Αρσάκεια Ιωαννίνων

Την Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2025 89 μαθητές τής Β΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Κάντο σωστά» από το Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και την Πρόληψη και Μείωση των τροχαίων ατυχημάτων “Πάνος Μυλωνάς” (Ι.Ο.ΑΣ.)». Στόχος αυτού τού προγράμματος είναι η κυκλοφοριακή διαπαιδαγώγηση των μαθητών και περιλαμβάνει ομιλίες και παρουσιάσεις θεμάτων οδικής ασφάλειας, μέσω Power Point και προβολής βίντεο, καθώς και βιωματική εκπαίδευση των μαθητών, και μελλοντικών νέων οδηγών, μέσω τής χρήσης προσομοιωτών και κατάλληλου εξοπλισμού.

Κάθε μαθητής είχε τη δυνατότητα να βιώσει την επικινδυνότητα τού να οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ, το αίσθημα τού κινδύνου και τη σημαντικότητα τής ζώνης κατά τη διάρκεια ανατροπής και πρόσκρουσης ενός οχήματος, καθώς και πολλές διαφορετικές συνθήκες προσομοίωσης τής οδήγησης με τη βοήθεια του ειδικών προσομοιωτών, όπως η απόσπαση προσοχής, η επίδραση τού βάρους κατά τη σύγκρουση κ.ά.

Για την υλοποίηση τού προγράμματος χρησιμοποιήθηκε προηγμένος εξοπλισμός (μοναδικός στην Ελλάδα), επιλεγμένος από βέλτιστες πρακτικές, ο οποίος επιτρέπει στους χρήστες να βιώσουν με ασφάλεια τους κινδύνους και τη δυσφορία που προκαλούν τα τροχαία συμβάντα, ενώ παράλληλα έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν τους κινδύνους, να συζητήσουν μεταξύ τους και να προβληματιστούν πάνω σε διαφορετικά θέματα που αφορούν στις συνθήκες ασφαλείας κατά τη μετακίνησή τους. Με αυτόν τον τρόπο, το βιωματικό μέρος τού προγράμματος συμπληρώνει τη θεωρία και προετοιμάζει τους συμμετέχοντες για την πρακτική οδήγηση.

Ο εξοπλισμός τού ΙΟΑΣ περιελάμβανε: προσομοιωτή οδήγησης με 40 διαφορετικά προγράμματα, προσομοιωτή ανατροπής αυτοκινήτου, προσομοιωτή πρόσκρουσης, συσκευή μέτρησης αντανακλαστικών και υπολογισμού απόστασης ακινητοποίησης, «ζυγαριά» συσχέτισης βάρους ταχύτητας, «γυαλιά» προσομοίωσης μέθης και δραστηριότητα απόσπασης προσοχής.

Το πρόγραμμα στέφθηκε από επιτυχία, καθώς οι μαθητές έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και συμμετείχαν ενεργά.