Οι μαθητές ξενάγησαν τους γονείς τους στην έκθεση με τις γνωστικές και εικαστικές δημιουργίες που οι ίδιοι υλοποίησαν κατά την εκπόνηση τού προγράμματος. Χωρισμένοι σε ομάδες παρουσίασαν με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο όλα όσα έμαθαν.
Παίρνοντας τον ρόλο των παιδιών τής αρχαίας Ελλάδας αλλά και των δασκάλων τους, φορώντας μαθητικές ποδιές, μιλώντας στους γονείς για την ιστορία τού Αρσακείου και παίζοντας μαζί τους σβούρα, γιογιό και αστραγάλους, κατάφεραν να πραγματοποιήσουν μια πρωτότυπη και επικοινωνιακή παρουσίαση στον χώρο τού γυμναστηρίου τού Γ΄ Δημοτικού. Στη συνέχεια, στον αύλειο χώρο τού Σχολείου τα παιδικά παιχνίδια τής αρχαιότητος αναβίωσαν στα μάτια των γονέων με πρωταγωνιστές τους μικρούς μαθητές που απέδωσαν άριστα τη μεταφορά τους στην σύγχρονη εποχή. Ακολούθησαν ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί και λαχνίσματα.
Σκοπός τού διαθεματικού προγράμματος ήταν οι μαθητές να μάθουν την ιστορία τού Σχολείου τους που εφέτος συμπληρώνει 180 χρόνια από την ίδρυσή του, να έρθουν σε επαφή με τις αξίες που αυτό καλλιεργεί και να γνωρίσουν το παλιό σχολείο, αλλά και τα παιχνίδια που έπαιζαν τα παιδιά στην αρχαιότητα.
Με αφορμή το μάθημα τής Ιστορίας που διδάχθηκαν την εφετινή χρονιά και συγκεκριμένα την ενότητα που αναφέρεται στην εκπαίδευση των παιδιών στην αρχαιότητα, οι μαθητές έκαναν ένα ταξίδι στον χρόνο, από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας, μελετώντας τον χώρο διδασκαλίας, τον προαύλιο χώρο, τα μαθήματα, το εποπτικό υλικό και τα παιχνίδια των παιδιών –ομαδικά κι ατομικά– στο πέρασμα τού χρόνου.
Στο πλαίσιο της υλοποίησης τού προγράμματος οι μαθητές συμμετείχαν σε ποικίλες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα:
- Έπαιξαν με τα αθύρματα τής Μουσειοσκευής τού Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης «Παίζοντας στην αρχαία Ελλάδα».
- Επισκέφθηκαν το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, όπου παρακολούθησαν εκπαιδευτικά προγράμματα για τα παλιά ομαδικά παιχνίδια και τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων στην παλιά εποχή.
- Επεξεργάστηκαν τα λογοτεχνικά βιβλία «Το παλιό σχολείο», «Η επανάσταση των παλιών παιχνιδιών», «Τα παιδιά στην αρχαία Ελλάδα» και «Τα ξεχασμένα παιχνίδια».
- Μελέτησαν το επετειακό φυλλάδιο τής Φ.Ε.
- Έφτιαξαν τα δικά τους αυτοσχέδια παιχνίδια τής αρχαιότητας, όπως πλαγγόνες (πήλινες κούκλες) και πλαταγές (πήλινες κουδουνίστρες).
- Στο διαθεματικό τους τετράδιο συμπλήρωσαν πολλές και διαφορετικές λεξιλογικές ασκήσεις, αλλά και ασκήσεις δημιουργικής γραφής και έκφρασης.
- Φιλοτέχνησαν ατομικές και ομαδικές εικαστικές δημιουργίες.
- Έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια.
- Στο μάθημα τής Αγγλικής γλώσσας έπαιξαν στην αυλή τού Σχολείου το παλιό παραδοσιακό βρετανικό παιχνίδι Red Letter, γνώρισαν το πιο παλιό και διάσημο αγγλικό λούτρινο αρκουδάκι, τον Paddington, και κατασκεύασαν ο καθένας το δικό του χαρακτηριστικό κόκκινο διώροφο αγγλικό λεωφορείο, το γνωστό σε όλους double decker.
Για την εκδήλωση εργάστηκαν οι δασκάλες τής Δ΄ τάξης κ. Μπ. Σπυροπούλου και Μ. Μυλωνά, η καθηγήτρια Φυσική Αγωγής κ. Β. Ανδρακάκου, η καθηγήτρια Μουσικής κ. Β. Παπαγιαννοπούλου, η δασκάλα τής Φιλαναγνωσίας κ. Β. Γεωργίου, η καθηγήτρια Καλλιτεχνικών κ. Ειρ. Παπαδημητρίου, οι καθηγήτριες των Αγγλικών κ. Τζ. Πάνου, Εμ. Σακελλίων και Ελ. Σεβδαλή, οι καθηγήτριες των Γαλλικών κ. Δ. Χατζηιωάννου και Αθ. Καλλιβρούση και οι καθηγήτριες των Γερμανικών κ. Ντ. Αρταβάνη και Ουρ. Τσίρου.
Τη γενική επιμέλεια είχε η Διευθύντρια τού Γ΄ Αρσακείου Δημοτικού Ψυχικού κ. Στυλιανή Μέλλιου-Κοτρωνιά.
View the embedded image gallery online at:
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-elementary-c/diathematikes-ergasies/28265-wra-mathhma-dialeimma-2#sigProId5617b078a5
https://arsakeio.gr/gr/psychico/psychico-elementary-c/diathematikes-ergasies/28265-wra-mathhma-dialeimma-2#sigProId5617b078a5