Αρσάκεια Ιωαννίνων
Μάθημα για τις λιθοσφαιρικές πλάκες και τα ηφαίστεια στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας

Οι μαθήτριες και οι μαθητές τού τμήματος Β΄3 τμήματος τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού επισκέφθηκαν, την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2025, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας των Αρσακείων Σχολείων Ψυχικού, στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Γεωλογίας-Γεωγραφίας που διδάσκονται στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών τους.

Συμμετοχή στο Διεθνές Δίκτυο Εκπαίδευσης για την Αειφορία "Myth2Space"

Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2024-25 όλα τα Αρσάκεια Γυμνάσια και Λύκεια Ψυχικού συμμετέχουν στο Διεθνές Δίκτυο Εκπαίδευσης για την Αειφορία "Myth2Space",  σε συνεργασία με δημόσια σχολεία από όλη την Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτής τής δυναμικής συμμετοχής, την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2025, στις 13:30-14:15, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση με προσκεκλημένους ομιλητές τον κ. Γολέμη και τη δρα Laurens, ως μια εισαγωγή στην έρευνα.

Επίσκεψη στο μαρτυρικό Δίστομο

Έχοντας διαβάσει το μυθιστόρημα τής κ. Δημόκα «Δύο στόματα», οι μαθητές τής Λέσχης Ανάγνωσης τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού είχαν μια ξεχωριστή εμπειρία. Το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025, με τη συνοδεία καθηγητών, επισκέφθηκαν το μαρτυρικό Δίστομο, το "σκηνικό" τού βιβλίου τους και είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στις γειτονιές τού χωριού, όπου έλαβαν χώρα τα τραγικά γεγονότα τής σφαγής των Διστομιτών τον Ιούνιο τού 1944 από στρατιώτες των Ες-Ες.

"MONUMENTA" - Μαθαίνω να παρατηρώ γύρω μου...

"Τι υπάρχει γύρω μου στη συνοικία που ζω; Πώς είναι ο κόσμος που με περιβάλλει; Μπορώ να στρέψω τα μάτια μου και να περιγράψω τα μικρά καθημερινά πράγματα, για τα οποία αδιαφορώ;". Αυτά τα ερωτήματα αποτέλεσαν τη βασική ιδέα τού σχεδίου δράσης στο Γ΄2 τμήμα τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, στο πλαίσιο τού μαθήματος τής Νέας Ελληνικής γλώσσας με την κ. Ι. Νικητοπούλου.

Εορτασμός τής Ημέρας τής Κρέπας

Στις 3 Φεβρουαρίου 2025, με αφορμή τον εορτασμό τής Ημέρας Κρέπας (La Chandeleur) στη Γαλλία, οι μαθητές τής Β΄ τάξης τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού οργάνωσαν ένα "εργαστήριο κρέπας".

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη ρύπανση τού νερού στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας

Την Παρασκευή 10 και την Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2025 οι μαθητές τού τμήματος Α΄3 τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με αφορμή το μάθημα τής Νεοελληνικής Γλώσσας και την ενότητα για το περιβάλλον, παρακολούθησαν στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας των Αρσακείων Σχολείων το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το νερό στη ζωή μας και πώς μας επηρεάζει η μόλυνσή του» από την Υπεύθυνη τού Μουσείου, γεωλόγο, κ. Φανή Τριπολιτσιώτη.

Διεθνής Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων τού Ολοκαυτώματος

H 27η Ιανουαρίου έχει οριστεί ως  Διεθνής Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων τού Ολοκαυτώματος. Το Β΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, αναγνωρίζοντας τη σημασία τής διατήρησης τής ιστορικής μνήμης και τής ευαισθητοποίησης των μαθητών απέναντι στην Ιστορία, στις 27 Ιανουαρίου 2025 πραγματοποίησε ποικίλες δράσεις στο πλαίσιο τού μαθήματος.

Κοπή βασιλόπιτας

Και βέβαια δεν θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε τη νέα χρονιά χωρίς να τηρήσουμε το έθιμο τής κοπής τής πίτας τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού!

Διεθνές Δίκτυο Εκπαίδευσης για την Αειφορία "Myth2space"

Για δεύτερη χρονιά, στη Ζώνη Πολιτισμού και Επιστημών τής Γ΄ τάξης πραγματοποιείται στο Β΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού το πρόγραμμα τής NASA "Κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν οι αστροναύτες στο βαθύ διάστημα", που αφορά στη διαστημική αποστολή "Artemis". Μέσω αυτού τού προγράμματος συμμετέχουμε φέτος στο Διεθνές Δίκτυο Εκπαίδευσης για την Αειφορία «Από τη Μυθολογία στο Διάστημα - Myth2space». Η θεματολογία τού δικτύου αντανακλά το πνεύμα τής σύγχρονης εποχής, μιας εποχής που στηρίζεται στη συνεργασία και τη συμπερίληψη.

«Λέξεις που πληγώνουν, λέξεις που χαμογελούν»

Tην Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2025, στο πλαίσιο του μαθήματος τής Νεοελληνικής Γλώσσας, οι μαθητές τού τμήματος Β΄4 τού Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού παρακολούθησαν ένα βιωματικό εργαστήριο για τον λεκτικό εκφοβισμό στο σχολικό περιβάλλον. Το πρόγραμμα «Λέξεις που πληγώνουν, λέξεις που χαμογελούν» δημιουργήθηκε από τη γλωσσολόγο, δρα Μαρία Καμηλάκη, αναπληρώτρια προϊσταμένη τής Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διοίκησης, Βιβλιοθήκης και Εκδόσεων τής Βουλής των Ελλήνων. Στόχος τού εργαστηρίου ήταν να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι δεν είναι ουδέτερες οι γλωσσικές μας επιλογές, με συνέπεια οι λέξεις που χρησιμοποιούμε να έχουν τη δύναμη να στιγματίσουν και να πληγώσουν...