Το Β΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Βουλή των Εφήβων: Βήματα Δημοκρατίας-Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή», με θέμα «Στα όρια ενός κόσμου που διαρκώς αλλάζει», υπό την καθοδήγηση τής κ. Στυλιανής Κουλάδη και τής κ. Ειρήνης Τσαντάκη.
Οι μαθητές θα εμβαθύνουν στις ακόλουθες θεματικές ενότητες:
- Αναζητώντας τα όρια στο Σπίτι
- Αναζητώντας τα όρια στο Σχολείο
- Αναζητώντας τα όρια στον Αθλητισμό
- Αναζητώντας τα όρια στις Τέχνες
- Αναζητώντας τα όρια στην Επικοινωνία (Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και Μ.Μ.Ε)
- Αναζητώντας τα όρια στην Πολιτική
Με την ολοκλήρωση τού σχολικού έτους ο εκλεγμένος από τους συμμαθητές του «βουλευτής» θα συμμετάσχει στις εργασίες τής 29ης συνόδου, η οποία θα λάβει χώρα στην Αθήνα. Στο πλαίσιο αυτού τού προγράμματος, μαθητές τής Α΄ τάξης συνεργάζονται και δραστηριοποιούνται στο ευρύτερο κοινωνικό τους περιβάλλον. Έχοντας προσεγγίσει την έννοια τού «ορίου», ήδη έχουν ξεκινήσει ν’ αντιλαμβάνονται τις πολλαπλές εκφάνσεις της με βιωματικό τρόπο.
Στη συνέχεια τού σχολικού έτους θα έλθουν σε επαφή με άρθρα του Συντάγματος και με πτυχές τού νόμου, θα διεξαγάγουν σχετικές με τις θεματικές ενότητες έρευνες στις οποίες θα εμπλακεί όλη η σχολική κοινότητα και θα επισκεφθούν τη Βουλή και θα προσπαθήσουν να εντοπίσουν την τήρηση ή την υπέρβαση των ορίων μέσω τής φωτογραφικής αποτύπωσης τού κόσμου που τους περιβάλλει.
Φυσικά θα αξιοποιηθούν σύγχρονα τεχνολογικά μέσα με δημιουργικό κι ενδιαφέροντα τρόπο. Μέσω τής συνεργασίας με το Ίδρυμα τής Βουλής των Εφήβων, στοχεύουμε στην εξοικείωση των μαθητών με τις αρχές και τις αξίες τής δημοκρατίας και με τον τρόπο λειτουργίας και τον ρόλο τού Κοινοβουλίου. Μέσω της άσκησής των μαθητών μας σε δημοκρατικές πρακτικές, καθώς και τής ενεργοποίησής τους σε ζητήματα που απασχολούν το σχολείο, την κοινότητα αλλά και ολόκληρη την κοινωνία, διαμορφώνονται οι αυριανοί ενεργοί πολίτες και είναι σημαντικό να προσφέρεται η δυνατότητα στους μθητές για προσωπική έκφραση και δημιουργικότητα, ευκαιρίες για προβληματισμό, διάλογο και συμμετοχή.
Όλες αυτές οι δραστηριότητες οδηγούν στη διαμόρφωση προσωπικοτήτων με φιλέρευνο πνεύμα και με βάση τα ανθρωπιστικά ιδεώδη, μελλοντικών πολιτών που έχουν τη δυνατότητα ν’ αντιληφθούν την ανάγκη για μια ουσιαστικά ανθρωποκεντρική προσέγγιση όλων των πτυχών τής σύγχρονης πραγματικότητας.