Αρσάκεια Πατρών

Το Αρσάκειο Δημοτικό Πατρών, στο πλαίσιο τού Erasmus+ "Programme Key Action 2: Strategic Partnerships", υλοποιεί διετές πρόγραμμα συνεργασίας με τίτλο “CogniQuest”. Η συνεργασία με άλλους εταίρους ξεκίνησε τον Δεκέμβριο τού 2023 και θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο τού 2025. Εκτός από το Αρσάκειο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, στο πρόγραμμα συμμετέχει η Logospycom (Βέλγιο), μια εταιρεία που ειδικεύεται σε έργα ανάπτυξης δεξιοτήτων, επαγγελματικής κατάρτισης και συμπερίληψης για νέους με αναπηρίες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, και η Les Apprimeurs (Γαλλία), εταιρεία που ειδικεύεται στη δημιουργία εξατομικευμένων ψηφιακών λύσεων για τους τομείς τής εκπαίδευσης, τού πολιτισμού και τής κατάρτισης. Οι δύο εταιρείες εργάζονται για την προώθηση βασικών και ήπιων δεξιοτήτων, καθώς και για την πρόσβαση στη γνώση για όλους, μέσω κατάρτισης, εργαστηρίων, διαδραστικών ηλεκτρονικών βιβλίων και ανάπτυξης πλατφορμών.

Ακόμη, εταίρος τού έργου είναι το δημοτικό σχολείο Osnovna škola Glina (Κροατία), με μαθητές από 6 έως 14 ετών, το οποίο βρίσκεται στην Glina, μια μικρή πόλη 70 χλμ από το Ζάγκρεμπ, την πρωτεύουσα τής Κροατίας. Tο σχολείοέχει 442 μαθητές και 55 εκπαιδευτικούς. Τέλος, εταίρος τού προγράμματος είναι και το κέντρο εκπαίδευσης εκπαιδευτικών Pomorski Osrodek Doskonalenia Nauczycieli w Slupsku (Πολωνία), τού οποίου στόχος είναι να συμμετάσχει ενεργά στη διαδικασία ανάπτυξης τής εκπαίδευσης ενισχύοντας τις επαγγελματικές ικανότητες διευθυντών και δασκάλων και υποστηρίζοντας την ανάπτυξη των σχολείων και των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων τής περιοχής.

Το έργο "CogniQuest"  προέκυψε από την επιθυμία να βοηθηθούν οι μαθητές (8-12 ετών) στην ανάπτυξη των μεταγνωστικών τους δεξιοτήτων με την ενεργό συμβολή των εκπαιδευτικών και των επαγγελματιών τής εκπαίδευσης. Η μεταγνώση περιλαμβάνει τον προβληματισμό και την παρακολούθηση τής μαθησιακής διαδικασίας τού ατόμου, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματική μάθηση και την κριτική σκέψη. Εφοδιάζοντας τους μαθητές με μεταγνωστικές στρατηγικές, τους δίνουμε τη δυνατότητα να γίνουν πιο ανεξάρτητοι, ενισχύοντας τελικά την ακαδημαϊκή απόδοση και ευημερία τους. Έρευνες δείχνουν ότι η διδασκαλία τής μεταγνωστικής ικανότητας στην τάξη επηρεάζει θετικά την επίδοση των μαθητών και υποστηρίζει βασικές δεξιότητες που καθιερώθηκαν από το Συμβούλιο τής Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μέχρι στιγμής, στο πλαίσιο των εργασιών τού προγράμματος, έχουν πραγματοποιηθεί διαδικτυακές αλλά και διά ζώσης συναντήσεις των εταίρων (Παρίσι, Μάρτιος 2024, και Μονς, Σεπτέμβριος 2024), κατά τις οποίες συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στην εξέλιξη τού έργου (πρόοδος εργασιών, διευκρινιστικές οδηγίες, καταμερισμός καθηκόντων κ.ά.).

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί κ. Γιαννούλη Ηλέκτρα, καθηγήτρια Αγγλικών και Υποδιευθύντρια, και Μαυρόγιαννη Πανωραία και Μπουραζέρη Ευγενία, δασκάλες.