση – απολογισμός των εργασιών τού ευρωπαϊκού προγράμματος που υλοποιήθηκε.

Η βασική αρχή τού προγράμματος ήταν να μοιραστούν οι μαθητές μας τα έργα και τις δημιουργίες τους με τους μαθητές και τις μαθήτριες των άλλων ευρωπαϊκών σχολείων με τα οποία συνεργάστηκαν, να χρησιμοποιήσουν τη γαλλική γλώσσα και να γνωρίσουν άλλα ευρωπαϊκά πολιτισμικά στοιχεία μέσω τής ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και των ψηφιακών εργαλείων, όπως οι παρουσιάσεις διαφανειών powerpoint και προγράμματα για τη δημιουργία ηλεκτρονικών βιβλίων ή μέσω τού Τwinboard.

Μετά την ολοκλήρωση τού προγράμματος έγινε προβολή όλων των ψηφιακών παρουσιάσεων στο δημόσιο Twinspace τής πλατφόρμας τού eTwinning.