Το Σχολείο μας υπήρξε ανέκαθεν πνευματικό κέντρο, που γαλούχησε γενεές μαθητών, οι οποίοι διακρίθηκαν σε όλους τους τομείς της ζωής. Δίκαια λοιπόν, αισθανόμαστε υπερήφανοι που έχουμε την τιμή να είμαστε συνεχιστές αυτής της παράδοσης. Καλούμαστε τώρα, στα δύσκολα αυτά χρόνια, που η αξία της εκπαίδευσης τίθεται υπό αμφισβήτηση, να διαφυλάξουμε την παράδοση και να συνεχίσουμε τον ιστορικό ρόλο του Σχολείου. Κάθε νέα αρχή είναι μια νέα πρόκληση και μια νέα ευκαιρία για δημιουργία. Όλοι μαζί, ατενίζοντας με αισιοδοξία τη νέα σχολική χρονιά, γνωρίζω καλά ότι θα εργασθούμε με ζήλο και συλλογικότητα για να προσφέρουμε στους μαθητές μας οράματα, να διανοίξουμε ορίζοντες, να τους θωρακίσουμε με αρχές και αξίες. Θερμές ευχές για μια καλή και γόνιμη σχολική χρονιά.
Η Διευθύντρια
του Αρσακείου Γυμνασίου Πατρών
Αικατερίνη Γεωργίου
Αγώνας και ΑγώνεςΠρόκληση στο πνεύμα, στην κοινωνία, στην επιστήμη, στον πολιτισμόΤο Σάββατο 25 Απριλίου και την Κυριακή 26 Απριλίου 2015 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία Εκάλης το
4ο Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο με θέμα:
«Αγώνας και Αγώνες: Πρόκληση στο πνεύμα, στην κοινωνία, στην επιστήμη, στον πολιτισμό».
Στόχοι τού συνεδρίου ήταν οι μαθητές:
• Να αναγνωρίσουν την ιστορική διαδρομή αγώνων που διεξάγονται μέχρι σήμερα ή έχουν μετεξελιχθεί.
• Να συσχετίσουν την επιστημονική έρευνα με την έννοια τού αγώνα.
• Να διερευνήσουν ατομικές ή συλλογικές μορφές αγώνα, θεσμοθετημένες ή μη, και να προσεγγίσουν την έννοια τού συναγωνισμού και τού ανταγωνισμού.
• Να ανακαλύψουν διαφορετικές πρακτικές ή μέσα αγώνα.
• Να συμμετάσχουν οι ίδιοι σε αγώνες και να καταγράψουν την εμπειρία τους (Ρητορικοί αγώνες, Α.ΛΟ.ΤΕ. κ.ά.)
• Να αξιολογήσουν τη σημασία τής επιτυχίας ή τής αποτυχίας και τον τρόπο που το άτομο και η κοινωνία διαχειρίζονται αυτές τις καταστάσεις.
• Να κατανοήσουν βιωματικά και ομαδοσυνεργατικά τις διαδικασίες που αφορούν στην παρουσίαση μιας εργασίας σε ένα επιστημονικό μαθητικό συνέδριο: να ερευνήσουν τη βιβλιογραφία, να συλλέξουν τα στοιχεία που τους ενδιαφέρουν και να εκπονήσουν μια εργασία. Στη συνέχεια να δημιουργήσουν μια ηλεκτρονική προβολή με τα αποτελέσματα τής έρευνάς τους και να την παρουσιάσουν ενώπιον μαθητικού και επιστημονικού κοινού.
• Να εκφραστούν με ποικίλες μορφές δημιουργίας έχοντας ως αφετηρία τον προβληματισμό τους σχετικά με την έννοια και τις μορφές τού αγώνα.
Περισσότερα...