Στις 15 και 16 Μαΐου 2023 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο Α΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Δημοτικό Εκάλης η εκδήλωση για τις τάξεις Α’, Β’ ,Γ’, Δ’ και Ε’ Δημοτικού με τον τίτλο “ Βηματίζω”.
Ήταν μια μέρα χαράς για το σχολείο μας, που άνοιξε τις πόρτες του για να παρουσιάσει τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων της σχολικής χρονιάς, δράσεις που πραγματοποιούνται καθημερινά στην τάξη αλλά και στιγμές της σχολικής ζωής στους γονείς των μαθητών μας.
Το σχολείο γέμισε χαρούμενες φωνές και γέλια καθώς οι μικροί μαθητές οδηγούσαν, σε ρόλο ξεναγού, τους γονείς τους στους διαδρόμους και στις τάξεις του σχολείου μας.


Συγκεκριμένα:
-Α’ τάξη
Η Α΄ τάξη πραγματοποίησε μία σύντομη εκδήλωση αφιερωμένη στο περιβάλλον, που αποτελεί ένα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Όλο το χρόνο έγιναν μία σειρά από δράσεις που στόχο είχαν να προβληματίσουν τους μαθητές μας γι΄αυτό το θέμα, να τους αφυπνίσουν και να τους καταστήσουν ικανούς να υιοθετήσουν κριτική και υπεύθυνη στάση, για την προστασία του περιβάλλοντος. Η εκδήλωση αυτή πλαισιώθηκε με παιχνίδια που είχε οργανώσει η καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, με δράσεις που είχαν προετοιμάσει οι καθηγήτριες των Αγγλικών και με τραγούδια για το περιβάλλον που είχε επιμεληθεί η καθηγήτρια Μουσικής.
-Αγγλικά Α’ τάξης “ I am me”
Οι μαθητές παρουσίασαν ένα ποίημα ως αποτέλεσμα των δράσεων που πραγματοποίησαν με σκοπό να κατανοήσουν την έννοια της διαφορετικότητας στην τάξη, μέσα από φύλλα εργασιών, παιγνίδι ρόλων και κατασκευές.
-Β’ τάξη
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης παρουσίασαν στους γονείς τους στο μεγάλο γυμναστήριο του σχολείου θεατρικό δρώμενο με τίτλο: “Φτου...ξελευθερία ‘’.Το δρώμενο εντάχθηκε στις σχολικές δράσεις του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο: ’’Όλοι ίσοι,μα διαφορετικοί ΄΄.Η παρουσίαση περιελάμβανε παιχνίδια της αρχαιότητας και παραδοσιακά παιχνίδι.
Στην παρουσίαση του μαθήματος της Πληροφορικής οι μαθητές της Β’ τάξης δημιούργησαν ένα επιτραπέζιο με θέμα τα παιχνίδια στην αρχαιότητα. Πιόνια μας ήταν τα ρομπότ δαπέδου Beebot και οι γονείς έπρεπε να απαντήσουν στις ερωτήσεις και να φτάσουν γρήγορα στον τερματισμό. Αφού έμαθαν πώς λειτουργεί το Beebot γνώρισαν και το microbit με το οποίο θα ασχοληθούν στις επόμενες τάξεις. Είδαν projects με τον επεξεργαστή, τις δυνατότητές του και έπαιξαν όλοι μαζί μεγάλοι και μικροί.
Στο αίθριο της Αίθουσας της Ελληνικής Παράδοσης οι μαθητές και μαθήτριες της Β΄ τάξης παρουσίασαν το θεατρικό δρώμενο : " Ένα παραδοσιακό σπίτι ζωντανεύει... ". Έτσι έμαθαν για τα παραδοσιακά αντικείμενα και τις ασχολίες των ανθρώπων τα παλιά χρόνια. Παράλληλα απήγγειλαν μικρά ποιήματα για αυτά και τη χρήση τους
-Γ’ τάξη
Η Γ΄ τάξη προσκάλεσε τους γονείς να βιώσουν στιγμές σχολικής πραγματικότητας. Με τη βοήθεια των παιδιών παρουσιάστηκαν οι δράσεις που είχαν πραγματοποιηθεί στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Δόθηκαν συγκεντρωτικά όλα τα έντυπα που είχαν συμπληρώσει οι μαθητές κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Είχαν την ευκαιρία γονείς και παιδιά να εμπλακούν ενεργά σε μια κοινή δημιουργική δράση στην αίθουσα των Καλλιτεχνικών. Τέλος τα παιδιά χωρίστηκαν ανάλογα με τη Β΄ Ξένη Γλώσσα που παρακολουθούν. Στα Γαλλικά συμμετείχαν στη «Γιορτή των ζώων», ενώ στα Γερμανικά παρουσίασαν το θεατρικό «Οι Μουσικοί της Βρέμης»
-La fête des animaux
Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, οι μαθητές των τριών τμημάτων Γαλλικών μίλησαν για τα ζώα που υπάρχουν στην 3η ενότητα της μεθόδου « Padou le panda » και συνδυάζοντας και το λεξιλόγιο της 4ης ενότητας που αναφέρεται στη διατροφή, υποδύθηκαν από ένα ζωάκι, περιέγραψαν τι τους αρέσει να κάνουν, να τρώνε και να πίνουν. Συχνά, οι συνδυασμοί ήταν βασισμένοι σε εικονική πραγματικότητα, ώστε να προκαλέσουν γέλιο. Η μικρή παράσταση των μαθητών πλαισιώθηκε από τρία τραγούδια της μεθόδου που επέτρεψαν στους μαθητές να χορέψουν μαζί με τους γονείς τους.
-Die Bremer Stadtmusikanten
Οι μαθητές της Γ’ Τάξης που κάνουν Β΄ Ξένη Γλώσσα Γερμανικά, παρουσίασαν μια σύντομη θεατρική παράσταση . Πρόκειται για το παραμύθι των αδερφών Grimm : “Die Bremer Stadtmusikanten” (Οι μουσικοί της Βρέμης) , το οποίο είχαν επεξεργαστεί στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Οι γονείς είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν την προσπάθεια των παιδιών τους, τα οποία ανταποκρίθηκαν πλήρως και κυρίως χάρηκαν τη συμμετοχή τους σε αυτή τη δράση.
-Δ’ τάξη
Η Δ΄ τάξη διοργάνωσε μια παρουσίαση-αναδρομή βασισμένη στους τέσσερις θεματικούς άξονες των εργαστηρίων δεξιοτήτων (Φροντίζω το περιβάλλον, Ευ ζην, Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη και STHEAM). Οι μαθητές μέσα από στιχάκια, βίντεο, τραγούδια παρουσίασαν στους γονείς και στους προσκεκλημένους τις δραστηριότητες και τις δράσεις που είχαν υλοποιήσει κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς. Η εκδήλωση στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία μέσα σε κλίμα χαράς και συγκίνησης.
-«Η Μύρτις και η μελόπιτα».
Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων για τη Μύρτιδα, οι μαθητές της Δ’ Τάξης με την καθοδήγηση της θεατρολόγου κ. Η. Κεραμοπούλου, εμπνεύστηκαν και διασκευάσαν ένα παραμύθι του κ. Ηλία Μαμαλάκη, με τίτλο «Η Μύρτις και η μελόπιτα».
Στο παραμύθι αυτό παρουσιάζεται μια ημέρα από τη ζωή της Μύρτιδας στην Αρχαία Ελλάδα του Περικλή μέσα από μια γλυκιά, σκανταλιάρικη και κωμική σκοπιά που φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι πλούσιες αρχαιοελληνικές γαστρονομικές αναφορές. Καθημερινές σκηνές της Αρχαιότητας ζωντάνεψαν πάνω στη σκηνή της αίθουσας της Θεατρικής Αγωγής του Σχολείου και κατάφεραν να δώσουν στη Μύρτιδα μια πιο οικία υπόσταση και όχι μονάχα αυτή ενός ιστορικού προσώπου.
-E’ Tάξη
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης είχαν την τιμή να υποδεχθούν και να ξεναγήσουν τους γονείς τους στην αίθουσα διδασκαλίας τους. Παρουσίασαν το σύνολο των δράσεων στις οποίες συμμετείχαν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων. Με ενθουσιασμό αφηγήθηκαν με λεπτομέρεια το ταξίδι τους μέσα από περιβαλλοντικές δράσεις, εκτυπώσεις σε τρισδιάστατους εκτυπωτές του σχολείου μας, εθελοντικές κινητοποιήσεις, ψηφιακές κατασκευές και δημιουργία περιοδικών στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Στόλισαν την τάξη τους με τον τρόπο που ήθελαν οι ίδιοι και προσέφεραν κεράσματα στους ξεχωριστούς καλεσμένους!«Βηματίζοντας» προς το Χημείο είχαν την ευκαιρία να καθοδηγήσουν τους γονείς τους στη δημιουργία ηλεκτρικού κυκλώματος, ως έμπειροι καθηγητές ,δημιουργώντας σε όλους μοναδικές αναμνήσεις.
-Αγγλικά ‘Stop Bullying!’
Οι μαθητές της Ε’ Τάξης προσκάλεσαν τους γονείς τους σε ένα ανοιχτό μάθημα με θέμα ‘Stop Bullying!’, όπου έμαθαν να αναγνωρίζουν τα είδη του bullying, γνώρισαν τη δύναμη των θετικών λέξεων που σχετίζονται με το σεβασμό σε αντίθεση με τις αρνητικές λέξεις που συμβολίζουν τον εκφοβισμό και παρακολούθησαν τη δράση Alley of Thoughts, δηλαδή τον εσωτερικό μονόλογο ενός θύματος που αναζητά απεγνωσμένα διέξοδο.