Αρσάκεια Ιωαννίνων

Την εβδομάδα από 17 μέχρι 20 Οκτωβρίου 2023, με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Α΄α και Α΄β τού Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, με πρωτοβουλία τής κ. Πολυξένης Σιούτη, καθηγήτριας Πληροφορικής MSc, κατά τη διάρκεια τού μαθήματος τής Πληροφορικής σχεδίασαν και προγραμμάτισαν, δουλεύοντας σε ομάδες στον υπολογιστή, το διασκεδαστικό παιχνίδι «Λαβύρινθος», στο Εργαστήριο Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέλαβαν τον ρόλο τού προγραμματιστή και υλοποίησαν ένα παιχνίδι για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Το παιχνίδι αφορά στην κίνηση μιας μπίλιας χρησιμοποιώντας τα πλήκτρα τού πληκτρολογίου, οπότε η μπίλια από την είσοδο οδηγείται στα μονοπάτια ενός λαβύρινθου με σκοπό να φθάσει τελικά στην έξοδό του.

Μέσα από τον προγραμματισμό τού παιχνιδιού τα παιδιά έμαθαν, με διασκεδαστικό τρόπο, πώς ο προγραμματισμός βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας τής τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι ένα κίνημα βάσης που προωθεί τη δημιουργικότητα, την επίλυση προβλημάτων και τη συνεργασία μέσω τού προγραμματισμού και άλλων δραστηριοτήτων στον τομέα τής Τεχνολογίας. Η υπεύθυνη επιτροπή στηρίζει την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, ως τμήμα τής στρατηγικής τής Ευρώπης για μια ψηφιακή ενιαία αγορά. Στο σχέδιο δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση η επιτροπή ενθαρρύνει ιδιαιτέρως τα σχολεία να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία αυτή.

Τα παιδιά υποδέχθηκαν και υλοποίησαν με ενθουσιασμό και ενδιαφέρον τη δραστηριότητά αυτή, αναπτύσσοντας προγραμματιστικές δεξιότητες και καλλιεργώντας παράλληλα το πνεύμα τής ομαδικής εργασίας.