Σκοπός τού προγράμματος ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν την αρχιτεκτονική, τα μνημεία, την παράδοση, τη γλώσσα, τη λογοτεχνία, τις τέχνες αλλά και τις θετικές επιστήμες, που αποτελούν διαχρονικά διάφορες εκφάνσεις τού πολιτισμού.
Στο πλαίσιο τής υλοποίησης τού προγράμματος οι μαθητές συμμετείχαν σε ποικίλες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα:
- επεξεργάστηκαν λογοτεχνικά βιβλία που η θεματολογία τους αφορούσε σε διάφορα κτήρια και μνημεία ανά τον κόσμο
- επινόησαν κρυπτόλεξα και ακροστιχίδες
- «ταξίδεψαν» σε διάφορα μέρη τής Ελλάδας και τής Ευρώπης όπου υπάρχουν αξιόλογα μνημεία πολιτισμού
- ασχολήθηκαν με διάφορα ιστορικά μνημεία τής ρωμαϊκής και τής βυζαντινής περιόδου, όπως είναι η Αγία Σοφία, η Ρωμαϊκή αγορά και ο Πύργος των Ανέμων
- έμαθαν τον τρόπο που λειτουργεί ένα αερόστατο και έκαναν πολλά πειράματα στο Χημείο των Σχολείων
- κατασκεύασαν ένα αερόστατο ακολουθώντας τις αρχές τού STEAM
- διδάχθηκαν παραδοσιακά παιχνίδια και χορούς
- συνδύασαν τα παραδοσιακά τραγούδια με τα Μαθηματικά μέσω τού ρυθμού
- επισκέφθηκαν το χώρο τής Αρχαίας και τής Ρωμαϊκής Αγοράς και είδαν από κοντά τον Πύργο των Ανέμων
- παρακολούθησαν στη Θόλο τού Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την ιστορία τού μνημείου τής Αγίας Σοφίας
- φιλοτέχνησαν ατομικές και ομαδικές εικαστικές δημιουργίες
- επισκέφθηκαν το Μουσείο Ηρακλειδών και επεξεργάστηκαν τον κινεζικό άβακα
- στο μάθημα τής Αγγλικής Γλώσσας ασχολήθηκαν με τα μνημεία τού Big Ben, τού Stonehenge και τού Cleopatra’s Needle
- στα Γερμανικά ασχολήθηκαν με τα κτήρια τής Αθήνας τα οποία έχουν σχεδιαστεί από Γερμανούς αρχιτέκτονες
- στα Γαλλικά έγραψαν ακροστιχίδες και κρυπτόλεξα.
Την ημέρα τής παρουσίασης οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες υποδέχθηκαν τους γονείς στις αίθουσες διδασκαλίας για την παρουσίαση τού προγράμματος, που έγινε με διαδραστικό τρόπο. Ακολούθησε ξενάγηση στην έκθεση με τις καλλιτεχνικές δημιουργίες των μαθητών. Στη συνέχεια, οι γονείς παρακολούθησαν σειρά πειραμάτων που έγιναν από τα παιδιά στο Χημείο. Η παρουσίαση τού διαθεματικού πολιτιστικού προγράμματος ολοκληρώθηκε με παραδοσιακά παιχνίδια, χορούς και τραγούδια στον αύλειο χώρο τού Σχολείου.
Για την εκδήλωση εργάστηκαν οι δασκάλες τής Ε΄ τάξης κ. Σ. Βασιλοπούλου και Ν. Καρανάτσιου, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς κ. Μ. Γιαννοπούλου (Φυσικής), Β. Παπαγιαννοπούλου (Μουσικής), Ν. Μπάρλα (Φυσικής Αγωγής), Σ. Παπαχρήστου (Εικαστικών), Ε. Πάνου, Μ. Κολοβίνου, Α. Φιλιππή (Αγγλικών), Ό. Δασκαλοπούλου, Ε. Δούβλου (Γαλλικών), Θ. Αρταβάνη (Γερμανικών). Τη γενική επιμέλεια και τον συντονισμό τού προγράμματος είχε η διευθύντρια τού Σχολείου κ. Στυλιανή Μέλλιου.
View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-elementary-c/diathematikes-ergasies/36585-o-politismos-mesa-apo-th-logotexnia-kai-ta-ma8hmatika-2#sigProId2bc5953370
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-elementary-c/diathematikes-ergasies/36585-o-politismos-mesa-apo-th-logotexnia-kai-ta-ma8hmatika-2#sigProId2bc5953370