Στις 23-25 Νοεμβρίου 2012 πραγματοποιήθηκε στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης το 11ο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών Θεσσαλονίκης (11th TMUN), στο οποίο συμμετείχαν μαθητές τού Αρσακείου Γυμνασίου και Λυκείου Θεσσαλονίκης.
Τα Μοντέλα Ηνωμένων Εθνών, όπως είναι γνωστό, αποτελούν μια εκπαιδευτική προσομοίωση στην αγγλική γλώσσα, η οποία επικεντρώνεται στη μελέτη των δικαιωμάτων και των καθηκόντων τού πολίτη, στην επικοινωνία και στην πολυμερή διπλωματία. Η θεμελιώδης ιδέα τού Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών είναι ότι «η πολιτική δραστηριότητα πρέπει να βιώνεται και όχι μόνο να παρατηρείται». Κατά τη διάρκεια τού συνεδρίου τού Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών, οι μαθητές ανέλαβαν ρόλους ως ξένοι διπλωμάτες, αλλά και ως δημοσιογράφοι και Πρόεδροι Επιτροπών, και διερεύνησαν την πολιτική των χωρών τους στα θέματα τής ημερήσιας διάταξης στο Συμβούλιο Ασφαλείας, στις επιτροπές των Ειδικών Πολιτικών και Αποαποικιακών Θεμάτων, τού Αφοπλισμού και τής Διεθνούς Ασφάλειας, των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, στο Οικονομικό και Κοινωνικό Συμβούλιο και, τέλος, στη Σύνοδο για την Παγκόσμια Υγεία. Στο συνέδριο συζητήθηκαν διεξοδικά φλέγοντα ζητήματα όπως η κρίση στη Συρία, η κατάσταση στο Κέρας τής Αφρικής και στη Μιανμάρ, το θέμα τής εξάπλωσης των πυρηνικών στην Χερσόνησο τής Κορέας, η κατάσταση στη Δυτική Αφρική και στο Αφγανιστάν, η αγροτική ανάπτυξη σε σχέση με την διατροφική ασφάλεια, η ειρηνική χρήση τής πυρηνικής τεχνολογίας και η λήψη μέτρων για την προστασία προσωπικών δεδομένων και ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.
Από το Αρσάκειο Γυμνάσιο συμμετείχαν με ιδιαίτερη επιτυχία οι παρακάτω 12 μαθητές τής Γ΄ τάξης Φλώρα Γιατρά, Λάσκαρης Ζωγράφος, Ειρήνη Μολδοβάνη, Μανώλης Μυλωνάς, Αργιέττα Οκαλίδου, Μαρία Παπαδοπούλου, Χριστίνα Παπαδοπούλου, Μαίρη Σεΐσογλου, Ελεάνα Σία, Βασίλης Χατζηζήσης, Κωνσταντίνος Χριστοδούλου και Σταμάτης Ψαρουδάκης, οι οποίοι ήταν από τους νεότερους σύνεδρους στη διοργάνωση. Εκπροσώπησαν την Ισπανία, τον Καναδά και τον Συνασπισμό Διεθνούς Ατομικής Ενέργειας, έκαναν αισθητή την παρουσία τους με τη μαχητικότητα τους και απέσπασαν εξαιρετικά σχόλια. Η έκθεση των μαθητών στην αγγλική γλώσσα μέσα από την εκτενή έρευνα στο διαδίκτυο, οι γνώσεις που αποκόμισαν και η ενασχόλησή τους με φλέγοντα θέματα τής επικαιρότητας προάγουν την αυτοπεποίθηση τους, συνδέουν το σχολείο με την πραγματικότητα και αποτελούν πολύτιμα εφόδια για το μέλλον τους.
Τις αντιπροσωπίες των χωρών καθοδήγησαν και συντόνισαν οι καθηγήτριες Αγγλικών κ. Α. Κόκκου και Π. Οικονόμου.
Αντίστοιχα, οι μαθητές τού Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης Δημήτρης Καλογήρου-Βαλτής (Α΄ τάξη), Κωνσταντίνα Αμπά-Ντέκα, Δάφνη Αργυράκη, Κωνσταντίνος Αυγερίδης, Κωνσταντίνος Γκρίζος, Γεώργιος Γρηγοριάδης, Ιφιγένεια Ζυγούρα, Σοφία Καζαντζή, Μαριάννα Καμά, Βασιλική Κοϊμτζόγλου, Χρήστος Μωυσίδης, Χάρις Παγωνίδου, Αναστασία Σταυρίδου, Γεώργιος Σωτηρούδης (Β΄ τάξη), Θανάσης Βελισσάρης και Περικλής Οκαλίδης (Γ΄ τάξη) ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στον ρόλο τους ως διπλωματών-εκπροσώπων των κρατών τής Γερμανίας, Ινδονησίας και Σομαλίας.
Επίσης, εξαιρετικές εντυπώσεις άφησαν με την άρτια παρουσία και συμμετοχή τους η Κωνσταντίνα Αμπά-Ντέκα ως Πρόεδρος τής Επιτροπής Οικονομικών των Κοινωνικών Θεμάτων, η Βασιλική Κοϊμτζόγλου ως Πρόεδρος τής Επιτροπής των Ανθρωπιστικών και Πολιτιστικών Θεμάτων, ο Θανάσης Βελισσάρης ως Πρόεδρος τής Επιτροπής Αφοπλισμού και Διεθνούς Ασφάλειας και ο Περικλής Οκαλίδης ως Πρόεδρος της Επιτροπής Ειδικών Πολιτικών Θεμάτων. Η επιλογή τους, η οποία έγινε κατόπιν διαγωνισμού και προσωπικής συνέντευξης, δικαιώθηκε από τον άψογο και δημοκρατικό συντονισμό των επιτροπών που προήδρευσαν.
Οι μαθητές Περικλής-Γεώργιος Φαλιάγκας και Δημήτρης Καλογήρου-Βαλτής συμμετείχαν ως επίσημοι ανταποκριτές Τύπου (Press Officers). Για τρεις μέρες κάλυπταν δημοσιογραφικά τις εργασίες τού 11ου Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών Θεσσαλονίκης και αρθρογραφούσαν στην εφημερίδα “The Global ΜUNicipality”.
Τους μαθητές τού Αρσακείου Λυκείου καθοδήγησε και συντόνισε η καθηγήτρια Αγγλικών κ. Α. Οικονόμου.
11ο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών Θεσσαλονίκης
admin-itdept2023-03-02T14:58:14+02:0021 Δεκεμβρίου 2012|Categories: Αγγλικά|Tags: «η πολιτική δραστηριότητα πρέπει να βιώνεται και όχι μόνο να παρατηρείται», 11ο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών Θεσσαλονίκης (11th TMUN), εκπαιδευτική προσομοίωση στην αγγλική γλώσσα, Εκπροσώπησαν την Ισπανία, επικοινωνία και πολυμερής διπλωματία, εφημερίδα “The Global ΜUNicipality”., η αγροτική ανάπτυξη σε σχέση με την διατροφική ασφάλεια, η ειρηνική χρήση τής πυρηνικής τεχνολογίας και η λήψη μέτρων για την προστασία προσωπικών δεδομένων και ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, η κατάσταση στη Δυτική Αφρική και στο Αφγανιστάν, η κατάσταση στο Κέρας τής Αφρικής και στη Μιανμάρ, η κρίση στη Συρία, μελέτη των δικαιωμάτων και των καθηκόντων τού πολίτη, οι μαθητές ως ξένοι διπλωμάτες, το θέμα τής εξάπλωσης των πυρηνικών στην Χερσόνησο τής Κορέας, τον Καναδά και τον Συνασπισμό Διεθνούς Ατομικής Ενέργειας, ως δημοσιογράφοι και Πρόεδροι Επιτροπών|