Οι μαθητές των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων τής Φ. Ε συμμετείχαν στον Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας που διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και την Υπηρεσία Συνεργασίας και Μορφωτικής Δράσης τής Πρεσβείας τής Γαλλίας στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τις γαλλόφωνες πρεσβείες στην Ελλάδα.

Oι μαθητές τής Ε΄ τάξης τού Β΄ Δημοτικού Αρσακείου-Τοσιτσείου Δημοτικού Σχολείου
Εκάλης
ενημερώθηκαν για τον Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας 2018 και, με την παρακίνηση τής
καθηγήτριάς τους κ. Βιολάρη, αποφάσισαν να συμμετάσχουν σε αυτόν.
Οι 15 μαθητές τής τάξης χωρίστηκαν σε 7 ομάδες προκειμένου να δημιουργήσουν 7 φανταστικά
φυτά
για το ψηφιακό φυτολόγιο τους.
Αφού είδαν στο διαδίκτυο κάποια βότανα και φυτά που μπορούν να επιλέξουν και αφού ενημερώθηκαν για το λεξιλόγιο που μπορούν να χρησιμοποιήσουν κλήθηκαν να δημιουργήσουν ένα φυτό αποτελούμενο από άλλα φυτά τής αρεσκείας τους και να το φέρουν στην τάξη.
Οι 7 ομάδες έφεραν τις δημιουργίες τους στην τάξη, τις παρουσίασαν στις άλλες ομάδες και όλοι
μαζί εργάστηκαν προκειμένου να περιγράψουν γραπτά τις μαγικές ιδιότητες της δημιουργίας τους.
Τέλος, η καθηγήτρια με τη βοήθεια των μαθητών δημιούργησε το ψηφιακό φυτολόγιο και το έστειλαν
στον διαγωνισμό.

Οι μαθητές τού Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης δημιούργησαν ένα βίντεο στο οποίο παρακινούν τους συμπολίτες τους να συμμετάσχουν στην περιβαλλοντική δράση τους “Gants Verts” (Πράσινα Γάντια). Πρόκειται για μια επιχείρηση βελτίωσης των πράσινων χώρων τής γειτονιάς τους, η οποία περιλαμβάνει τον καθαρισμό των πάρκων, των γηπέδων και των κήπων από μη βιοδιασπώμενα απορρίμματα, και τη φύτευση λαχανόκηπων και καλλωπιστικών φυτών στους κοινόχρηστους χώρους τής γειτονιάς αλλά και στα μπαλκόνια και τα παράθυρα των κατοικιών.
Οι μαθητές χρησιμοποίησαν τη γαλλική γλώσσα για να καταγράψουν τα επιχειρήματά τους ώστε να πείσουν τους συμπολίτες τους να συνδράμουν μαζί τους για την αναβάθμιση τής φυτικής κληρονομιάς τής γειτονιάς τους, και αξιοποίησαν τα ταλέντα και τη φαντασία τους για τη συγγραφή τού σεναρίου, τη σκηνοθεσία και το μοντάζ.
Έτσι οι μαθητές καλλιέργησαν το ομαδικό πνεύμα με σκοπό να δημιουργήσουν μια πρωτότυπη ταινία ώστε να υπερασπιστούν τον περιβαλλοντικό σκοπό τού τόπου τους.
Την όλη εργασία επιμελήθηκε η καθηγήτρια κ. Σοφία Καρασάββα.

Οι μαθητές τού Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης δημιούργησαν φανταστικά φυτά με
μαγικές ιδιότητες
ικανές να μεταμορφώσουν την ζωή των άλλων ή ακόμα το ίδιο το περιβάλλον,
με σκοπό τον εορτασμό τής Γαλλοφωνίας και τη συμμετοχή τους στον ετήσιο διαγωνισμό
που διοργανώνεται από το Γαλλικό Ινστιτούτο τής Ελλάδας και τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης.
Οι μαθητές επινόησαν 7 φανταστικά φυτά, τους έδωσαν ονομασίες βασισμένες σε ελληνικές ετυμολογικές ρίζες και τους απέδωσαν θεραπευτικές αλλά και μαγικές ιδιότητες…
Έπειτα έφτιαξαν το σχέδιο τού κάθε φυτού.
Έτσι δημιούργησαν, σαν πραγματικοί βοτανολόγοι, ένα ψηφιακό φυτολόγιο μέσα από το
οποίο περιέγραψαν τις μαγικές τους ιδιότητες τών φυτών τους.
Την όλη εργασία επιμελήθηκαν οι καθηγήτριες κ. Ιουλία Γάτσου, Όλγα Γιώτη και Σοφία Καρασάββα.

Οι μαθητές τής Ε΄ τάξης τού Αρσακείου Δημοτικού Πάτρας, που διδάσκονται Γαλλικά,
έγιναν βοτανολόγοι με μαγικές δυνάμεις μέσα στο πλαίσιο τού εορτασμού τής Γαλλοφωνίας
και τής συμμετοχής τους στον ετήσιο διαγωνισμό, που διοργανώνεται από το Γαλλικό Ινστιτούτο
της Ελλάδας και τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι μαθητές αφού ανακάλυψαν τα φυτά και τα λουλούδια τού προαύλειου χώρου τού Σχολείου τους, μάζεψαν μέρη από αυτά και τα συνέθεσαν ούτως ώστε να δημιουργήσουν, σαν αληθινοί μάγοι, 7 φανταστικά φυτά.
Στη συνέχεια ζωγράφισαν τα φυτά τους και τους έδωσαν ονομασίες και μαγικές ιδιότητες.
Στο τέλος με το υλικό που συγκέντρωσαν δημιούργησαν το ψηφιακό τους φυτολόγιο.
Την όλη δράση επιμελήθηκε η καθηγήτρια κ. Μαρία Ζαχαροπούλου.

Οι μαθητές τού Αρσακείου Γυμνασίου Πάτρας μεταμορφώθηκαν σε μάγους που πλάθουν φανταστικά φυτά με ιδιότητες ικανές να αλλάξουν τον κόσμο, με σκοπό τον εορτασμό τής Γαλλοφωνίας και τη συμμετοχή τους στον ετήσιο διαγωνισμό που διοργανώνεται από το Γαλλικό Ινστιτούτο της Ελλάδας και τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι μαθητές κάθε τάξης επινόησαν 7 φανταστικά φυτά αποτελούμενα από μέρη διαφορετικών φυτών, τους έδωσαν ονομασίες βασισμένες σε ελληνικές ετυμολογικές ρίζες και τους απέδωσαν μαγικές ιδιότητες. Έπειτα έφτιαξαν το σκίτσο τού κάθε φυτού.Στη συνέχεια δημιούργησαν ψηφιακά φυτολόγια για να παρουσιάσουν αυτά τα φυτά και να περιγράψουν τις μαγικές τους ιδιότητες.
Την όλη δράση επιμελήθηκε η καθηγήτρια κ. Μαρία Ζαχαροπούλου.

Οι μαθητές, συγκεκριμένα, τής Β΄ τάξης τού Αρσακείου Γυμνασίου Πάτρας συμμετείχαν στον εφετινό Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας με στόχο την ανάπτυξη τού ενδιαφέροντος των μαθητών για τη γαλλική γλώσσα.
Ο εφετινός διαγωνισμός είχε θέμα την δημιουργία ενός εικονικού φυτολογίου με πραγματικά φυτά τα οποία όμως θα είχαν φανταστικές ονομασίες και ιδιότητες.
Η ονομασία κάθε φυτού θα έπρεπε να έχει ετυμολογική ρίζα  τής ελληνικής γλώσσας.
Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με χαρά στο κάλεσμα τού Γαλλικού Ινστιτούτου και δημιούργησαν ένα power point με 14 διαφάνειες.
Έτσι εξάσκησαν τη φαντασία τους και τις γνώσεις τους στην γαλλική γλώσσα.
Το μεγαλύτερο κομμάτι τής εργασίας πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των μαθημάτων με την καθοδήγηση τής καθηγήτριάς τους κ. Ε. Χαραλαμποπούλου.

Οι μαθητές τής Στ΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού συμμετείχαν στον Διαγωνισμό
Γαλλοφωνίας 2018: “VERT]IGES… PLANTES ET RACINES MAGIQUES”, δημιουργώντας 7 διαφάνειες Power Point από φυτά που επινόησαν από τον κήπο τού Ιπποκράτη, τα οποία ζωγράφισαν και παρουσίασαν με εικόνες και γραπτό κείμενο.
Υπό την επιμέλεια τής καθηγήτριάς τους κ. Δούβλου δημιούργησαν έναν πλανήτη μαγικών φυτών (P.H.R), τα οποία μπορούν να θεραπεύουν, να φέρνουν ευχαρίστηση αλλά κυρίως να δίνουν μαγικές ιδιότητες σε όποιον
τα χρησιμοποιεί…

Οι μαθητές τής Ε΄ τάξης τού Β΄Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού, συμμετείχαν στον Διαγωνισμό
Γαλλοφωνίας 2018: [VERT]IGES… PLANTES ET RACINES MAGIQUES, δημιουργώντας 7
φανταστικά φυτά, αποτελούμενα από μέρη διαφορετικών φυτών.
Τα ζωγράφισαν, τα φωτογράφισαν και δημιούργησαν με αυτά ένα Power Point.
Οι μαγικές ιδιότητες αυτών των φυτών είναι ικανές να βοηθήσουν στη μεταμόρφωση τού κόσμου μας…
Με το ψηφιακό αυτό φυτολόγιο οι μαθητές ερεύνησαν το σύνολο των ελληνικών φυτών, μελέτησαν τις θεραπευτικές τους ιδιότητες και προβληματίστηκαν για το τι θα μπορούσε να κάνει την απόδοσή τους
στο Σχολείο πράγματι δημιουργική, αποδίδοντας στα φυτά τους τις αντίστοιχες ιδιότητες.
Τους μαθητές καθοδήγησε η καθηγήτριά τους κ. Αθηνά Καλλιβρούση.

Οι μαθητές τής Α΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου Γενικού Λυκείου Ψυχικού, υπό την καθοδήγηση τής
καθηγήτριάς τους κ. Παπουτσάκη, ευαισθητοποιήθηκαν γύρω από τα οικολογικά προβλήματα τής χώρας μας, ενδιαφέρθηκαν για τον πλούσιο φυτικό μας πλούτο -επίγειο και υδρόβιο- που δυστυχώς δεινοπαθεί εξ αιτίας τόσο τής αμέλειας και αδιαφορίας τού ανθρώπου όσο και από εγκληματικές ενέργειες και παρεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον με σκοπό το χρηματικό όφελος .
Ερεύνησαν τη χρησιμότητα τής πλούσιας χλωρίδας τής χώρας μας, από αρχαιοτάτων χρόνων έως και σήμερα, με εφαρμογές στην ιατρική, την κοσμετολογία, την παραδοσιακή θεραπευτική, την υγιεινή διατροφή.
Στη συνέχεια συνέγραψαν διαλόγους και σενάριο και κατέληξαν στη δημιουργία ενός βίντεο -όπως απαιτούσε ο διαγωνισμός- με στόχο την παραίνεση προς όλους για τον σεβασμό και την προστασία τού περιβάλλοντός μας. Τίτλος τής εργασίας τους ήταν: «Ben, qu’importe si c’est absurde? – Και τι έγινε που είναι παράλογο;»
Χρησιμοποίησαν τις γνώσεις τους, τη φαντασία τους, το χιούμορ τους, ο τρόπος με τον οποίο προσέγγισαν την παρουσίασή τους ήταν ανατρεπτικός, σκωπτικός, με κωμικά και δηκτικά στοιχεία ως προς τον λόγο-σενάριο, ώστε να προκαλέσει το ενδιαφέρον τού θεατή και να παρακινήσει όλους να ασχοληθούν σοβαρά με το τόσο σημαντικό ζήτημα τής προστασίας τής φυτικής μας κληρονομιάς, και να συνδράμουν στην αναβάθμιση
τού φυτικού μας περιβάλλοντος .