Το σχολικό έτος 2023-2024 οι μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Λυκείου του Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού στο πλαίσιο της Ζώνης Τεχνών και Επιστημών "Τεχνητή νοημοσύνη στο σύγχρονο σχολείο" με υπεύθυνη καθηγήτρια τη δρ Κατερίνα Γλέζου συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό eTwinning έργο "Exploring AI in the classroom" (στα ελληνικά: «Εξερευνώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη στην τάξη»).
Το eTwinning έργο "Exploring AI in the classroom" ίδρυσε και συντονίζει η εκπαιδευτικός Πληροφορικής, Ρομποτικής και Φυσικών Επιστημών δρ Κατερίνα Γλέζου. Συνιδρυτής του έργου είναι ο δρ Αλέξανδρος Κοφτερός, εκπαιδευτικός Πληροφορικής στο Δημοτικό Σχολείο Δασούπολης της Λευκωσίας στην Κύπρο. Στο έργο συμμετέχουν μαθητές και εκπαιδευτικοί 16 σχολείων από Ελλάδα, Κύπρο, Γερμανία, Γεωργία, Ιταλία, Κροατία, Πολωνία, Πορτογαλία, Τουρκία. Μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων σημειώνεται ότι συμμετέχει και το Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Μαίρη Μαρίν, καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας.
Σκοπός του eTwinning έργου "Exploring AI in the classroom" είναι να προωθήσει τη γνώση, τις δεξιότητες και τις στάσεις σχετικά με την ορθή χρήση της ΤΝ και να ανταλλάξει καλές εκπαιδευτικές πρακτικές στην εκπαίδευση STEAM, προετοιμάζοντας τη νέα γενιά μαθητών, εκπαιδευτικών, σημερινών και αυριανών πολιτών εξοικειωμένων με την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ). Το έργο απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 11-16 ετών. Η επίσημη γλώσσα του έργου είναι η Αγγλική.
Στο πλαίσιο του έργου στη διάρκεια του πρώτου τετράμηνου, οι μαθητές μας συμμετείχαν σε διεθνείς και παγκόσμιες πρωτοβουλίες, δραστηριότητες, εκδηλώσεις και έργα (όπως CodeWeek, ESA Challenges, World Space Week, Hour of Code, Computer Science Education Week).
Οι μαθητές συμμετείχαν σε πολλές δραστηριότητες όπως:
• Συμμετοχή σε παιχνίδια γνωριμίας των μελών της ομάδας
• Δημιουργία άβαταρ με αξιοποίηση της διαδικτυακής πλατφόρμας Bing Images Creator (πατήστε εδώ).
• Ανάρτηση άβαταρ και σχολιασμό στο συνεργατικό padlet του έργου (πατήστε εδώ).
• Συμμετοχή στην αρχική διαδικτυακή έρευνα μέσω ειδικά κατασκευασμένου ερωτηματολογίου για την καταγραφή πρότερων γνώσεων, αναγκών και ενδιαφερόντων στο πλαίσιο του έργου (Google φόρμα).
• Συμμετοχή στη World Space Week 2023 (WSW) (4 - 10 Οκτωβρίου).
• Συμμετοχή στη MoonHACK 2023 (10-26 Οκτωβρίου).
• Συμμετοχή στη CodeWeek 2023 και Code Week 4 All challenge (7-22 Οκτωβρίου).
• Δημιουργία Scratch projects με θέμα "Space Shoe-MH23" με αξιοποίηση της διαδικτυακής προγραμματιστικής πλατφόρμας https://scratch.mit.edu/ (βλέπε Scratch Studio "Space Shoe-MH23" εδώ).
• Δημιουργία ιστοριογραμμής για την εξέλιξη της ΤΝ στο συνεργατικό padlet εδώ.
• Συμμετοχή στο έργο “Transform Learning: PBL, Coding and AI for Sustainability and Inclusion” (πατήστε εδώ). Δημιουργία βίντεο με τίτλο "Navigating the Intersection of Art, Artificial Intelligence, and Environmental Advocacy" (πατήστε εδώ). Συμμετοχή στον Διαγωνισμό “Transform Learning Competition”. Βράβευση με το βραβείο Runner-up Award στη διαδικτυακή τελετή βράβευσης “Transform Learning Competition - Awards Ceremony”, την Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου 2023 (πατήστε εδώ).
• Σύνδεση-πλοήγηση-διερεύνηση σελίδων και δραστηριοτήτων στο TwinSpace του έργου (πατήστε εδώ).
• Δραστηριότητες γνωριμίας, εξερεύνησης, πειραματισμού με το micro:bit https://microbit.org/ και προγραμματισμού με αξιοποίηση της διαδικτυακής πλατφόρμας https://makecode.microbit.org/
• Συμμετοχή στη δράση Hour of Code και Computer Science Education Week (5 - 17 Δεκεμβρίου)
• Δημιουργία Scratch projects με θέμα «Christmas cards» (βλέπε EXAI - Christmas cards Studio εδώ).
• Δημιουργία ερωτήσεων για τη δημιουργία ειδικά κατασκευασμένου ερωτηματολογίου στο πλαίσιο διεξαγωγής διαδικτυακής έρευνας μέσω ερωτηματολογίου με θέμα "Ένταξη και Ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση".
• Συμμετοχή σε διαδικτυακές συναντήσεις με τους εταίρους μαθητές και εκπαιδευτικούς από άλλες χώρες.
• Συμμετοχή στην έρευνα μέσω ερωτηματολογίου με θέμα "Ένταξη και Ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση".
Η έρευνα μέσω ερωτηματολογίου με θέμα "Ένταξη και Ενσωμάτωση της Tεχνητής Nοημοσύνης στην Εκπαίδευση" διεξάγεται στο πλαίσιο του eTwinning project "Exploring AI in the classroom". Η έρευνα απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς και μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων που συμμετέχουν στο eTwinning project "Exploring AI in the classroom" και αφορά στη στάση των εκπαιδευτικών και των μαθητών απέναντι στην ένταξη και ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση.
Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές για την ενεργό συμμετοχή και τη δημιουργική εμπλοκή τους σε ποικίλες δραστηριότητες. Το ταξίδι συνεχίζεται…
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο έργο, τις δραστηριότητες και τα έργα των μαθητών μπορείτε να αναζητήσετε εδώ και εδώ.
Για να πάρετε μια γεύση των δραστηριοτήτων του Α΄ τετραμήνου, μπορείτε να παρακολουθήστε το βίντεο με τίτλο “2023-2024 “Exploring AI in the classroom" eTwinning Project v.1” εδώ.