Δεκαπέντε μαθητές  τής Γ΄ τάξης τού Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης συμμετείχαν στο 2ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο – Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών (2nd ATSMUN), με θέμα «Παγκόσμια Ένταξη ή Διαχωριστική Διάκριση;» (Global Integration or Separatistic Discrimination?), το οποίο πραγματοποιήθηκε στα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών, από 27 έως 30 Απριλίου 2017.
Στο συνέδριο συμμετείχαν μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου από διάφορα σχολεία σε ρόλο διπλωματών.
Το συνέδριο λειτούργησε ως προσομοίωση των εργασιών τού Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.
Ειδικότερα, προσομοιώθηκαν οι εργασίες των Επιτροπών τής Γενικής Συνέλευσης, τού Συμβουλίου Ασφαλείας τού Ο.Η.Ε, τού Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, τού Συνδέσμου των Αραβικών Κρατών, τού Διεθνούς Δικαστηρίου τής Χάγης και τής Επιτροπής Ιστορικών Κρίσεων.
Σύμφωνα με  τους κανόνες τού MUN οι μαθητές συζήτησαν αποκλειστικά και μόνο στα Αγγλικά, την επίσημη γλώσσα τού συνεδρίου, εκπροσωπώντας μια χώρα που δεν ήταν η δική τους, όπως ακριβώς θα έπραττε ένας πραγματικός διπλωματικός – αντιπρόσωπος στο πλαίσιο μιας Συνδιάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών.
Συνακόλουθα, δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να βελτιώσουν τις ρητορικές τους ικανότητες, να τελειοποιήσουν τις γνώσεις τους στην αγγλική γλώσσα και να αποδεχτούν τον διάλογο ως μοναδικό μέσο επίλυσης των διαφορών.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια τού 2ου ATSMUN οι μαθητές τού Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης διερεύνησαν την πολιτική τής χώρας τους σε θέματα ημερήσιας διάταξης, ταυτίστηκαν με ηγετικούς ρόλους και δημιούργησαν συμμαχίες για να προτείνουν συναινετικές λύσεις με τη μορφή ψηφισμάτων.
Μεταξύ άλλων, συζητήθηκαν διεξοδικά φλέγοντα ζητήματα, όπως το προσφυγικό και η περίπτωση τής Συρίας, η αστάθεια στη Λιβύη και την Υεμένη, το κουρδικό ζήτημα, η παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας σε εμπόλεμες ζώνες, η παγκόσμια φτώχεια, η τρομοκρατία και το παράνομο εμπόριο λευκής σαρκός, η «πράσινη» οικονομία, τα πνευματικά δικαιώματα κ.ά.
Το Συμβούλιο Ασφαλείας ασχολήθηκε με το ζήτημα τής Κύπρου.
Στην Επιτροπή τού Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου συζητήθηκαν οι κανονισμοί που διέπουν τις ξένες επενδύσεις στις αναπτυσσόμενες χώρες και οι προϋποθέσεις για την παροχή οικονομικής βοήθειας μέσω δανεισμού, ενώ η προσομοίωση τού Διεθνούς Δικαστηρίου τής Χάγης ασχολήθηκε με την εκδίκαση τής υπόθεσης τής Βολιβίας εναντίον τής Χιλής όσον αφορά στην πρόσβασή τους στον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω διεκδικήσιμων εμπορικών οδών. Τέλος, στην Επιτροπή Ιστορικών Κρίσεων έγινε αναπαράσταση τής χρονιάς τού 1933, όταν η επανεξοπλισμένη Ναζιστική Γερμανία δημιούργησε αναταράξεις στην Ευρώπη.
Οι 15 μαθητές τής Γ΄ τάξης που πήραν μέρος εκπροσωπώντας την Αιθιοπία, τον Καναδά, τη Συρία και το Μαρόκο ήταν οι: Άσπα Κάππα (Social, Cultural and Humanitarian Committee-Ethiopia), Χριστίνα Κατσικέα (Social, Cultural and Humanitarian Committee-Canada), Άρτεμις Αλεξίου (Disarmament and International Security Committee-Ethiopia), Χριστίνα Τσιφόρη (Πρέσβειρα/Ambassador of Canada- Disarmament and International Security Committee), Μαριτίνα Σαμολαδά (Economic and Financial Committee-Ethiopia), Μιχάλης Νικολιός (Economic and Financial Committee-Canada), Θέμος Καγκέλης (Πρέσβης/Ambassador of Ehiopia-Legal Committee), Γιώργος Κουδρόγλου (Legal Committee-Canada), Δήμος Μυλωνάς (Legal Committee-Syrian Arab Republic), Εβελίνα Μπογιάρη (Special Political and Decolonization Committee-Ethiopia), Ελένη Όψιμου (Special Political and Decolonization Committee-Canada), Νικολέτα Χαμπίμπ (League of Arab States-Morocco), Βάσκο Σταμπολίεβ (United Nations Environment Programme/UNEP-Canada), Βασίλης Καραγιάννης (International Monetary Fund/IMF-Canada), Βασίλης Αλεξανδρής (Security Council-Ethiopia).
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλοι σχεδόν οι εκπρόσωποί μας απέσπασαν επαινετικά σχόλια από τους προέδρους των επιτροπών τους.
Την αντιπροσωπία των μαθητών ενέπνευσαν, καθοδήγησαν και συνόδευσαν στο συνέδριο οι καθηγήτριες Αγγλικών κ. Βασιλική Κωσταρά και Αικατερίνη-Κυριακή Κυριακίδου.