Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2024
Τον προηγούμενο μήνα   Τον επόμενο μήνα
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
week 44 1 2
week 45 3 4 5 6 7 8 9
week 46 10 11 12 13 14 15 16
week 47 17 18 19 20 21 22 23
week 48 24 25 26 27 28 29 30
image001aΈνα σύγχρονο σχολείο οφείλει να φροντίζει για την ισόρροπη ανάπτυξη των νοητικών ικανοτήτων του μαθητή. Στο πλαίσιο αυτό, εντάσσεται και η καλλιέργεια της Δημιουργικής Σκέψης, που αφορά στην παραγωγή καινοτόμων και πρωτότυπων ιδεών, με βάση τη φαντασία και τη διαίσθηση, στοιχεία που οδηγούν στην πρόοδο του πολιτισμού και στα σύγχρονα επιτεύγματα του ανθρώπου. Σύγχρονες έρευνες οδηγούν στη διαπίστωση ότι η δημιουργική σκέψη είναι μια νοητική λειτουργία, η οποία παρατηρείται σε όλους ανεξαιρέτως τους ανθρώπους, αλλά σε διαφορετικό βαθμό και, επομένως, μπορεί να καλλιεργηθεί με κατάλληλες παιδαγωγικές μεθόδους. Για τον λόγο αυτό, το Σχολείο μας τα τελευταία χρόνια έχει ήδη εντάξει στο ωρολόγιο πρόγραμμα το μάθημα της Μαθηματικής Δημιουργικής Σκέψης (Μ.Δ.Σ.).
Στόχος μας είναι να μάθουν οι μαθητές να χρησιμοποιούν τη δημιουργική τους σκέψη ως κινητήρια δύναμη για την πρόοδο τους σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής τους. Το αντικείμενο αυτό έρχεται κατ΄αρχάς να βοηθήσει επικουρικά τον μαθηματικό λογισμό, αναπτύσσοντας δεξιότητες, όπως αυτές της παρατήρησης, μνήμης, ανάλυσης, σύνθεσης, την ικανότητα να διακρίνει ο μαθητής μέσα από ένα πλήθος δεδομένων αυτά που του χρειάζονται προκειμένου να λύσει κάποιο πρόβλημα κλπ. Παράλληλα, όμως, ενθαρρύνονται οι μαθητές μας να βρίσκουν πολλές καινούριες και πρωτότυπες ιδέες για ένα θέμα, να εκφράζουν τις απόψεις τους, να δημιουργούν υποθέσεις, να σκέπτονται πολλές εναλλακτικές λύσεις, δεξιότητες δηλαδή που δεν τους βοηθούν μόνο στα Μαθηματικά αλλά αποτελούν γενικότερα στάση ζωής.
Η καλλιέργεια της Δημιουργικής Σκέψης διαχέεται και στα υπόλοιπα μαθήματα, όπου τα παιδιά μέσα από διάφορες δραστηριότητες ενθαρρύνονται να δημιουργήσουν πρωτότυπες-καινοτόμες εργασίες (παραμύθια, ποιήματα, πρωτότυπες ιστορίες, ατομικά και ομαδικά εικαστικά έργα, κολάζ, διάφορες κατασκευές, δραματοποιήσεις, μουσικές συνθέσεις, κλπ.), οι οποίες αποτελούν μέρος των διαθεματικών προγραμμάτων που εκπονούν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Όπως, άλλωστε, αναφέρει ο καθηγητής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Ιωάννης Παρασκευόπουλος: «Η δημιουργική σκέψη είναι σαν το αλεξίπτωτο. Κάνει την δουλειά του, μόνο όταν το ανοίξουμε-το λειτουργήσουμε».
Αυτή είναι και η καθημερινή μας προσπάθεια στα Αρσάκεια Σχολεία.