Με αφορμή τον εορτασμό τής Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών οι μαθητές Γαλλικών όλων των Αρσακείων Σχολείων ενημερώθηκαν για την αναγκαιότητα τής εκμάθησης ξένων γλωσσών, τη γλωσσική πολυμορφία και τη διαπολιτισμική κατανόηση.
Αξιοποιώντας το υλικό τής ιστοσελίδας τής Ευρωπαϊκής Ένωσης πραγματοποίησαν προτεινόμενες δράσεις και συμμετείχαν σε διαδραστικά παιχνίδια και κουζ με την καθοδήγηση των καθηγητριών τους.

Ιδιαίτερα ξεχωριστές δράσεις πραγματοποιήθηκαν :

  1. στο Αρσάκειο Γυμνάσιο Πατρών, στη Β’ τάξη οι μαθητές δημιούργησαν ένα μικρό ψηφιακό βιβλίο με ομόηχες λέξεις στα Γαλλικά. Πατήστε εδώ για να δείτε τη δράση τους.
  2. στο Α’ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, μαθητές της Γ΄ τάξης μελέτησαν τοινδοευρωπαϊκό δέντρο γλωσσών και προχώρησαν στη δική τους μικρή έρευνα. Συγκεκριμένα, αφού βρήκαν στο διαδίκτυο λέξεις σε 16 διαφορετικές γλώσσες, μελετήσαν στην τάξη τα αποτελέσματα των ερευνών τους και ομαδοσυνεργατικά ανακάλυψαν τη συγγένεια αυτών των γλωσσών, οι οποίες ανήκουν στην ίδια γλωσσική οικογένεια.

Πατήστε εδώ για να δείτε τη δράση τους.

 

Επίσης, μαθητές της Α’ τάξης διάβασαν τους αριθμούς σε διάφορες γλώσσες, όπως τα Γαλλικά, τα Γερμανικά, τα Ιταλικά, τα Ισπανικά, τα Λετονικά, και έπαιξαν με το ηλεκτρονικό κρυπτόλεξο γλωσσών στην επίσημη ιστοσελίδα τής Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών. Τέλος, έφτιαξαν μια αφίσα με τις 27 σημαίες και λέξεις στις γλώσσες τών χωρών τής Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πατήστε εδώ για να δείτε τη δράση τους.

Επίσης, έφτιαξαν ένα κολλάζ με τη λέξη «χαρά» σε διάφορες γλώσσες τής Ευρώπης αλλά και τού κόσμου. Πατήστε εδώ για να δείτε τη δράση τους.

 

  1. στο Β’ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο, οι μαθητές και μαθήτριες της Α’ τάξης βρήκαν και ηχογράφησαν κάποια από τα σπορ των Ολυμπιακών Αγώνων σε πέντε γλώσσες,στα Ελληνικά, Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά και Ισπανικά. Τέλος, παρακολούθησαν βίντεο και απάντησαν σε ηλεκτρονικό κουίζ.

Πατήστε εδώ, για να δείτε τη δράση τους.

  1. στο Β’ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού έμφαση δόθηκε στη διαπολιτισμική κατανόηση και στην προώθηση θετικών συμπεριφορών συνεργασίας και πολυπολιτισμικής εκτίμησης μεταξύ των λαών. Συμμετείχαν μαθητές των τμημάτων Αγγλικών, Γαλλικών και Γερμανικών. Πιο αναλυτικά δείτε εδώ.
  2. στο Αρσάκειο Γυμνάσιο και Λύκειο Θεσσαλονίκης, μαθητές και μαθήτριες της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου και Α΄, Β’ και Γ΄ Λυκείου είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν μία εικονική διαδρομή στα γεγονότα τις επικαιρότητας μέσα από την παιδαγωγική δράση «Regard des Jeunes de 15 ans/ Gaze into the mind of 15 year olds». Περισσότεροι από δεκαέξι χιλιάδες έφηβοι από όλο τον κόσμο κλήθηκαν να ψηφίσουν ανάμεσα σε είκοσι φωτογραφίες, που δημοσίευσε το Γαλλικό Πρακτορείο Τύπου AFP (Agence France-Presse), τη φωτογραφία η οποία, κατά τη γνώμη τους, αντιπροσωπεύει καλύτερα τα γεγονότα της χρονιάς που πέρασε.Η δράση πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο πλαίσιο της βράβευσης των ανταποκριτών σε εμπόλεμες περιοχές με το βραβείο BAYEUX CALVADOS-NORMANDIE, και μπορούν να συμμετάσχουν μαθητές και μαθήτριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από όλες τις χώρες του κόσμου.

Πατήστε εδώ για να δείτε τη δράση.

  1. στο Β’ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Δημοτικό, από τις 25 έως και τις 29 Σεπτεμβρίου 2023 οι μαθητές/-τριες τής Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξης που διδάσκονται τα Γαλλικά ως β΄ ξένη γλώσσα συμμετείχαν με άλλα 32 σχολεία τής Ευρώπης σε επετειακό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο «Célébrons la Journée Européenne des Langues!» («Ας γιορτάσουμε την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών!»).

Πατήστε εδώ για να δείτε τη δράση τους.

  1. στο Αρσάκειο Γυμνάσιο Ιωαννίνων, οι μαθητές τής Γ΄ τάξης, στο πλαίσιο της θεματικής «Η διατήρηση τού γλωσσικού πλούτου τής Ευρώπης, η περαιτέρω καλλιέργεια και ανάδειξή του» γνώρισαν την γλώσσα των Κρεολών (langue créole), μια μίξη τής Γαλλικής Γλώσσας με τις γλώσσες των αποικιών τού Γαλλικού κράτους (Μαρτινίκα, Γουιάνα, Γουαδελούπη και Νησί της Ρεουνιόν).

Παρακολούθησαν βίντεο για τη δημιουργία και τη διάδοσή της, ενημερώθηκαν για την παγκόσμια χρήση της και εφάρμοσαν τις νέες τους γνώσεις σε διαδραστικά παιχνίδια και κουίζ χρησιμοποιώντας παράλληλα το ηλεκτρονικό λεξικό τής κρεολής γλώσσας. Έμαθαν, επίσης, βασικές καθημερινές εκφράσεις και συνομίλησαν μεταξύ τους. Πατήστε εδώ για να δείτε τη δράση τους.

  1. Στο Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης οι μαθητές της Ε’ τάξης συμμετείχαν στο Food Festival, το οποίο εδώ και πολλά χρόνια λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο εορτασμού της Ευρωπαϊκής Μέρας Γλωσσών στις 26 Σεπτεμβρίου. Η πρωτότυπη αυτή ιδέα περιλαμβάνει την προετοιμασία και το μαγείρεμα παραδοσιακών φαγητών προερχόμενων από τις χώρες Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, καθώς στόχος των ξένων γλωσσών που διδάσκονται στο σχολείο είναι τα παιδιά να έρχονται σε επαφή και με πολιτιστικά στοιχεία των χωρών αυτών. Αφού, λοιπόν, μάθουν τα παιδιά τις σχετικές φράσεις, διαλόγους και συνταγές μαγειρικής, στήνονται τρεις πάγκοι με τα φαγητά που έχουν ετοιμάσει οι μαθητές της Ε’ τάξης. Πιο αναλυτικά πατήστε εδώ.

Οι μαθητές Γαλλικών της Στ’ τάξης συμμετείχαν σε μια σειρά δραστηριοτήτων που οργανώθηκαν από τις εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων σε συνεργασία με την “Croisée des langues” στο Παρίσι.  Πατήστε εδώ για να δείτε τη δράση.

Στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία Εκάλης, οι μαθητές γαλλικών της Γ’ τάξης έφτιαξαν τη γαλλική σημαία και τραγούδησαν το « Frère Jacques » που υπάρχει και σε άλλες γλώσσες και οι μαθητές των Δ’ και Ε’ τάξεων ενημερώθηκαν για την πολύ γλωσσία μέσα από το “Le voyage linguistique de Lara à travers l’Europe ” στην επίσημη ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών. Οι μαθητές των Στ’ τάξεων έπαιξαν διαδρστικά πολύγλωσσικά παιχνίδια στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα.

Παρόμοιες δράσεις των μαθητών Γαλλικών των Αρσακείων Δημοτικών Σχολείων Ψυχικού μπορείτε να δείτε εδώ.