Αρσάκεια Ιωαννίνων
Μαθαίνω σημαίνει σκέφτομαι, ερευνώ, ανακαλύπτω, συνδυάζω, συνθέτω. Αυτή η προσέγγιση τής γνώσης ως μια διαδικασίας διεπιστημονικής, διερευνητικής, βιωματικής επιτυγχάνεται με την υλοποίηση διαθεματικών προγραμμάτων. 

Τα προγράμματα αυτά εντάσσονται στη σχολική πραγματικότητα, εκπονούνται κάθε χρόνο στο Σχολείο μας και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος τής διδακτικής πράξης.

Η διαθεματικότητα καταλύει τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων και ενοποιεί τη σχολική γνώση. Οι μαθητές κατανοούν ότι οι γνώσεις δεν είναι αποσπασματικές, αλλά εντάσσονται σε ένα πλέγμα αλληλεπίδρασης. Μέσα απ’ τη θεματολογία των διαθεματικών προγραμμάτων, που σχετίζεται με τα ενδιαφέροντα των μαθητών, το φυσικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, δίνεται έμφαση στην απόκτηση σφαιρικών γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων συμπεριφοράς. Επιπλέον ενθαρρύνεται η κοινωνικοποίησή τους, καλλιεργείται η κριτική τους σκέψη, αναδεικνύεται και ενισχύεται η ομαδικότητα.

Οι μαθητές συνεργάζονται ανακαλύπτουν συσχετίσεις, αναγνωρίζουν παράγοντες που εμπλέκονται στο υπό εξέταση θέμα και διατυπώνουν χρήσιμα συμπεράσματα.

                                                 Αικατερίνη Κούλη – Καβουκλή
                                                               Διευθύντρια
                                   Β΄  Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ψυχικού

melissaA1 planitisB alithia-mythosC
Α΄ Τάξη Β΄ Τάξη Γ΄ Τάξη




                                                                                                                                   Π. Ψυχικό, 9 Σεπτεμβρίου 2013
Αγαπητοί Γονείς ,

Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά! Το κουδούνι θα χτυπήσει ξανά, το σχολείο θα γεμίσει  με παιδικά χαμόγελα! Μέσα από τα λαμπερά μάτια των παιδιών θα πάρουμε τη δύναμη, το όραμα, την έμπνευση για μια ακόμα δημιουργική χρονιά. Θα προσπαθήσουμε και φέτος  να καταστήσουμε τη μάθηση μια βιωματική, διερευνητική, επικοινωνιακή διαδικασία, πιο ουσιαστική, πιο ενδιαφέρουσα.

Εμπιστεύεστε στα χέρια μας τα παιδιά σας, ό, τι πιο πολύτιμο,  ό,τι πιο αγνό και ωραίο για να τους μεταλαμπαδεύσουμε γνώσεις, ιδανικά, αξίες. Εμείς, όλοι οι εκπαιδευτικοί, θα είμαστε δίπλα τους και θα συνεχίσουμε με ζήλο και ευσυνειδησία να τα καθοδηγούμε στον δρόμο της αναζήτησης της γνώσης.

Ας συνεργαστούμε, λοιπόν, όλοι μαζί, γονείς και δάσκαλοι, για να δημιουργήσουμε αυριανούς πολίτες με ολοκληρωμένη προσωπικότητα και κοινωνική ευαισθησία, για να βάλουμε έτσι τα θεμέλια για ένα καλύτερο αύριο. Η κοινή μας αγάπη για τους μαθητές του Σχολείου μας ας είναι ο φωτεινός φάρος όλων των προσπαθειών μας!

Με ευχές για μια καλή σχολική χρονιά,

Η Διευθύντρια
Αικατερίνη Κούλη
και το διδακτικό προσωπικό


1
2a
Πατήστε τις εικόνες 
για μεγέθυνση
Αγαπημένα μου παιδιά,


Μια ακόμη σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της. Πώς μπορώ να ξεχάσω τόσα παιδικά χαμόγελα; Πώς μπορώ να μην σας συγχαρώ θερμά για την προσπάθειά σας; Κάνατε πολλά και σημαντικά  βήματα προόδου!

Θα σας περιμένουμε και πάλι τον Σεπτέμβριο, για να ανεβούμε μαζί ένα σκαλί ακόμα. Στην καινούρια μας όμως προσπάθεια δεν θα μας συντροφεύουν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης. Σ΄ εσάς λοιπόν, τους αποφοίτους μας, στρέφω τη σκέψη μου και σας εύχομαι κάθε επιτυχία στο νέο σας ξεκίνημα. Να πιστεύετε στον εαυτό σας και να αγωνίζεστε με αξιοπρέπεια για καθετί που ονειρεύεστε! Τη θέση σας θα πάρουν οι νέοι μαθητές μας, τα πρωτάκια μας, τους οποίους περιμένουμε με πολλή αγάπη και ανυπομονησία.

Χαρείτε με την ψυχή σας τις ομορφιές του καλοκαιριού! Παίξτε, γελάστε, τραγουδήστε, τρέξτε ανέμελα στις δροσερές ακρογιαλιές και παραδοθείτε στην υγρή αγκαλιά της γαλανής θάλασσας! Πάρτε μαζί σας για συντροφιά ένα βιβλίο!

Πολλά ευχαριστώ σε εσάς και τους γονείς σας για τη δημιουργική συνεργασία που είχαμε και ευελπιστώ να τη συνεχίσουμε και στο μέλλον.

Καλό καλοκαίρι!
Η Διευθύντρια του Β΄  Αρσακείου Δημοτικού 
Αικατερίνη  Κούλη-Καβουκλή 

                                                                   Η σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της…

Καθώς πλησιάζει η λήξη της σχολικής χρονιάς έχουν προγραμματιστεί στο Σχολείο μας παρουσιάσεις Διαθεματικών Προγραμμάτων με εξαιρετικό ενδιαφέρον τόσο για τη θεματολογία τους όσο και για τον δημιουργικό, βιωματικό και διεπιστημονικό τρόπο προσέγγισης της γνώσης. 

Μέσα από τέτοιου είδους εκδηλώσεις θα μας δοθεί η ευκαιρία να «ταξιδέψουμε» μαζί με τα παιδιά και να γνωρίσουμε την πορεία του ταξιδιού τους μέχρι να φτάσουν στον τελικό προορισμό, μέχρι να καταφέρουν να ανακαλύψουν τις απαντήσεις των παρακάτω ερωτημάτων:

·         Ποιες είναι οι αλήθειες που μπορεί να κρύβονται πίσω από έναν μύθο; (Γ΄ τάξη) mythos ·         Μπορεί η Eστία να διηγηθεί ιστορίες; (Δ΄2  τάξη) estia 
·         Ποια είναι τα έργα και οι ιστορίες των Aρχαίων; (Δ΄1 τάξη) arxaioi  ·         Πώς σχετίζεται το δημοτικό μας τραγούδι με την παράδοση και την ιστορία του τόπου μας; (ΣΤ΄ τάξη) dimotiko-tragoudi 
·         Γιατί άραγε ο κόσμος της μέλισσας είναι θαυμαστός; (A΄ τάξη) melissa  ·        Γιατί έχει μαγεία η μουσική;  (Ε΄ τάξη)  musiki


Αυτά λοιπόν είναι τα διαθεματικά προγράμματα που θα παρουσιασθούν με πολύ ενθουσιασμό από τους μαθητές μας. Δεν μένει λοιπόν παρά να τους ευχηθούμε καλή επιτυχία στη συμμετοχική αυτή προσπάθειά τους.

                                                                          
Η Διευθύντρια

                                                                    Αικ. Κούλη – Καβουκλή




                                                      Προσφορά αγάπης, μήνυμα ελπίδας


affiche
Αφίσα:
Μ
εγέθυνση
prosklhsh

Πρόσκληση:
Μ
εγέθυνση
«Όσο μακριά και να πάει ο νους ποτέ δε φτάνει εκεί που μπορεί
Δείτε εδώ τις λεπτομέρειες
για τη λαχειοφόρο
Δείτε εδώ την επίσημη
ανακοίνωση
να φτάσει η καρδιά». Τα λόγια αυτά του Βίκτωρος Ουγκώ μού φέρνουν στο νου ανθρώπους που ενστερνίζονται και εφαρμόζουν στη ζωή τους τις αρχές του εθελοντισμού, ανθρώπους που η αγάπη και η ανιδιοτελής προσφορά στον συνάνθρωπο είναι γι’ αυτούς τρόπος ζωής.


Σε μια πράξη αγάπης ο καθένας από την πλευρά του παίρνει και δίνει. Η λύπη δίνει τη θέση της στη χαρά, η ελπίδα διαδέχεται τον φόβο και όλα καταλήγουν σε μια μεγάλη πανανθρώπινη αγκαλιά.

Ας ακολουθήσουμε λοιπόν όλοι μαζί τον δρόμο της καρδιάς μας. Ας μοιράσουμε χαμόγελα σε όσους έχουν ανάγκη. Ας γίνουμε κι εμείς εθελοντές σε κάθε προσπάθεια κοινωνικής προσφοράς. Και τότε μόνο έτσι θα αισθανθούμε τη χαρά της ζωής! Και τότε μόνο έτσι θα βάλουμε τα θεμέλια για ένα καλύτερο αύριο!


                                  Η Διευθύντρια του Σχολείου
                                  Αικατερίνη  Κούλη-Καβουκλή


Υποκατηγορίες

Η τέχνη, ως μορφή έκφρασης και δημιουργίας, είναι μέρος τής ανθρώπινης φύσης και προσδιορίζεται από την ανάγκη τού ανθρώπου να αντιληφθεί τον κόσμο γύρω του και να τον αποδώσει μέσα από ένα εικαστικό έργο.
Η παιδευτική αξία της αναδεικνύεται μέσα στη σχολική πραγματικότητα και αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο τής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Άλλωστε η καλλιέργεια τής αισθητικής αγωγής των μαθητών συνιστά έναν από τους πρωταρχικούς σκοπούς τής εκπαίδευσης.
Ειδικότερα η ζωγραφική, ως μορφή τέχνης, είναι αυτή που δίνει σχήμα και χρώμα στη ζωή μας. Ζωγραφίζοντας, η «μαγική σκέψη» τού παιδιού καταφέρνει να συνδυάσει με μοναδικό τρόπο το πραγματικό με το φανταστικό.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν αποτυπώνοντας τα συναισθήματά τους, τις αντιλήψεις τους και τις σκέψεις για τον κόσμο γύρω τους, προσπαθώντας είτε απλά να εκφραστούν είτε να επικοινωνήσουν, ενώ παράλληλα αυτή η δημιουργική διαδικασία τα βοηθάει σιγά σιγά να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να αποδεχθούν τις διάφορες πτυχές τής προσωπικότητάς τους. Με εργαλείο τη ζωγραφική μαθαίνουν να παρατηρούν, να ξεχωρίζουν, να ερευνούν, να ανακαλύπτουν, να οραματίζονται και να δημιουργούν.
Στο πλαίσιο τής αξιοποίησης τής παιδευτικής αυτής διαδικασίας και τής ανάδειξης τής καλλιτεχνικής έκφρασης των παιδιών, οι μαθητές όλων των τάξεων τού Β΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού, με την καθοδήγηση τής καθηγήτριας Καλλιτεχνικών κ. Μυρτώς Ψυχάκη, φιλοτέχνησαν ομαδικά έργα και κολλάζ με ποικίλη θεματολογία.